Bekijk originele versie : Feiten onder ogen zien
mounir001
06-04-2003, 17:44
Er is veel verdeeldheid in de wereld. De kloof tussen verschillende godsdiensten en rassen is nog nooit zo groot geweest als nu. Mensen zijn helemaal niet zo tolerant meer zoals voorheen.
Wij wijzen elkaar met de vinger aan, in plaats dat we met elkaar om de tafel gaan zitten en proberen om elkaar te begrijpen. We moeten elkaar respecteren, we moeten proberen te begrijpen wat de beweegredenen van de ander is en waarom iemand anders denkt dan dan dat jij denkt.
Zoveel mensen zoveel meningen, op zich niks mis mee natuurlijk, maar we moeten toch met elkaar verder leven en kunnen niet langs elkaar leven!!
mounir001
06-04-2003, 18:07
Origineel gepost door Yahya
:goedzo:, ieder weldenkend mens is het met je eens.
Ik hoop dat meer mensen dat in zullen zien. Elkaar blijven beschuldigen heeft geen zin, we moeten maar het beste van zien te maken en elkaar helpen waar dat nodig is.
We leven nu eenmaal hier en iedereen wil zo graag in vrede en harmonie leven, komt natuurlijk niet vanzelf!
Ieder dient de mouwen op te stropen en aan deze doelen te werken.
Wraak of haat heeft geen enkele zin, verdraagzaamheid wel! en we moeten leren om elkaar te vergeven en te respecteren ongeacht afkomst/ras/godsdient!
mha salama,
Mounir
freemale
06-04-2003, 18:24
Origineel gepost door mounir001
Ik hoop dat meer mensen dat in zullen zien. Elkaar blijven beschuldigen heeft geen zin, we moeten maar het beste van zien te maken en elkaar helpen waar dat nodig is.
We leven nu eenmaal hier en iedereen wil zo graag in vrede en harmonie leven, komt natuurlijk niet vanzelf!
Ieder dient de mouwen op te stropen en aan deze doelen te werken.
Wraak of haat heeft geen enkele zin, verdraagzaamheid wel! en we moeten leren om elkaar te vergeven en te respecteren ongeacht afkomst/ras/godsdient!
mha salama,
Mounir
Kan niet, zo is de mens geschapen.
Origineel gepost door mounir001
Er is veel verdeeldheid in de wereld. De kloof tussen verschillende godsdiensten en rassen is nog nooit zo groot geweest als nu. Mensen zijn helemaal niet zo tolerant meer zoals voorheen.
Wij wijzen elkaar met de vinger aan, in plaats dat we met elkaar om de tafel gaan zitten en proberen om elkaar te begrijpen. We moeten elkaar respecteren, we moeten proberen te begrijpen wat de beweegredenen van de ander is en waarom iemand anders denkt dan dan dat jij denkt.
Zoveel mensen zoveel meningen, op zich niks mis mee natuurlijk, maar we moeten toch met elkaar verder leven en kunnen niet langs elkaar leven!!
Fora als deze dragen bij aan een verduidelijking van elkanders standpunten. Ik denk er veel over na en vertel anderen wat ik hier zie.
Je maakt een mooi punt, mounir001. Dat is hier af en toe even nodig.
In de stad waar ik woon worden regelmatig Iraanse, Turkse enz. avonden georganiseerd. Ik wil er vaak wel heen, maar vraag me af hoe ik daar aangekeken zal worden, er zijn er die het leuk vinden, maar kun je ook "scheer je weg, die is een Iraanse avond' opmerkingen verwachtten. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten en ik wil ook geen geitewollen sokken tolerantie representeren. (als je begrijpt wat ik bedoel) wat denk jij daar er gebeurt als ik in mijn eentje een Iraans buurthuis in stap?
....Kan niet, zo is de mens geschapen......
De mens kan wel leren te relativeren. De mens moet leren dat eigen eer niet zo belangrijk is, dat de eigen interpretatie van het geloof niet DE waarheid is, de mens moet leren het eigen ik eens wat meer in dienst te stellen van anderen dan alleen voor zichzelf.
De strijd tegen jezelf is de zwaarste die je moet voeren in het leven.
mounir001
06-04-2003, 19:17
Origineel gepost door freemale
Kan niet, zo is de mens geschapen.
Pure onzin
mounir001
06-04-2003, 19:19
Origineel gepost door MaPrem
Fora als deze dragen bij aan een verduidelijking van elkanders standpunten. Ik denk er veel over na en vertel anderen wat ik hier zie.
Je maakt een mooi punt, mounir001. Dat is hier af en toe even nodig.
In de stad waar ik woon worden regelmatig Iraanse, Turkse enz. avonden georganiseerd. Ik wil er vaak wel heen, maar vraag me af hoe ik daar aangekeken zal worden, er zijn er die het leuk vinden, maar kun je ook "scheer je weg, die is een Iraanse avond' opmerkingen verwachtten. Ik wil niemand tegen het hoofd stoten en ik wil ook geen geitewollen sokken tolerantie representeren. (als je begrijpt wat ik bedoel) wat denk jij daar er gebeurt als ik in mijn eentje een Iraans buurthuis in stap?
Ik begrijp je volkomen. ik zou niet weten hoe ze op jou zullen reageren indien je naar binnen stapt. tuurlijk zien we het liefst dat ze jou daar met open armen ontvangen.
freemale
06-04-2003, 19:37
Origineel gepost door an3sdej
....Kan niet, zo is de mens geschapen......
De mens kan wel leren te relativeren. De mens moet leren dat eigen eer niet zo belangrijk is, dat de eigen interpretatie van het geloof niet DE waarheid is, de mens moet leren het eigen ik eens wat meer in dienst te stellen van anderen dan alleen voor zichzelf.
De strijd tegen jezelf is de zwaarste die je moet voeren in het leven.
Precies, die strijd. Dat jij en ik die wel kunnnen voeren wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook kan.
De mens heeft zowel goede dingen als slechte dingen.
Diamond_Vert
06-04-2003, 19:47
WIJ moslims vechten alleen voor ONZE mening, de joden en dwalende vechten voor hun mening maar willen hun mening opleggen en als je dat niet doet dan krijg je toestanden zoals in palestina en nog vele andere andere landen. One Global Leader is niet voorniets hun uiteindelijke doel.
mounir001
06-04-2003, 19:59
Ider heeft zo z'n eigen kijk op de wereld en ieder heeft z'n eigen interpretatie van zijn of haar eigen geloof. Zie maar de verschillen die er tussen tussen mensen binnen een geloof. Zeg je eigen mening, probeer een ander te overtuigen van het goede. Maar, het moet wel allemaal op vrijwillige basis zijn en niks mag opgedrongen worden.
Het heeft geen zin om een ander te bekritiseren zonder duidelijk aan te geven waar je het niet mee eens bent, een eigen conclusie is snel getrokken, zonder daadwerkelijk te kijken dan ons neus lang is.
Uitiendelijk zal het goede van het kwaade winnen, daar ben ik van overtuigd.
Diamond_Vert
06-04-2003, 20:01
Origineel gepost door Amazoulou
Wat jullie allemaal niet begrijpen is dat de tegenstellingen tussen verschillende culturen , religies bewust in stand worden gehouden en verergerd door bepaalde individuen en instellingen met de bedoeling om een zo effectief mogelijke verdeel en heers politiek mogelijk te maken.
VBN :
*in Marokko werd door de Fransen in de jaren '30 een aparte wetgeving voor berbers ingevoerd met als bedoeling om de verschillende bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten (uiteindelijk mislukt).
*in het midden-oosten hebben de Engelsen de christelijke Armenen en Assyriers in de jaren '20 overgehaald om met hen samen te werken met als gevolg dat hun verstandhouding met de omringende moslims tot op de dag van vandaag grondig is verstoord
*in de Arabische Wereld blijven de westerse landen (die zogezegd voor democratie zijn) de dictaturen steunen met als gevolg terrorisme op westerse doelen waarna weer een hele hetze in de media losbarst
*in Nederland probeert de overheid via pionnen (zoals Hirsi en marokkaanse schrijvers die zich gedragen als prostituees) de moslims tegen elkaar op te zetten en daarbij wordt geprobeert om vooral de Marokkaanse gemeenschap te verdelen door bijv. betogingen (via stromannen) te laten organiseren door berbers tegen de ael maar als het de regering menens is dan had ze ook (via stromannen) betogingen georganiseerd tegen hirsi
*onder het mom van vrije meningsuiting worden moslims keer op keer beledigd ; de overheid denkt dat de moslims te achterlijk zijn om een onderscheid te maken tussen een mening en een belediging
enz,enz,enz
Als ik alles zou opnoemen zou ik morgen nog bezig zijn , maar met deze kleine opsomming wil ik duidelijk maken dat voor je een ziekte wil genezing je eerst de WORTEL van haar ontstaan moet uitroeien en dat is nu net iets waar veel instellingen geen behoefte aan hebben
Dat JULLIE ALLEMAAL klinkt een beetje te egoistisch broeder, dat de moslims onrecht word aangedaan op deze wereld kan een kind zelfs weten. Iets wat ik denk dat sommige niet weten is dat we dwalen van de juiste weg en deze weg is kitab(koran) en soenna(overleveringen van onze profeet(vzmh).
Allah(swt) heeft duidelijk gezegt: ''wanneer jullie iets schaad of onderdrukt dan moet je de fout bij je zelf vinden als je gelooft in de woord van allah(swt) en zijn dienaar en profeet(vzmh)'' allah(swt) laat zijn oprechte dienaar nooit in de steek als deze volgens kitab en soenna te werk ging. Kijk ik ben niet voor Saddam of wie dan ook van de arabische leiders maar ik voel me wel verantwoordelijk om een Hooo toe te roepen al is het maar op kleine schaal, dit is onder andere zeer zeker een heilige oorlog want ik weet wie er achter de schermen werkt en waarvoor men staat. Vergeet niet dat de Anti-christ zal opdoemen tussen Syrie en Irak en ik weet ook wie zijn volgelingen zijn en wat hun uiteindelijke doel is met iedereen die gelooft in een god. Ze zien ons als een gevaar omdat we niet mee doen aan het zogenaamt bouwen(metselen) van je eigen-ik en hebben alles te werk gestelligd om ons te doen dwalen van de realiteit dmv entertainmant, valse media en noem maar op. Moslims laat je aub niets wijsmaken en ga vooral boycotten al is het alleen maar om je zelf te beschermen tegen Satanitische Magie.
dulce_lamia
06-04-2003, 20:07
Please!!! Moslims onderling discrimineren elkaar net zo goed.... Hoor ik niet zo vaak een marokkaan zeggen Turken? dat zijn geen moslims blabla slaat nergens op, allemaal grote bek
mounir001
06-04-2003, 20:09
Origineel gepost door dulce_lamia
Please!!! Moslims onderling discrimineren elkaar net zo goed.... Hoor ik niet zo vaak een marokkaan zeggen Turken? dat zijn geen moslims blabla slaat nergens op, allemaal grote bek
Is natuurlijk ook zo, iedereen heeft vooroordelen, jammer genoeg.
Neem ons "de marokkanen" soms merk ik haat en nijd tussen de zogenaamde Berbers en Arabieren, ik denk niet dat dat helemaal uit te bannen is...helaas
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.