Bekijk originele versie : 2 Vrouwen ?!
Salaam Allemaal...
In een normale en goede liefdesverhouding richt de man al zijn gevoelens op één vrouw. Maar als dit zo is, waarom maken dan zovele getrouwde mannen zo gretig gebruik van de gelegenheid om sexueel contact buiten het huwelijk te hebben wanneer deze gelegenheid zich voordoet ???
Als we realistisch willen zijn moeten we toegeven, dat het bijna onmogelijk is, dat een man alle eigenschappen waar hij van houdt in één vrouw verenigd vindt. Het is best mogelijk, dat een bepaalde man eigenlijk een vrouw verlangt die zo mooi is als een filmster, hem moederlijke bescherming biedt, intelligentie, charme, een sociale positie, rijkdom, ontwikkeling, gevoel voor humor, bezit, zijn intresses deelt, geen remmingen heeft op sexueel gebied en bovendien nog een goede huisvrouw is.
De meeste mannen worden aangetrokken door een vrouw, die de door hen het meest gewaardeerde eigenschappen in hoge mate bezit en dan veronderstellen ze maar, dat ze die andere begeerde eigenschappen ook wel zal hebben. Als ze dan later ontdekken, dat zij die niet heeft, negeren ze dat gemis en doen net of zij ze wel heeft.
Maar het diepe, en meestal onbewuste verlangen naar de "ideale" man of vrouw blijft bestaan, ook al wordt dit gemis dikwijls gecamoufleerd onder werk, ontspanning of de opvoeding van kinderen.
Kan polygamie hier een oplossing brengen ?
Of moet de man zijn buitensporige begeerte,wellust en drang onderdrukken.
Of is er een alternatief ???
Wat denken de dames en heren hierover...
Graag jullie reactie...
groeten,
ik vind dat een man 1 vrouw moet hebben PUNT UIT !!
geen gezeik dat het volgens de islam wel mag .....ik vind het vreemd dat steeds de mensen de islam erbij halen alleen als het hen goed uitkomt ??
polygamie moet bij wet verboden worden ......en daarmee basta !!
ps..
zelfs bij een hoop diersoorten weten we dat ze heel monogaam zijn
als het paringstijd is nemen ze steeds dezelfde partner
en als zij het kunnen dan kunnen wij het ook
Safira75
04-05-2002, 18:28
Een van de versch8illen tussen mensen en dieren is dat wij beslissingen kunnen maken gebaseerd op RATIO en niet alleen instinct of emotie. Mensen (mannen) die dat niet kunnen zijn wat mij betreft geen haar beter dan een fruitvlieg
Origineel gepost door Safira75
Een van de versch8illen tussen mensen en dieren is dat wij beslissingen kunnen maken gebaseerd op RATIO en niet alleen instinct of emotie. Mensen (mannen) die dat niet kunnen zijn wat mij betreft geen haar beter dan een fruitvlieg
Ik wil niet beledigend overkomen, maar de meeste mannen zijn net dieren. Ze gaan op "jacht", zien een lekkere "prooi", proberen die te "vangen" om vervlogens te "verslinden". Wanneer ze "vol" zitten zoeken ze gewoon een ander "prooi".
Igwana20
04-05-2002, 18:40
Origineel gepost door remii
ik vind dat een man 1 vrouw moet hebben PUNT UIT !!
geen gezeik dat het volgens de islam wel mag .....ik vind het vreemd dat steeds de mensen de islam erbij halen alleen als het hen goed uitkomt ??
polygamie moet bij wet verboden worden ......en daarmee basta !!
ps..
zelfs bij een hoop diersoorten weten we dat ze heel monogaam zijn
als het paringstijd is nemen ze steeds dezelfde partner
en als zij het kunnen dan kunnen wij het ook
Sallaam alikoem Warahmatoe Allah.,
De mensen weten niet waar het op gebaseerd is dat een man max. 4 vrouwen mag in de islam. (niet iedereen overigens)
Dus, daar maken ze misbruik van.
Ma'sallaam
Igwana 20 ;)
Origineel gepost door Tifah
Ik wil niet beledigend overkomen, maar de meeste mannen zijn net dieren. Ze gaan op "jacht", zien een lekkere "prooi", proberen die te "vangen" om vervlogens te "verslinden". Wanneer ze "vol" zitten zoeken ze gewoon een ander "prooi".
hahah..nou ja zeg
in dit context zou je ook kunne zeggen dat sommige vrouwen net prooidieren zijn .....ze maken zich op kleden zich sexy en strak
zodat ze het manvolk op straat de controle over zicht zelf doen verliezen en het testosterongehalte naar ongekend niiveau doen stijgen
:D
Safira75
04-05-2002, 18:47
Origineel gepost door Tifah
Nou op zich ben ik het met je eens. Alleen zou ik het anders formuleren!
Namelijk de meeste mannen GEDRAGEN zich als dieren. Ze KUNNEn wel anders, maar kiezen ervoor zich zo te gedragen! Dat maakt het alleen erger. ze hebben namelijk net als alle andere mensen wel de hersenen gekregen om na te denken over de consequenties van hun gedrag- maar kiezen bewust dat niet te doen!!
Salaam Mohammed Justice
1 man voor 1 vrouw....dat is mijn mening, de regel in de Islam dat de man eventueel meerdere vrouwen mag trouwen is zeker niet voor overspelige mannen bedoelt....het lijkt me onmogelijk zowel voor de vrouw als voor de man om meerdere partners te hebben.
Een oplossing voor deze lusten?? Ik zeg altijd: ga douchen en bidden.....
ma'assalama....Sahira....:zwaai:
Ik dank jullie allemaal voor jullie ophelderende reacties...
Voor alle duidelijkheid...persoonlijk ben ik geen voorstander voor polygamie...
Ik vind dat elke man zijn verantwoordelijkheid moet nemen vanaf de eerste dag dat hij een relatie met een meisje begint...zeker wanneer deze mensen getrouwd zijn...er is geen enkel excuus mogelijk, om zogezegd een 2de vrouw te rechtvaardigen...
Sommige mannen proberen als excuus, dat hun vrouw te ziek en te zwak is geworden om de dagelijkse sleur en de enorme huishoudelijke taak nog de baas te kunnen...weer sommigen mannen menen dat ze capabel (in staat zijn) en macht en geld hebben om zelfs 10 vrouwen te onderhouden (een soort van harem)...en weer sommige mannen zeggen dat ze dat voor de sociale verbetering en rechtvaardigheid voor de vrouwen in het algemeen doen, anders zal de vrouw die niet meer zo jong is waarschijnlijk nooit kans maken op een huwelijk...
Wat denken jullie over deze standpunten ?
Ik ben eerlijk gezegd positief verrast over jullie inbreng...zelfs zo'n zware onderwerp kunnen jullie goed verwoorden en duidelijk jullie standpunt naar voren brengen...proficiat aan allen.
groeten,
Dit is nog zo'n excuus...die wel regelmatig gebruikt wordt nml. de man zegt een 2de vrouw te willen trouwen omwille van het feit dat zijn vrouw geen kinderen kan krijgen (nml. steriel is)...maar als de man zelf steriel zou geweest zijn, dan wil de vrouw meestal wel bij haar man blijven...
Wat denken jullie ?
groeten,
Origineel gepost door [100%]
M.J..
wil nog iets toevoegen.. bovenste is wel waar.. en uit betrouwbare bron heb ik gehoord dat zelfs marokko dit stemuleert.. want volgens een onderzoek zou er veeeeel vrijsters zijn in marokko.. en dus stemuleert om die ongehuwde vrouwen een kans te krijgen..
maar ja dan ligt de fout eigenlijk ergens anders dat er zo veel vrijsters zijn.. een deel ligt het bij hun zelf.. kijk maar hoeveel een huwlijk kost en hoeveel zo daar voor vragen..
er zijn zat mannen, jongen mannen die niet getrouwd zijn en willen graag trouwen in marokko.. maar ja ze kunne het gewoonweg niet betalen.. want ja als je een middelklasse in marokko bent, dan heb je niks..
en ik vind het zelf een veel te grote probleem..
groetjes.. 100%
Inderdaad...je hebt gelijk...dat ze eerst aan de regeling van de bruidschat gaan werken...of dat kan...dat laat ik in het midden...of dat de oplossing is...ik denk dat ze één van de zovele andere zaken zijn waarmee een pakket van maatregelen kan gevormd worden...om deze oneerlijke en asociale tendens waarschijnlijk en hopelijk voor altijd kan gestopt worden...alleszins verminderd worden...
Elke vrouw heeft het recht om evenveel kansen te hebben als de man op deze wereld.
groeten,
De islam erkent de noden en de belangen van de mensen, zowel van induviduen als van groepen. En onder de mensen zijn er, die een groot verlangen naar kinderen hebben , maar wiens vrouw onvruchtbaar is of chronisch ziek is, of een ander probleem heeft. Zou het dan niet kiezer voor haar en beter voor hem zijn, als hij een tweede vrouw trouwt die hem kinderen kan schenken, terwijl zijn eerste vrouw al haar rechten behoud.
Ook kan er het geval zijn van een man, die sterke seksuele behoeften heeft en wiens vrouw maar geringe verlangens heeft, of chronisch ziek is, lange menstruatieperiodes heeft of iets dergelijks, zodat haar man zijn seksuele behoeftes niet kan vervullen. Moet hem niet worden toegestaan een tweede vrouw te trouwen in plaats van meisje achter na te gaan?
Er zijn ook tijden, dat er meer vrouwen dan mannen zijn. in zo'n situatie is het voor het belang van de maatschappij en de vrouwen zelf, dat ze mede-echtgenotes worden in plaats van hun hele leven ongetrouwt te blijven; ontzegd van de vrede, genegenheid en bescherming van het huwlijks leven, en de vreugde van de moederschap, waar ze natuurlijkerwijs met hun hele hard naar verlangen
Er zijn slechts 3 mogelijkheden als er een overschot aan vrouwen is, die niet als eerste echtgenoot getrouwd zijn:
1)Ze voelen hun leven lang een bitter verlies
2)ze worden seksobject en speelgoed voor mannen, of:
3)Ze worden mede-echtgenotes van mannen, die hen kunnen onderhoeden en vriendelijk behandelen
het laatste alternatief is beslist de juiste oplossing, het is een helend medicijn voor het probleem, en vormt dan ook het islamitische oordeel:
"en wie is een betere rechter dan Allah voor het volk dat zekerheid van geloof bezit''
nou mensen dit heb ik uit een islamitisch boek effe overgetypt. dus het is de waarheid
Meer echtgenotes?
In de meeste gevallen zal ik met nee antwoorden, al zijn er islamitische en niet islamitische culturen waarin vrouwen hun man vragen om een andere vrouw te trouwen. Redenen zijn hiervoor: verhoging van de status (van het gezin alsmede van henzelf, waardoor hun kinderen een betere toekomst tegemoet kunnen zien), verlichting van het werk op het land en rond het huis, het niet meer kunnen of willen voorzien in de, seksuele, behoeften van hun partner, vaak het zoeken naar een vriendin/zuster/lotgenote etc. etc.
Maar in de cultuur zoals wij die kennen, zijn veel redenen overbodig. Meer vrouwen voor het landwerk is dikwijls niet nodig en huishoudens bevinden zich vaak midden in de samenleving (ze wonen niet meer alleen in de bush, waar sociale contacten met andere vrouwen schaars zijn).
Het gaat dus eigenlijk alleen om de behoeftes van de man.... En daar zet ik mijn vraagtekens bij. Waarom? Hebben vrouwen dan nooit eens meer behoeftes dan de man? En gaan zij dan ook vreemd? OF kunnen vrouwen er beter mee omgaan?
Waarom accepteren wij het eerder als mannen vreemdgaan dan als vrouwen dat doen? Het is allebei slecht, en we zijn allebei als man en vrouw capabel om onze behoeftes in te houden, hoop ik.
Het is een interessant onderwerp, en vaak zit het anders in elkaar dan je vanuit een Westers oogpunt ziet. Vrouwen in polygamische huwelijken vragen daar vaak zelf om....... En dat heeft de Westerse wereld doen beven op de fundamenten. Want polygamie betekende onderdrukking en ongelijkheid.....
Ik heb hier tientalle colleges over gehad, maar het blijft hartstikke interessant. Bedankt voor de topic!
NL-girl
tetouania_zina
04-05-2002, 23:13
Origineel gepost door Mohammed Justice
Salaam Allemaal...
In een normale en goede liefdesverhouding richt de man al zijn gevoelens op één vrouw. Maar als dit zo is, waarom maken dan zovele getrouwde mannen zo gretig gebruik van de gelegenheid om sexueel contact buiten het huwelijk te hebben wanneer deze gelegenheid zich voordoet ???
Als we realistisch willen zijn moeten we toegeven, dat het bijna onmogelijk is, dat een man alle eigenschappen waar hij van houdt in één vrouw verenigd vindt. Het is best mogelijk, dat een bepaalde man eigenlijk een vrouw verlangt die zo mooi is als een filmster, hem moederlijke bescherming biedt, intelligentie, charme, een sociale positie, rijkdom, ontwikkeling, gevoel voor humor, bezit, zijn intresses deelt, geen remmingen heeft op sexueel gebied en bovendien nog een goede huisvrouw is.
De meeste mannen worden aangetrokken door een vrouw, die de door hen het meest gewaardeerde eigenschappen in hoge mate bezit en dan veronderstellen ze maar, dat ze die andere begeerde eigenschappen ook wel zal hebben. Als ze dan later ontdekken, dat zij die niet heeft, negeren ze dat gemis en doen net of zij ze wel heeft.
Maar het diepe, en meestal onbewuste verlangen naar de "ideale" man of vrouw blijft bestaan, ook al wordt dit gemis dikwijls gecamoufleerd onder werk, ontspanning of de opvoeding van kinderen.
Kan polygamie hier een oplossing brengen ?
Of moet de man zijn buitensporige begeerte,wellust en drang onderdrukken.
Of is er een alternatief ???
Wat denken de dames en heren hierover...
Graag jullie reactie...
groeten,
en hele goeie topic M.J. ook ik ken veel mannen die 2/3 en zelfs 4 vrouwen hebben.
o.a mijn oom die heeft 2 vrouwen, zijn eerste vrouw kan geen kinderen krijgen, dus is hij met een andere vrouw getrouwd.
deze twee vrouwen, beide mijn tantes wonen in 1 huis (hier in nederland)
dus je kan begrijpen dat ze heel vaak ruzie hebben.
ook ken ik mannen, vrienden van mijn vader of de vaders van mijn vriendinnen of buren.
die met 1 vrouw hier getrouwd zijn en de andere in marokko.
ik ken zelfs een man met vier vrouwen, maar waarom nemen veel marokkaanse mannen 2/3/4 vrouwen?
is 1 niet genoeg dan?
Origineel gepost door tetouania_zina
en hele goeie topic M.J. ook ik ken veel mannen die 2/3 en zelfs 4 vrouwen hebben.
o.a mijn oom die heeft 2 vrouwen, zijn eerste vrouw kan geen kinderen krijgen, dus is hij met een andere vrouw getrouwd.
deze twee vrouwen, beide mijn tantes wonen in 1 huis (hier in nederland)
dus je kan begrijpen dat ze heel vaak ruzie hebben.
ook ken ik mannen, vrienden van mijn vader of de vaders van mijn vriendinnen of buren.
die met 1 vrouw hier getrouwd zijn en de andere in marokko.
ik ken zelfs een man met vier vrouwen, maar waarom nemen veel marokkaanse mannen 2/3/4 vrouwen?
is 1 niet genoeg dan?
Tja...zina...de man die een 2de of 3de vrouw trouwt zal altijd zeggen dat hij een gerechtvaardigd reden had...maar dat beslist ALLAH swt...of dat juist is of niet...
Wat zeer belangrijk is...dat de vrouw absoluut haar waardigheid behoudt en alle situaties, wat deze ook mogen zijn...de man moet dat respecteren en er altijd rekening mee houden...
Een vrouw schuif je niet zomaar aan de kant...daarvoor moet je een vrouwenhater zijn vermomd in "mannenkleren".
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.