Bekijk originele versie : Komende scheiding
safia_el
24-09-2005, 19:05
Als eerste wil ik even kwijt dat dit voor een vriendin van mij is, waarbij ik haar help zoveel mogelijk informatie bij elkaar te zoeken.
Na heel veel sbar en duizenden kansen en nog meer sbar lijkt het moment toch te zijn aangebroken dat mijn vriendin wil gaan scheiden.
Dit allemaal in een zeer emotionele periode waarbij een zwangerschap is betrokken. Ik zal maar niet gaan vertellen wat zich allemaal heeft afgespeeld, want dat is aan haar zelf en ik doe dit als een vriendin.
Mijn vriendin is momenteel zowel volgens de NL wet als de Marokkaanse wet getrouwd, haar man en zij zelf hebben beiden de NL nationaliteit.
En ik heb de volgende vragen:
- Is het mogelijk ALLEEN volgens de NL wet te scheiden en je de marokkaanse huwelijksovereenkomst (die ze in NL bij de Marokkaanse consulaat heeft afgesloten) blijft houden?
- Hoe lang duurt een scheiding?
- Bij een scheiding van bed en tafel, hebben mijn vriendin en haar man BEIDEN recht op een APARTE huurwoning?
oem_mujahid2
24-09-2005, 19:07
Salaam oe alaikoem,
Spijtig om te horen dat je vriendin gaat scheiden, ghair insha ALLAH.
Moge Allah subhana wa Ta3ala het makkelijk voor haar maken Amin.
Ik kan je helaas geen antwoorden op je vragen geven maar insha Allah kan iemand anders dat hier.
Zeg haar dat ze veel Du3a moet doen en vertrouwen hebben op Allah subhana wa Ta3ala.
Wasalaam oe alaikoem
Oum Moussa
een_marokkaanse
24-09-2005, 19:19
Waarom alleen volgens de nederlandse wet scheiden en je marokkaanse huwelijksovereenkomst te houden. Als je echt scheid, scheid je ze allebei.
Maar op je vragen te beantwoorden;
volgens mij kan dat wel, je nederlandse huwelijksakte beindigen en je marokkaanse laten. Hoe lang het duurt, hang van beide partijen af. Het is raadzaam om een advocaat in te schakelen.
Van dat twee huurhuizen weet ik niet zeker, het is al moeilijk om 1 te krijgen. Ik weet wel dat je tegenwoordig wel voorrang krijgt als je gaat scheiden.
mimi_tangaouia
24-09-2005, 19:22
Als eerste wil ik even kwijt dat dit voor een vriendin van mij is, waarbij ik haar help zoveel mogelijk informatie bij elkaar te zoeken.
Na heel veel sbar en duizenden kansen en nog meer sbar lijkt het moment toch te zijn aangebroken dat mijn vriendin wil gaan scheiden.
Dit allemaal in een zeer emotionele periode waarbij een zwangerschap is betrokken. Ik zal maar niet gaan vertellen wat zich allemaal heeft afgespeeld, want dat is aan haar zelf en ik doe dit als een vriendin.
Mijn vriendin is momenteel zowel volgens de NL wet als de Marokkaanse wet getrouwd, haar man en zij zelf hebben beiden de NL nationaliteit.
En ik heb de volgende vragen:
- Is het mogelijk ALLEEN volgens de NL wet te scheiden en je de marokkaanse huwelijksovereenkomst (die ze in NL bij de Marokkaanse consulaat heeft afgesloten) blijft houden?
- Hoe lang duurt een scheiding?
- Bij een scheiding van bed en tafel, hebben mijn vriendin en haar man BEIDEN recht op een APARTE huurwoning?
wbt woning hoe zit het met hun huidige woning op wiens naam staat die woning
als het op haar naam of beide namen staat dan heeft zij recht op de woning ivm zwanmgerschap en dan kan hij eruit
en als zij eruit moet kan zij urgentie aanvragen voor een nieuwe woning ivm zwangerschap, maar het verschilt per gemeent het kan ook zo zijn dat ze zeggen ga maar naar een tehuis want dat is de versnelde manier om een woning te krijgen
maar weet je wat me opvalt aan je bericht je wil alleen weten of het mogelijk is om van de nederlandse wet te scheiden en niet van de marokaanse want die wil ze behouden
als je van je man af wilt dan lijkt het mij ook logisch dat je helemaal van hem af wilt
en je wil ook weten of zij er allebei een aparte huurwoning kunnen krijgen
dit lijkt meer een schijn scheiding voor de nederlandse wet om extra geld te kunnen vangen
safia_el
24-09-2005, 19:29
Dit soort reacties verwachte ik al.
Alleen nederlands scheiden wil ze zodat ze haar eigen woning krijgt waar ze veilig en wel in kan wonen en haar kind kan laten opgroeien.
Als het aan haar lag scheidde ze helemaal niet, maar goed door de grote hoeveelheid problemen die ze met haar man heeft MOET ze wel scheiden anders kan ze nergens anders terecht en blijft hij haar opzoeken en allah a3lem waar het eindigt.
Marokkaans getrouwd blijven wil ze omdat de islamitische wet daarmee gepaard heeft en is dit dus puur uit geloofsovertuiging.
Souraida
24-09-2005, 20:06
Alleen nederlands scheiden wil ze zodat ze haar eigen woning krijgt waar ze veilig en wel in kan wonen en haar kind kan laten opgroeien.
Als het aan haar lag scheidde ze helemaal niet, maar goed door de grote hoeveelheid problemen die ze met haar man heeft MOET ze wel scheiden anders kan ze nergens anders terecht en blijft hij haar opzoeken en allah a3lem waar het eindigt.
Marokkaans getrouwd blijven wil ze omdat de islamitische wet daarmee gepaard heeft en is dit dus puur uit geloofsovertuiging.
Dit begrijp ik dus echt niet. Dus ze wil wel getrouwd blijven islamitisch gezien maar wil wel scheiden van woning, tafel en bed. Dat is islamitisch gezien niet acceptabel hoor. Sorry maar naar mijn mening is er sprake van een schijnhuwelijk want zoals iemand al zei, er worden alleen vragen gesteld die toch wel doen denken aan schijnhuwelijken. Maar goed Allahoe a3lam alleen klopt de situatie niet. Maar mocht het toch om een schijnhuwelijk gaan dan zeg ik je: Heel erg haram ten eerste en ten tweede schandalig.
mimi_tangaouia
24-09-2005, 20:48
dit lijkt veel op oplichting en dat is volgens mij ook verboden volgens ons geloof
tangia21
24-09-2005, 20:53
sorry dat ik dit zeg maar dat verhaal klopt voor geen meter :maf: als je gaat scheiden of het nou NL scheiding is of marokkaanse..je bent gewoon gescheiden dan klaar punt uit.Zelfs als haar man dat 3 keer heeft gezegd laat staan op papier.
kden dat die vriendin en haar man een extra huis willen om te gaan verhuren ipv echt te gaan scheiden :moe: :rolleyes: zo kunnen ze hun portemonee vullen wat veel mokro's doen :jammer: ...want dit gaat bij mij niet in
saadia29
24-09-2005, 20:57
sorry dat ik dit zeg maar dat verhaal klopt voor geen meter :maf: als je gaat scheiden of het nou NL scheiding is of marokkaanse..je bent gewoon gescheiden dan klaar punt uit.Zelfs als haar man dat 3 keer heeft gezegd laat staan op papier.
kden dat die vriendin en haar man een extra huis willen om te gaan verhuren ipv echt te gaan scheiden :moe: :rolleyes: zo kunnen ze hun portemonee vullen wat veel mokro's doen :jammer: ...want dit gaat bij mij niet in
Gebeurt dat echt dan?
mimi_tangaouia
24-09-2005, 20:59
[/B]
Gebeurt dat echt dan?
ja dat gebeurt heel veel of scheiden voor twee uitkeringen
of ze verhuizen naar belgie voor meer kinderbijslag
tangia21
24-09-2005, 20:59
[/B]
Gebeurt dat echt dan?
ik dacht dat jij alleen over den haag achter liep :hihi: maar nu ook dit :hihi:
oem_mujahid2
24-09-2005, 21:00
Gescheiden is gescheiden, als de scheiding door de man 3 keer is uitgesproken en haar wachttijd is voorbij en hij heeft haar niet teruggenomen is ze gescheiden ook al staat ze op papier bij de marokaanse wet nog als getrouwd.
tangia21
24-09-2005, 21:01
Gescheiden is gescheiden, als de scheiding door de man 3 keer is uitgesproken en haar wachttijd is voorbij en hij heeft haar niet teruggenomen is ze gescheiden ook al staat ze op papier bij de marokaanse wet nog als getrouwd.
dat heb ik ook gezegd :D
saadia29
24-09-2005, 21:01
ja dat gebeurt heel veel of scheiden voor twee uitkeringen
of ze verhuizen naar belgie voor meer kinderbijslag
Wat mensen al niet doen voor geld :jammer:
Naar Belgie voor kinderbijslag :hihi: :(
saadia29
24-09-2005, 21:02
ik dacht dat jij alleen over den haag achter liep :hihi: maar nu ook dit :hihi:
Ik ben niet echt bij de tijd, nee :ego:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.