Bekijk originele versie : DEBAT 17 april ! Abu JahJah
Wie DURFT!
Yo muslim people !
Graag willen wij via deze weg een beroep op jullie doen. Jullie zouden niet alleen ons (de organisatoren) maar ook de rest van de betrokken gemeenschap een enorm plezier doen. Het gaat om het volgende:
Sinds de (op)komst van AEL naar Nederland zijn er veel vragen gerezen m.b.t. deze beweging. We hebben gemerkt dat er een latente behoefte was aan een geëmancipeerde beweging als de AEL. Enerzijds heb je een groep die vol enthousiasme deze beweging omarmd, anderzijds heb je een groep die de groep kritisch doch niet afwijzend volgt.
De AEL in de persoon van Dyab Abou Jahjah is al flink aan de tand gevoeld door de journalistieke wereld. De AEL heeft zich tevens kenbaar gemaakt in Nederland in de campagneweek begin maart. Maar wat wij missen is een intern inhoudelijk debat van moslims met de AEL. Vandaar dat wij het initiatief hebben genomen om zoiets tot stand te brengen.
Echter, willen we een intern inhoudelijk debat van hoog niveau op gang brengen – dat niet alleen ten goede aan de moslims in Nederland komt maar ook de publieke opinie ten aanzien van moslims zal bijstellen – immers je zou zo’n debat als een soort van ‘zelfreflectie van de moslimgemeenschap’ kunnen zien – dan kunnen we niet om jullie inbreng heen. De vorm waarin we jullie inbreng zouden willen zien is het ‘aanleveren’ van discussiepunten. Dit kunnen stellingen zijn, maar ook vraagstukken, cases etc.
Om jullie alvast een indruk te geven van hoe we de avond willen indelen, lichten wij een tipje van de sluier op. De insteek van het debat is in ieder geval om onze gemeenschap te onderwerpen aan introspectie. Allereerst wordt de avond geopend met een columnvoordracht, waarna een 1-op-1 debat volgt. Dit zal gaan tussen Dyab himself en een autochtone debater. Zwaartepunt van de dag komt te liggen op het plenaire debat. Dit zal dezelfde vorm krijgen als het 2Vandaag-verkiezingsdebat. De opstelling is dus 6 deelnemers waarvan 3 AEL-voorlieden en 3 ‘Het tegenhangers’ die kritisch, doch constructief een blik willen werpen op de AEL. Het is een debat van moslims en tussen moslims.
Om ons optimaal te kunnen voorbereiden willen we graag alle bijdragen ruim op tijd binnen krijgen zodat we een inventarisatie kunnen maken. De deadline is vastgesteld op 7 april.
Hopende op een maximale inbreng,
The Crew: Abdelhafid, Jamila, Hicham, Fatima Zohra, Fouzia en Samira.
PS: wij staan open voor opmerkingen, tips en deeën.
Ons email adres is debat_ael@hotmail.com.
Wie durft mee te denken !?
Man waar heb jij het nou weer over??? :confused:
Als je de AEL niet steunt, jouw zaak. Maar je hebt het over indoctrinatie. Weet je die negativiteit over de Ael is er bij jouw ingedoctrineerd door de media. :giechel:. En de ael zegt niet dat niemand denkt, ze vragen je alleen om na te denken over dit debat. ;)
:zwaai:
mokerpower83
31-03-2003, 10:20
Origineel gepost door pista
Het is een debat van moslims en tussen moslims.
De multicultuur op zijn hoogtepunt!!
Valt het aantal leden wat tegen? Trachten nog wat mensen over de lijn te trekken in een debat tussen moslims, geen bemoeienissen van de bleekhuiden en de ongelovigen. Mag de ongelovige niet weten welke praktijken men hanteert om toch maar meer mensen te overtuigen van de noodzaak van het ael :D Indoctrinatie, Allah wil het zo, preken tegen de ongelovigen, de zaak palestina...de testosteron wat opkrikken... :D
Men veronderstelt dus dat tot nu toe weinig moslims zelf nagedacht hebben, kom aan jongens......en meisjes :D durf nu eindelijk eens na denken..
Ik zou in elk geval aanraden aan de mensen die nog geen lid zijn....blijf zelfstandig nadenken.. :goedzo:
Een intern inhoudelijk debat.... :rolleyes: Vooral dat intern komt wat heimelijk over. Pottenkijkers niet gewenst.
De openheid van het ael.. :lol:
Snap je het nu nog niet?
De AEL wil dat wij moslims onszelf organiseren, onze eigen problemen oplossen zonder dat buitenstaanders een vinger in de pap hebben. Zolang dat namelijk nog wel zo is kunnen wij nooit als sterke minderheidsgroepering naar buiten treden. Mensen zoals jij klagen dat er te weinig zelfkritiek is binnen de islam en als er dan een keer zoiets gebeurt ga je klagen dat je niet mee mag doen als niet-moslim. Daarom heet het toch ook :rolleyes: zelfkritiek???
Indoctrinatie lijkt meer vanuit jouw standpunt te komen: WORD GEEN LID VAN DE AEL? anders kunnen wij hollanders jullie niet meer in toom houden.
Het is een debat van moslims en tussen moslims.
De multicultuur op zijn hoogtepunt!!
Valt het aantal leden wat tegen? Trachten nog wat mensen over de lijn te trekken in een debat tussen moslims, geen bemoeienissen van de bleekhuiden en de ongelovigen. Mag de ongelovige niet weten welke praktijken men hanteert om toch maar meer mensen te overtuigen van de noodzaak van het ael :D Indoctrinatie, Allah wil het zo, preken tegen de ongelovigen, de zaak palestina...de testosteron wat opkrikken... :D
Men veronderstelt dus dat tot nu toe weinig moslims zelf nagedacht hebben, kom aan jongens......en meisjes :D durf nu eindelijk eens na denken..
Ik zou in elk geval aanraden aan de mensen die nog geen lid zijn....blijf zelfstandig nadenken.. :goedzo:
Een intern inhoudelijk debat.... :rolleyes: Vooral dat intern komt wat heimelijk over. Pottenkijkers niet gewenst.
De openheid van het ael.. :lol:
Luister eens aardappel, ik ben geen AEL'er, dus wat bazel je nu? En als t AEL een leden campagne wilde houden, waarom zou er in hemelsnaam tegenstanders in het debat worden betrokken. Someone has reading problems! T zijn een groepje jonge studenten die neutraal in t geheel staan. Maar aangezien arabische namen bij jou de stoppen door laten slaan..zie je alles donker.
Er wordt ons als moslim verweten dat we niet zelf kritisch genoeg zijn. Dus willen we dat moslims zelf t vuur aan de schenen van t AEL leggen. "Tegenstanders" in het debat zijn dus moslims die niet negatief staan tegenover de emancipatorische geluid, maar wel kritiekpunten hebben op hoe het zich manifesteert, danwel afwijzend dan wel opbouwend.
Toen met de kwestie hirsi ali, werd er vaak door autochtonen zelf geroepen of niet de moslims onderling t even moesten uitvechten alvorens het debat aan te gaan met de autochtoon. T liefst openbaar en publiekelijk. Dat idee willen we dan ook realiseren dmv dit debat.
Iedereen is welkom te komen. Media is uitgenodigd. Ik neem dat jij zodra je weet wanneer het debat is, ook aanwezig zult zijn op de voorste rijen :)?
Je walgelijke intonatie is mij niet ontgaan, maar iemand moet toch beschaafd blijven.
Anyway, je hebt weer een mooi staaltje xenofobie laten zien.
En je suggesties zijn ook welkom. Wat zien wij als belangengroep over t hoofd.
Dus voor de goede orde, wat het voor de autochtoon zou betekenen is in ons landje zo uitgemolken, dat we nu t AEL tegenover de groep willen plaatsen waarvan zij wil dat ze haar belangen gaat behartigen.
Capiche Belg!
M_ROCPOWER
31-03-2003, 13:11
Pista wordt bang meskien :D
Maar natuurlijk wist ik dat je niet op de voorste rijen te zitten zou komen, want hoop blabla achter n scherm voor pixels, typeert jou :).
Ik concludeer dat jij tegen emancipatie bent van moslims, debatten tussen verscheidene moslims onderling, en verbetering van hun positie.
Pcies, oogkleppen en holle frasen.
Abden_nour
31-03-2003, 16:07
Ik ben lid van de AEL,maar ik vind het debat aangaan met mede-moslims over de Topic Ael zinloos want als een moslim een partij bekrititeerst die zijn belangen behartigt zie ik er geen nut om er over te discusseren
Yayha, t AEL ORGANISEERT HET NIET !
Denk je dat t AEL en debat gaat organiseren om evrvolgens zichzelf te bekritiseren ?
Lees effe nog n keer het eerste bericht, voordat je me van leugenarij beschuldigt.
Origineel gepost door Abden_nour
Ik ben lid van de AEL,maar ik vind het debat aangaan met mede-moslims over de Topic Ael zinloos want als een moslim een partij bekrititeerst die zijn belangen behartigt zie ik er geen nut om er over te discusseren
Dus we mogen geen kritische vragen stellen, onderling debatteren, uitzoeken hoe we ons het best kunnen vertegenwoordigen?
Je wil als voorstander t AEL niet verbeteren, gewoon achter de meute aanhollen?
Ye gt my point ? T gaat niet om tegen of voor, t gaat het debat om, wij als gemeenschap dienen goed op de hoogte zijn van wat anderen namens ons zeggen? Ontwikkelen van onze emancipatie en zelforganisatie.
Origineel gepost door Yahya
Hmm.. Volgens mij klopt er iets niet, hier zeg je dat je geen AEL'er bent.
Wie is 'we' die het debat willen realiseren, volgens mij is dat AEL, en je hoorde toch niet bij AEL ?
En hier zeg je weer dat 'Wij' alsof je ook iemand v/d belangengroep bent, terwijl je zei dat je geen AEL'er bent ?
Ook ik wil als moslima in NL opkomen voor mijn rechten en zelforganiseren. Dat betekent toch niet dat ik voor of tegen t AEL ben !
Spijt me Muesli, debatten zijn aan mij niet besteed...blabla, inderdaad.
En een debat waar ik zelf niet aan kan deelnemen helemaal niet. Ga ik liever een goed filmpje meepakken.
Jij concludeert... :D dat ik tegen emancipatie ben van moslims, neen hoor, dat maak jij ervan. Maar jij hebt nog niet nagedacht als jij denkt dat het ael een stap in de juiste richting zal kunnen doen om hiervoor te zorgen, het ael zal enkel het tegenovergestelde bereiken.
Oogkleppen is voor de paarden.....en als de waarheid vanuit mijn standpunt voor jou holle frasen zijn, zijn jou standpunten inzake het ael dat eveneens
Capiche Muesli :stout:
Suit yr self.
Je kunt wel degelijk als toeschouwer deelnemen in het debat, maar het gesprek op het podium gaat tussen t AEL en kritische moslims aan de ene kant.
Welke standpunten deel ik dan volgens jou over het AEL?
Volgens mij heb je tot nog toe niet begrepen waar dit geheel omgaat.
Desondanks zal ik meneer pista's punten kort samengevat naar de organisatie toe communiceren:
* Ervaart debat tussen moslims over het AEL onderling als pottenkijkerij buiten de deur houden
* Kritiekpunten zullen makkelijk door AEL weggeveegd worden
* In debat gaan met AEL, staat in contrast met de oproep om mee te denken over punten die aangekaart worden als moslim-groep die aan introspectie wil doen
( Mocht ik het niet goed hebben verwoord, graag zie ik je verbeteringen tegemoet)
Abde-Nour: Vind dat kritiek leveren tegen een organisatie dat de intentie heeft om juist op te komen voor moslims nutteloos is.
De rest steunt idee, maar heeft geen punten opgeworpen.
Mocht je liever willen mailen dan kan dat naar : debat_ael@hotmail.com
Abden_nour
31-03-2003, 20:18
Mensen die ael bekritiseren laten ze zich niet bekeren omdat ze meestal zionistische propaganda hier in de media geloven.Hoe zal ik het zeggen een beetje verwesterd niet als intelect maar als gebruiken en cultuur zijnde
OK muezli en wanneer wilde jullie dit gaan doen,als ik vragen mag??Het lijkt me namelijk interessant maar wil weten waneer het is??En waar?
groetjes en bedankt,
chadine
praatjes
31-03-2003, 23:37
Gedurfde Initiatief, maar niet echt aan te raden. Ook uit zo een debat komt Abu er gewoon als de winnaar uit. wat je wel kan doen is de AEL het vertrouwen geven en de tijd gunnen om zich te bewijzen indien het nodig is kan je ingrijpen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.