Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Volwassenheid en huwelijk

Pagina's : [1] 2 3

camjo
05-04-2003, 21:13

Salaam mensen.. Alles goed daar :D ..met mij alhamdu'lilaah.. Sommigen verlangen naar een huwelijk met een toekomstige partner.. Sommigen zijn al getrouwd geweest en verlangen naar een scheiding..omdat men op elkaar is uitgekeken..en er geen raakvlakken meer zijn..men is moe van elkaar, wat de reden hiervan ook mag zijn.. Waarom hebben de meeste mensen die gaan trouwen..zo'n grote verlangens en droombeelden van hun eigen huwelijk.. Is het niet zo..dat sommigen volledig onvoorbereid het huwelijk instappen..om dan te ondervinden dat het helemaal niet zo sprookjes is zoals zij ervan verwacht hebben.. Is het niet zo..dat sommigen eigenlijk nog niet rijp zijn (onvolwassen)..en dit heeft niets met leeftijd te maken, maar zuiver met levenservaring en verantwoordelijkheid. Graag ernstige reacties..thanks

Chaimae
05-04-2003, 21:19
Sommige mensen hebben dit beeld van een huwelijk: Ze plannen de mooiste bruiloft en komen dan niet verder dan de huwelijksnacht. Veel geld voor een prachtige bruiloft, de slogan is dan ook: Hoe meer geld, hoe beter de kans op slagen. Jammer, want zo komen mensen in financiele problemen, en dat kan een reden zijn tot scheiden. Zelf droom ik natuurlijk ook overr het droomhuwelijk, maar bruiloft hoeft echt niet groot en duur te zijn. Vind het een beetje onzin, vooral na de verhalen die je hoort. Mensen moeten er gewoon achterkomen dat sommige dromen bedrog zijn, en in plaats van een bruiloft moeten ze een huwelijk plannen. Bespreken dan zodat ze weten waar ze staan. :D:D

LELIJKERD
05-04-2003, 21:22
M-J KIFASH JE GAAT ME TOCH NIET VERTELLEN DAT JE IN EEN SCHEIDING LIGT :confused:

TwinkleEye_19
05-04-2003, 21:23
Origineel gepost door Chaimae Sommige mensen hebben dit beeld van een huwelijk: Ze plannen de mooiste bruiloft en komen dan niet verder dan de huwelijksnacht. Veel geld voor een prachtige bruiloft, de slogan is dan ook: Hoe meer geld, hoe beter de kans op slagen. Jammer, want zo komen mensen in financiele problemen, en dat kan een reden zijn tot scheiden. Zelf droom ik natuurlijk ook overr het droomhuwelijk, maar bruiloft hoeft echt niet groot en duur te zijn. Vind het een beetje onzin, vooral na de verhalen die je hoort. Mensen moeten er gewoon achterkomen dat sommige dromen bedrog zijn, en in plaats van een bruiloft moeten ze een huwelijk plannen. Bespreken dan zodat ze weten waar ze staan. :D:D Hele wijze woorden en nog zo jong :goedzo:

Chaimae
05-04-2003, 21:24

Origineel gepost door TwinkleEye_19 Hele wijze woorden en nog zo jong :goedzo: :stout:

TwinkleEye_19
05-04-2003, 21:27
Origineel gepost door Chaimae :stout: Kweet... Tis alles plannen :ego: Tot in detail :stout: :stout:

Chaimae
05-04-2003, 21:27
Origineel gepost door TwinkleEye_19 Kweet... Tis alles plannen :ego: Tot in detail :stout: :stout: Ja, een huwelijk en geen bruiloft waaraan je schulden overhoud. :D:D PS: niet op Mojo's topic kletsen. :D

TwinkleEye_19
05-04-2003, 21:30
Origineel gepost door Chaimae Ja, een huwelijk en geen bruiloft waaraan je schulden overhoud. :D:D PS: niet op Mojo's topic kletsen. :D Nee, kzal het niet doen...dit is een serieuze topic.... Niet uitdagen jij... Want ik en jij praten over huwelijk in detail gaat niet goed :jammer: Maar M-J, tis maar wat iemand op z'n weg krijgt, en het is aan jou om om het beste eruit te halen :D :D

camjo
05-04-2003, 21:33
Origineel gepost door latifaaa Ik ben het met je eens dat je bepaalde verantwoordelijkheden moet hebben voordat je het huwelijksbootje instapt en dat leeftijd niet van belang hoeft te zijn daarbij, maar wat bedoel je met levenservaring?? Wat moet iemand hebben meegemaakt om klaar te zijn voor het huwelijk. Pure levenservaring is eigenlijk een andere betekenis voor zowel slechte als goede dingens in het leven meegemaakt hebben..maar betekent ook dat je van de fouten van anderen leert..zodat jezelf niet dezelfde fouten gaat maken. Mensenkennis is één van de belangrijkste kennis die je in jou leven kunt opdoen..het helpt je je richting van leven beter te zien en te volgen..

camjo
05-04-2003, 21:43
Origineel gepost door Chaimae Sommige mensen hebben dit beeld van een huwelijk: Ze plannen de mooiste bruiloft en komen dan niet verder dan de huwelijksnacht. Veel geld voor een prachtige bruiloft, de slogan is dan ook: Hoe meer geld, hoe beter de kans op slagen. Jammer, want zo komen mensen in financiele problemen, en dat kan een reden zijn tot scheiden. Zelf droom ik natuurlijk ook overr het droomhuwelijk, maar bruiloft hoeft echt niet groot en duur te zijn. Vind het een beetje onzin, vooral na de verhalen die je hoort. Mensen moeten er gewoon achterkomen dat sommige dromen bedrog zijn, en in plaats van een bruiloft moeten ze een huwelijk plannen. Bespreken dan zodat ze weten waar ze staan. :D:D Dat is de fout die de mensen maken en blijven maken..geld en macht is nooit de vriend van de échte liefde. Te veel geld dan nodig uitgeven voor een huwelijk is onzin.. De ware beproeving komt wanneer de twee geliefden met elkaar worden geconfronteerd na hun huwelijk.. :D

Meryam20
05-04-2003, 21:44
Citaat: Mensenkennis is één van de belangrijkste kennis die je in jou leven kunt opdoen..het helpt je je richting van leven beter te zien en te volgen.. Hiermee ben ik het helemaal met je eens. De meeste weten niet wat een huwelijk inhoudt totdat ze er midden in zitten. Ze kijken uit naar hun bruiloft . Ze zijn weken bezig met de voorbereidingen en vergeten onbewust wat er na die bruiloft komt. En soms fantaseren de meeste van ons van een sprookjeshuwelijk. Het is wel leuk.Echter, dat plezier houdt op daar waar de realiteit begint. Velen van ons zullen helaas geen sprookjeshuwelijk treffen. Niet met de eisen en prioteiten die we stellen. We moeten beseffen dat een sprookjeshuwelijk een illusie is totdat de men werkelijkheid raakt. Ik denk dat we moeten nadenken voordat we er aan beginnen. We moeten ook goed beseffen wat eigelijk een huwelijk is en wat het inhoudt. EEn bruiloft regelen is gemakkelijker dan het regelen van een goed huwelijk!!!

mimi3000
05-04-2003, 21:45
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej MJ kiev en tina?? Sh7el ma shoefnak op yasmina....:) :) Ik denk dat het probleem gewoon is dat mensen teveel verwachten van het huwelijk......Dat alles rozengeur en manenschijn is :zwaai:

Chaimae
05-04-2003, 21:47
Origineel gepost door Mohammed Justice Dat is de fout die de mensen maken en blijven maken..geld en macht is nooit de vriend van de échte liefde. Te veel geld dan nodig uitgeven voor een huwelijk is onzin.. De ware beproeving komt wanneer de twee geliefden met elkaar worden geconfronteerd na hun huwelijk.. :D Juist, dat is pas de realiteit, dromen kun je zoveel doen en er is niks mis mee, maar iemand moet altijd weten wat het nooit helemaal zo zal zijn. En meestal maken droomgrage meisjes die fout, waardoor ze welleens schrikken van de realiteit. Ik zie teveel dingen. :jammer: :D

camjo
05-04-2003, 21:51
Origineel gepost door LELIJKERD M-J KIFASH JE GAAT ME TOCH NIET VERTELLEN DAT JE IN EEN SCHEIDING LIGT :confused: Kifach..is dit je enige reactie :D Ik denk dat trouwen letterlijk trouw betekent..en daar hou ik me aan.. ;) Natuurlijk is scheiden bij sommige omstandigheden/feiten soms de realiteit.. Maar het ergste is als je scheidt omwille van het feit dat je onvolwassen was voor je huwelijk.

Salaama
05-04-2003, 21:59

Één ding weet ik zeker, als je gaat trouwen, 100% dat je partner eigenschappen bezit die jij niet prettig zou vinden, dat hoort er gewoon bij, en helaas als iemand bepaalde eigenschappen bezit kan jij dat als man/vrouw niet veranderen. Er zit niks tegenop dan accepteren. Islamitisch gezien moet dat ook. Persoonlijk weet ik gewoon dat een huwelijk geen rozengeur en maneschijn is, hoe leuk en mooi je man ook is. Vandaar dat ik liever effé wacht.

Pagina's : [1] 2 3