Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Minares van de Duivel

Pagina's : [1] 2

angellover
05-04-2003, 18:27

Jeetje wat een goed boek, ik heb hem net uitgelezen ... Echt de beste boek die ik ooit te voren heb gelezen.. Weten jullie of er nog meer boeken zijn die gelijk zijn aan deze.. Zo ja ik hoor het graag.. M3a Salamaaa

Le-Sud
05-04-2003, 20:33
jaa een vriendin van me heeft hem ook gelezen ik wil hem ook lezen man :D

Rihem
06-04-2003, 16:27
Origineel gepost door Qadra Lees je graag Islamitische boeken? Dan heb ik wel een aantal titels voor je, waar je ook van leert Insallah.

Rihem
06-04-2003, 16:29
Origineel gepost door ~M@ghrAbiA~ jaa een vriendin van me heeft hem ook gelezen ik wil hem ook lezen man :D Je moet hem echt lezen, hij is echt goed.. Stel het niet uit !!!

miss_z84
06-04-2003, 16:33

oh dear god..ik vind naima el bezaz zooooo slecht!!!!! ik heb haar 1e boek geleze..zooo slecht..en 2e boek is nog erger! ik heb t zelfs gekocht..echt een miskoop...!!! ieww..als je dat mooi vind..kom op zeg! lees eens echte literatuur..als je dit mooi vind..koop dan die flutromantjes bij de appie heijn!

Classy.Lady
07-04-2003, 03:34
K heb op zich best wel een hekel aan naima el bezaz , Maar goed,haar boeken heb ik nooit gelezen.. Duussszzzz als iemand een samenvatting wil geven van "De minares van de duivel" ...Graag! Maybe dat ik dan toch een boek van haar zal lezen :D

Dalilah18
07-04-2003, 10:48
Auteur: Naima El Bezaz Titel: Minnares van de duivel Uitgeverij: Contact ISBN: 90-254-1675-6 Datum bespreking: 08-04-2002 Een djinn is een duivel die godvrezende mensen van het rechte pad probeert te krijgen. En dan gaat het vooral om overspel versus huwelijkse trouw. Handlangster van de djinn is de oudere vrouw Lalla Rebha, een 'zwarte magiër, die met behulp van haar djinn mensen kan helpen. Vooral vrouwen die last hebben van een overspelige echtgenoot. Daarnaast schopt ze ook, op verzoek van haar djinn goede huwelijken door elkaar. In Iblies en de oude vrouw krijgt Lalla Rebha de opdracht een heilige band tussen twee mensen te verstoren. De opdracht komt van een hogere duivel, die Lalla Rebha één kans geeft, voor hij naar de jongere joodse concurrente van Rebha gaat. Zonder de hulp van duivelse krachten, maar enkel met woorden weet Lalla Rebha de geliefden tegen elkaar op te zetten. De geliefden gaan denken dat ze elkaar willen vermoorden, wat uiteindelijk ook gebeurt.Opvallend aan de bundel is, dat een negatieve moraal best kan bestaan tussen tegenovergestelde conclusies. In het openingsverhaal De andere vrouw heeft Nourlaila last van een overspelige man. Ze laat veel toe, maar als manlief Sabir echt verliefd wordt op één van zijn vriendinnetjes, gaat hij te ver. Ze zoekt hulp bij Lalla Rebha. Tegen het vaste tarief van zeshonderd dirham krijgt Nourlaila een couscous mee die ze aan haar man moet voorschotelen. Sabir eet als geen ander en valt in een diepe slaap. Na dagen wordt hij wakker en is op slag veranderd. Hij heeft alleen nog maar aandacht voor zijn vrouw. Wel lijkt hij jaren ouder en minder vitaal geworden. Maar Nourlaila is gelukkig en daar ging het Lalla Rebha om. De moraal is hier juist dat hij terug moet keren op het rechte pad. Vanuit de man gezien overwint wederom de echte liefde niet. Vanuit de vrouw gezien echter welDe verleidingen waaraan de simpele mensen bloot worden gesteld zijn niet nieuw. De wisselende moraal is echter wel modern. Goed of kwaad overheerst niet. Beide kunnen bestaan en worden door elkaar beïnvloed. Deze wisselwerking maakt dat het moralisme van de verhalen niet irriteert. Naima El Bezaz heeft een mooie mystieke bundel geschreven die geen betere titel had kunnen hebben. In het verhaal De dochter van de djinn wordt uit de doeken gedaan hoe Lalla Rebha in de ban van de duivel kwam en wordt verklapt wie de minnares van de duivel was. Echte liefde, doorschijnende djellaba's, overspel, seks, duivels, couscous en Lalla Rebha vormen de ingrediënten van alle zeven verhalen. El Bezaz moet het vooral van haar fantasie hebben, die maakt haar verhalen zo levendig en lekker leesbaar. door Ricco van Nierop :boer:

ask_me
07-04-2003, 11:53
zij is ook een duivel, en ze heeft niks om te vertellen behalf de woorden van satan te citeren weg met haar boeken en ga iets nuttig lezen anders wordt jij ook een volgeling van haar.

redskins007
07-04-2003, 13:18
levenloze schrijvers niets te doen wela??

Liefste
07-04-2003, 15:48
Origineel gepost door angellover Jeetje wat een goed boek, ik heb hem net uitgelezen ... Echt de beste boek die ik ooit te voren heb gelezen.. Weten jullie of er nog meer boeken zijn die gelijk zijn aan deze.. Zo ja ik hoor het graag.. M3a Salamaaa Ik had het boek ook ongerveer een jaartje terug gelezen.........en het is echt een goed boek.......... :)

BentShawiya
07-04-2003, 16:04
Origineel gepost door ask_me zij is ook een duivel, en ze heeft niks om te vertellen behalf de woorden van satan te citeren weg met haar boeken en ga iets nuttig lezen anders wordt jij ook een volgeling van haar. Waarom zo'n negatieve reactie??? Heeft ze iets misdaan ofzo?? Ik begrijp wel dat je haar boeken niet goed vind maar om haar uit te maken vind ik wel een beetje kinderachtig van je!! Je kan haar toch gewoon in haar eigen waarde laten?? :zwaai:

ask_me
07-04-2003, 16:35
Origineel gepost door BentShawiya Waarom zo'n negatieve reactie??? Heeft ze iets misdaan ofzo?? Ik begrijp wel dat je haar boeken niet goed vind maar om haar uit te maken vind ik wel een beetje kinderachtig van je!! Je kan haar toch gewoon in haar eigen waarde laten?? :zwaai: jij maakt geen verschil tussen mens en wat mens eigenlijk karakteriseerd, en jij bent zeker te dom om de overeenkomst te zien je ziet dat boeken en wat ze schrijft buiten haar mening en haar mentaliteit, in de Islam (als je moslima bent) mag je over geen se.x schrijven op zulke manieren, in de Islam je mag niet jou land beledigen om Kufars blij te maken In de Islam, moet vrouw gewoon thuis blijfen of netjes werken In de Islam mag de vrouw niet naar kufars (media) met blote lichaam en hoge stem over niks te praten en over se.x in de Islam moet je geen kafir steunen ben jij ook een van haar Idols en zelf Idols van Sataan als iemand tegen binladen of moslims schrijft dan zijn jullie heel tevreden, ik zeg donder op en ga weg. en ga maar eerst Islam leren voor dat je iets kinderachtig zegt en wat bedoel je met eigen waard, ben jij ook een veraders en geen marokkaanse meer, die zelf achter joden loopt en verdwaalde mensen steunt en over je eigen relegie en cultuur moppen verteld tfoeeeeeeeee

Oujda1
08-04-2003, 12:55
De meeste van onze , consumeert alles , zonder kritiek en/of analyse een bewering moet bevistgt worden door een concrte argumentatie Ik vind het goed of slecht niet zomaar , want de evaluatie van iets is een beoordeel ,op basis van # punten , zoals :nutig , leerzaam, wijze een logish feit , iets acceptable ( geen slechte worden , ect) Mijn vraag is , watvoor nut heeft dat boek ? en waarom deze soorte verhallen ? om gewoon een Bkende t worden ? of wil jij een boodschap aan bepaalde individuen te brengen ? als je geen verstand van een gebied heeft , dan kan je beter geen discussie op dat gebide voeren dat is gewoon absurd ! Naima zegt : Een djinn is een duivel die godvrezende mensen van het rechte pad probeert te krijgen, en dat is andersom , een duivel is een dJin ( of een mens ), niet al djin een duivel is ! en hier is de argumentatie:1. Zeg: "Het is aan mij geopenbaard dat een groep der djinn heeft geluisterd (naar de Koran), en zij zeiden: 'Waarlijk, wij hebben een wonderbaarlijke verkondiging gehoord! 2. Die tot rechtschapenheid leidt; daarom hebben wij er in geloofd, en wij zullen stellig niemand met onze Heer vereenzelvigen. { soerat Djin nummer 72} Jij verkopt gewoon Je Dien ( geloof) , in ruile van het aardsleven ! Het leven is kort , Vrees Je Heer Naima , De dood kent geen afspraak! Probeer a.u.b niet een menselijk duivel te zijn

Dalilah18
08-04-2003, 18:40
oujda1 het verhaal over het boek minnares van de duivel is een recensie die ik uit het internet heb gehaald. het is geschreven door ene r. van nierop. Naima heeft in haar boek verschillende koranverzen geplaatst. lees het eerst en verbrand dan haar boek op de dam dan heb je de wereld van jouw duivel verlost ok? groetjes

Oujda1
09-04-2003, 11:31

Origineel gepost door Dalilah18 oujda1 het verhaal over het boek minnares van de duivel is een recensie die ik uit het internet heb gehaald. het is geschreven door ene r. van nierop. Naima heeft in haar boek verschillende koranverzen geplaatst. lees het eerst en verbrand dan haar boek op de dam dan heb je de wereld van jouw duivel verlost ok? groetjes Naima heeft in haar boek verschillende koranverzen geplaats . als argumentaties of als decoratie van haar boek ? als zij deze koranvrzen goed beheerst dan zal zij dit boek niet schrijven oftewel de stijl van het boek zou veranderen en anders gericht , als wapen tegen de vijanden van Allah en de islam , niet als belediging ......, Grossomodo de Vijand van onze Vijand is onze vriend en de Vriend van onze Vijand is Onze Vijand en puntuit ! NB: Ik ben niet zo dom om mijn kostbaar tijd te bestelen , om haar waardloos boek te lezen

Pagina's : [1] 2