Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jihad tegen "Moslims"

LZN
05-04-2003, 15:45

Waarom willen veel moslims gelijk een Jihad tegen het Westen( om het maar grof te zeggen ), heeft Allah(swt) ons niet verteld dat we eerst onze eigens broeders en zusters op het rechte pas moeten zetten voordat je de buitenstaanders op het rechte pad probeert te zetten. Een Jihad tegen de rijke Arabische leiders die hun volk onderdrukken is waar het mee moet beginnen, pas als het geloof weer puur wordt in ieder Moslim zijn hart, dan pas een Jihad tegen de buitenstaanders. En misschien dat het dan weer wordt zoals vroeger, geen Jihad dat betekent puur bloedvergieten, maar Jihad tegen soldaten die willen vechten en niet aanslagen op onschuldige burgers. Helaas worden er nu aanslagen op burgers gepleegd, dit komt omdat de Arabische regeringen de islam niet in hun hart hebben, vandaar dat extremestische groeperingen het recht in eigen handen willen nemen. Een groepering heeft vaak niet veel materieel om een eigen strijd te voeren, vandaar de foute aanslagen. De Islam moet uitgevoerd worden zoals Allah(swt) ons heeft verteld in de Koran, niet het recht in eigen handen nemen. In de tijden van het Islamitische rijk toen er werd geleefd zoals Allah(swt) ons heeft verteld, leefden Moslims en Christenen en Joden binnen een rijk in vrede met elkaar. Toen Jeruzalem in handen was van de Moslims waren Joden en Christenen welkom om naar hun heiligdommen in Jeruzalem te gaan. Helaas laten de Joden nu niemand meer Jeruzalem binnen, alleen enkele oude mannen en vrouwen die toch geen gevaar vormen..

an3sdej
05-04-2003, 16:52
Als nu alle moslims er zo over gaan denken, maar ook alle christenen die luisteren naar de woorden van Jezus, en alle niet gelovigen meer naar hun geweten, ja DAN was het een stuk beter op deze wereld. Maar zolang gelovigen tegen mensen van een ander geloof blijven zeggen, dat hun geloof beter is dan dat andere geloof, of dat ongelovigen moeten gaan geloven, of als de ene mens tegen de andere zegt dat hij weet wat DE waarheid in het leven is, ZOLANG zal de mens oorlog en ellende kennen.

Diamond_Vert
05-04-2003, 23:19
Origineel gepost door jacko Dit klopt niet helemaal. Al deze boeken zijn erg veelzijdig in hun boodschappen. Ze zijn vreedzaam uit te leggen maar claimen tegelijkertijd het alleenrecht op de waarheid en sluiten ieder voor zich een andere zienswijze/geloof uit. Wat jij beweert klinkt erg pacifistisch en redelijk maar is slechts jouw interpretatie van de uiteindelijke boodschap van deze boeken en de wens om het zo vreedzaam te zien. Voor menig ander zijn deze boeken een bron en verantwoording van haat en onverdraagzaamheid jegens de andersgelovige. Hun interpretatie staat tegenover de jouwe en wie heeft er uiteindelijk gelijk? Jij? Waarom? Is jouw mening/interpretatie beter/waarachtiger dan die van hun? Het probleem zit juist in de boeken. We doen er beter aan ze te vergeten. En proberen het zelf op te lossen. Hoelang duurt jouw 1ste graads contract bij de Free-Masons?

Diamond_Vert
05-04-2003, 23:33
Origineel gepost door litle_smilie het feit dat veel moslims naar de jihad verwijzen is een teken dat vele moslims niet duidelijk kunnen aangeven of misschien zelfs begrijpen wanneer en op welke momenten en wat het doel van de strijd op zich moet zijn en bij welke eventuele gerichte te bereiken doelen. Mensen lezen het woordje jihad in in onze heilige koran maar de tekst eromheen zien ze verder niet staan. Laten we inderdaad eerst orde op zaken stellen en in dit geval de beginselen van de islam bestuderen en stap 2 ook praktizeren vanuit binnenste. en niet van jihad naar verbetering op individu niveau maar juist omgekeerd. Ik ben het eens en weer oneens met deze uitspraak en waarom?. Hoe kan je nu een bewezen complot tegen alles wat gelooft in een god de vrije weg verlenen?. De One Global Leader houdt dus in dat alles wat niet binnen de regels van het zogenaamd 'vrij denken' past moet vernietigd worden, de authentieke christendom is al omzeep geholpen en nu is de islam aan de beurt. Nou of je het gelooft of niet, als ik afstand moet doen van de uitspraak ''la illaha illa allah(er is geen andere god naast Allah)'' anders word ik doormidden gezaagt, ik getuig bij Allah(swt) dan doe ik geen afstand van mijn geloof!. Als ik volgens de regels van de islam toestemming krijg om voor mijn geloof te strijden dan doe ik dat in naam van allah MITS er aanleiding voor is. En wat betreft het vergaren naar kennis over onze religie ben ik het met je eens, je kan moeilijk iemand kwaad en onrecht aandoen zonder geldige reden ongeacht afkomst, ras of religie en de islam is voor vrede op deze wereld maar als ik goed om me heen kijk dan is de wereld nabij en het gaat een keer echt mis........