Bekijk originele versie : StellinG!!
tegenwoordig stelt een hoofddoek niks meer voor ...:)
Mee eens of niet mee eens!.
Lady_Cazawia
05-04-2003, 15:33
Waarom niet dan..???...:confused:
Een hoofddoek stelt veel voor...het zijn de mensen die het verkeerd opnemen
maar ergens klopt er weer wel...wat is nu een hoofddoek?? die draag je als een soort beschermmiddel...zie je dat nu?? Men rookt, heeft boyfriends, dan krijgen de mensen een verkeerd beeld over het hoofddoek zelf---> "het moet onder dwang; kijk wat ze allemaal doen"
Please correct me if I'm wrong ....
Lady_Cazawia
05-04-2003, 15:37
Origineel gepost door taZZtem
uhhm ok hoe kan ik het uitleggen,misschien word de hoofddoek nu niet meer zo serieus genomen.
Het word niet meer gedragen zoals het moet en je ziet ook vaak dat het een hoofddoek is maar b.v de rest van de kleding er schaars uit ziet ofsjo.
dat soort dingen.:)
ja maar dan stelt die persoon bij mij niks voor, en niet de hoofddoek.
Als het met de juiste intentie en op de juiste manier word gedragen is het heel veel waard, dan word het hijaab genoemd.
Zo niet, dan is het maar een doekje.
Maar het is per persoon anders.
Dus niet mee eens.
Hoofddoek alleen is trouwens geen hijaab.
Miss_Banana
05-04-2003, 15:40
tegenwoordig stelt een hoofddoek niks meer voor ...:)
Mee eens of niet mee eens!
Beide...
Sommige meiden dragen hem als accessoire en dan heb kan ik me wel voorstellen dat sommigen zich eraan ergeren.
Er zijn ook meiden die hem gewoon serieus dragen en ook hen kleding er op aanpassen. Dan stelt een hoofddoek wel wat voor.
Miss_Banana
05-04-2003, 15:46
Ja ik heb het niet over accessoire.
Maar gewoon de meiden die een hoofddoek "hijab" dragen helemaal van boven bedekt,maar de rest van de kleding en gedrag niet serieus word genomen.:)
Dan zie ik het dus als een accessoire. Als een dame een hoofddoek draagt met strakke kleding eronder. Dan klopt er in mijn ogen iets niet. Ze moeten het helemaal zelf weten, maar ik zie het dan als een mode-hoofddoek.
Ik zou zelf pas een hoofddoek dragen als ik bereid ben om me er helemaal op aan te passen. Qua kleding, gedrag, contacten etc. Dat is mijn defenitie van het dragen van een hijaab.
Ja ik heb het niet over accessoire.
Maar gewoon de meiden die een hoofddoek "hijab" dragen helemaal van boven bedekt,maar de rest van de kleding en gedrag niet serieus word genomen.:)
Ik heb nog nooit in mijn leven vrouw gezien die een hijab draagt en daarbij strakke of blote kleding aan heeft. Wat ik wel heb gezien is dat ze een HOOFDDOEKJE dragen met dat soort kleding. Er is verschil tussen een hijab, die haar, oren en hals bedekt, en een hoofddoekje.
bint_duh_bledie
05-04-2003, 15:53
natuurlijk ben ik daar niet mee eens
het is alleen goed als je op deze momenten besluit een hoofddoek te dragen dan laat je alleen nog meer zien hoe jij allah lief hebt
en niet om deze nederlander en neggers die je hier leren hoe je het beste je oogschaduw op kunt doen en welke korte rokje het beste bij je staat
hoe ga je dit strax uit leggen bij allah
ga je dan jankend zeggen jah maar die meisjes die deden dat ook
en hun gingen naar de disco en ik deed zulke erge dingen niet
jah maar lieve meiden je draagt een hoofddoek voor jezelf en voor niemand anders
denk daar maar eens aaan
Origineel gepost door Najib26
Ik heb nog nooit in mijn leven vrouw gezien die een hijab draagt en daarbij strakke of blote kleding aan heeft. Wat ik wel heb gezien is dat ze een HOOFDDOEKJE dragen met dat soort kleding. Er is verschil tussen een hijab, die haar, oren en hals bedekt, en een hoofddoekje.
Ik wil je niet tegen spreken ofzo...maar ik heb een paar maanden geleden een meisje gezien, ze had een hijaab aan zoals het moet, zelfs haar boezem bedekte ze....ik vond het zo mooi toen ik haar in de verte zag, maar toen ze dichterbij kwam had ze gewoon een broek met een korte truitje aan...dus...jah
bint_duh_bledie
05-04-2003, 15:58
wat ik echt niet wil zien is die meiden met een hoofddoek en dan een sigaret aan steken
je ziet vaak turken doen
Origineel gepost door bint_duh_bledie
wat ik echt niet wil zien is die meiden met een hoofddoek en dan een sigaret aan steken
je ziet vaak turken doen
Dat is een culturele hoofddoek. Sommigen zijn christen en dragen toch een hoofddoek.
Origineel gepost door Liloesh
Ik wil je niet tegen spreken ofzo...maar ik heb een paar maanden geleden een meisje gezien, ze had een hijaab aan zoals het moet, zelfs haar boezem bedekte ze....ik vond het zo mooi toen ik haar in de verte zag, maar toen ze dichterbij kwam had ze gewoon een broek met een korte truitje aan...dus...jah
Mievrouw, dan lag het aan jou ogen.
Dat had ze geen hijaab, maar gewoon een doek om haar haren en hoofd.
Alles hoort bedekt te zijn.........
Ok het ligt dan aan mij...het leek zo mooi :(
Origineel gepost door Qadra
Mijn raad/advies: geef zelf het goede voorbeeld! Anderen afkraken hebben we niets aan. Werk aan jezelf en zorg dat jij het wel doet zoals het hoort. Laat Allah swt trots op je zijn.
:goedzo:
Maar kan er niks aandoen om me te ergeren als ik bepaalde dingen zie. :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.