Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : tortilla

Pipi1900
19-09-2005, 16:25

wat is nou een lekkere tortilla.... kom op dames...geef me tips en recepten...

Ouissam
19-09-2005, 16:28
Ik maak mijn tortilla op verschillende manieren. De ene keer doe ik alleen aardappelen, uien en eieren en andere keren gebruik ik volop groenten en kaas of met kefta is ook errug lekker :likje: :likje:

serenity
19-09-2005, 16:30
Met Marokkaanse worst, paprika en uien. Of met groene olijven en knoflook.

sihamkleuter
19-09-2005, 16:30
Toevallig ga ik vanavon dtortilla maken. ik maak de mexicaanse tortilla (met tortilladeeg0 de spaanse versie (soort omelet) heb ik nog nooit geprobeerd.

Ouissam
19-09-2005, 16:31

Ja met olijven en worst is ook heeerlijk..

Ouissam
19-09-2005, 16:32
Toevallig ga ik vanavon dtortilla maken. ik maak de mexicaanse tortilla (met tortilladeeg0 de spaanse versie (soort omelet) heb ik nog nooit geprobeerd. Hoe maak je dat?? :D

serenity
19-09-2005, 16:38
Ik schil de aardappels en uien, rasp ze, voeg peper, zout en knoflook toe. Paprika blokjes, blokjes worst, schijfjes zitoun. Evt peterselie. Dit alles mixen met geklutst ei, en bakken maar! :likje:

Pipi1900
19-09-2005, 16:39
Met Marokkaanse worst, paprika en uien. Of met groene olijven en knoflook. recept pleassseeee :D

sihamkleuter
19-09-2005, 16:39
ze zijn echt super makkelijk je koopt tortilla deeg (in d esupermarkt) het zijn soort ronde pannekoeken. Dan maakje de vulling (kan varieren met van alles, maar hiergeef ik even de gehaktvulling) gehakt. champignons 1 aubergine geschild en in stukjes 1 rode en 1 groene paprika 1 theelepel sambal 1 pot spaggethisaus 2 eetlepels rode pesto 1 theelepel peper 1 theelepel nioura (paprikapoeder) 2 theelepels gember en zout. Je doet het gehakt champigons en paprika en aubergine bij elkaar, dan de kruiden, even rullen. en dan halve pot spaggethisaus erbij,en halve lepel [pesto en danlaten sudderen (moet een beetje dik papje zijn) dan pakje een tortilla (pannekoekje) en doe het vleesmengsel erin. vouw de uit einden bijelkaar en leg er een plak kaas boven op (zo gaat het ook niet open. en zo doe je al die tortillas (er zitten 8 in een pak (sommige zittener 6 in, maar die zijn groter) en dan doe je het heel even in deoven, tot de kaas gesmolten is. en dan serveer je het met salade en tortillaschips en chilisaus en zo heb je nog heeeel veeel versies. (komt op de nieuwe site te staan ;)

Ouissam
19-09-2005, 16:46
ze zijn echt super makkelijk je koopt tortilla deeg (in d esupermarkt) het zijn soort ronde pannekoeken. Dan maakje de vulling (kan varieren met van alles, maar hiergeef ik even de gehaktvulling) gehakt. champignons 1 aubergine geschild en in stukjes 1 rode en 1 groene paprika 1 theelepel sambal 1 pot spaggethisaus 2 eetlepels rode pesto 1 theelepel peper 1 theelepel nioura (paprikapoeder) 2 theelepels gember en zout. Je doet het gehakt champigons en paprika en aubergine bij elkaar, dan de kruiden, even rullen. en dan halve pot spaggethisaus erbij,en halve lepel [pesto en danlaten sudderen (moet een beetje dik papje zijn) dan pakje een tortilla (pannekoekje) en doe het vleesmengsel erin. vouw de uit einden bijelkaar en leg er een plak kaas boven op (zo gaat het ook niet open. en zo doe je al die tortillas (er zitten 8 in een pak (sommige zittener 6 in, maar die zijn groter) en dan doe je het heel even in deoven, tot de kaas gesmolten is. en dan serveer je het met salade en tortillaschips en chilisaus en zo heb je nog heeeel veeel versies. (komt op de nieuwe site te staan ;) Ojah die tortilla's van de supermarkt ken ik wel. Die maak ik soms ook met gehakt en groenten of stukjes kipfilet. Ik dacht dat je het over een andere mexicaanse torillasoort had. :hihi: Maar thnxxx voor het recept. ;)

fniouna
19-09-2005, 16:47
Wat ik doe is het volgende: Ik schil de aardappels, was ze en snij ze in kleine blokjes. Deze blokjes frituur ik kort (ze hoeven niet bruin te worden)Ondertussen snij ik champingons, wat rode en groen paprika en uien in kleine stukjes. Als de aardappel blokjes klaar zijn dan mening de groente erbij. Vervolgens kluts ik de eieren (hang van de hoeveelheid af hoeveel eieren je klutst). Ik doe er ook altijd wat peper, zout paprikapoeder bij. Alles bijelkaar husselen, olie in een koekenpan op jet vuur warm laten worden en bakken maar.