Bekijk originele versie : Hoofddoek.............en de reacties van
wardaroosje
18-09-2005, 13:07
Salam alaikoum
Gisteren moest ik werken............en mijn manager had me afgelopen week al gebeld of ik hem dan wilde vervangen. Dat was op zoch geen probleem want ja dan kon ik in mijn gewone kledij werken.
Omdat ik in een restaurant werk behoren we een short en buis aan te trekken maar als manager hoeft dat niet
Dus gisteren kwam ik op het werk in nette kledij met een hoofddoek. Het personeel keek me eerst zo aan van"ga je zo werken". ik zeg jongens vandaag ga ik zo werken en dat verandert niets aan mij dit is gewoon mijn dagelijkse kleding.
Ik was gezellig aan het werk met mijn personeel en toen kwam er een andere manager aan. Hij zei zo goh we hebben hier een lopende pinguin:moe: en vandaag gaan we onze omzetten niet halen als jij je hoofddoek ophoudt. Ik liet hem lekker praten en had zoiets we zullen zien.
de gasten die binnekwamen keken wel effe 2 keer maar als je ze vriendelijk behandelt reageren ze heel normaal.
naderhand moest ik iets oplossen en die manager zat erbij.......Hij zo ik vind dit niet kunnen heb je wel toestemming aan je leiddinggevende gevraagd. Ik zeg nee is dat dan nodig.
Toen begon hij weer met zijn negatieve uitlatingen over een hoofddoek.
Op het laatst zei ik weet je wat ik van jou vind"je bent echt een hufter".
Toen liep ik weg
Op het einde van de dag werd ik door de bedrijfsleider op het matje geroepen
Hij zei dat ik dit eerst in overleg had moeten doen.
Hij vroeg waarom wil je het nu opeens.
Ik hem uitgelegd en gezegd hoe ik me voel om het elke keer weer af te doen als ik ga werken.
hij hoe voelt het dan. Ik : het voelt net alsof jij je broek uittrekt en hier in je nakie rondloopt zo voelt het bij mij als ik mijn hoofddoek af doe :o
Hij ja je meot eerst een gesprek met je manager aangaan en kijken wat hij wil. Hij stel dat hij zegt dat hij het niet wil. Ik zei dat hoe leuk ik het hier ook vind en hoe een goeie functie ik hier ook heb dat binnenkort toch mijn eindhalte hier in zicht is en dat ik verder opzoek ga naar iets anders.
Toen zei hij nou er moet wel een oplossing te vinden zijn.
Nu moet ik morgen een gesprek met mijn manager aangaan :)
liefs warda
sunshinexx
18-09-2005, 13:14
Meid sterkte! Blijf gewoon lekker jezelf. En laat zien dat een hoofddoek geen ander mens van je maakt.
Niet alle nederlanders zijn zo...maar helaas zitten er echt antimoslims bij.
Blijf vreindelijk en geef aan dat je werk echt niet lijdt door een hoofdoek.
Je doet je werk toch goed.
wardaroosje
18-09-2005, 13:16
dat is het ook want mijn werk doe ik gewoon goed
Met of zonder hoofddoek...........het werk staat er los van
Helaas zijn er van die antimoslims:moe: waar ik echt tot 10 moet tellen
sunshinexx
18-09-2005, 13:22
dat is het ook want mijn werk doe ik gewoon goed
Met of zonder hoofddoek...........het werk staat er los van
Helaas zijn er van die antimoslims:moe: waar ik echt tot 10 moet tellen
Laat hun maar met argumenten komen waarom jij geen hoofdoek mag dragen.
Ik zou niet weten waarom niet? Het werk doe je goed.
Klanten hebben er echt maling aan als ze maar goed bediend en behandeld worden, dan maakt het voor hen niets uit. Dus laat ze maar komen met hun argumenten.
Een vriendin van mij geeft les op een christelijke middelbare school met hijaab. Echt stoer vind ik dat. De leerlingen zijn dol op haar. Dus gelukkiug kan het ook anders.
wardaroosje
18-09-2005, 13:27
Alleen hier in dit boerenstadje lopen ze een beetje achter.:moe:
Alhamdoelillah dat jouw vriendin hem mag draen
sunshinexx
18-09-2005, 13:34
Alleen hier in dit boerenstadje lopen ze een beetje achter.:moe:
Alhamdoelillah dat jouw vriendin hem mag draen
Boeren stadje? Daar zijn ze nog niets gewend. Maar leer ze er dan maar aan wennen ;)
sammy007
18-09-2005, 13:43
eey luister als ie stoer gaat doen moet je me ffe terugmailen ga ik hem onthoofden safie ????
thalla
wardaroosje
18-09-2005, 13:45
eey luister als ie stoer gaat doen moet je me ffe terugmailen ga ik hem onthoofden safie ????
thalla
Abou Hamza :confused:
jeblia_grafta
18-09-2005, 15:18
Het is zeker niet normaal dat je hier een gesprek voor aan moet gaan, inshallah komt het goed, ga op je strepen staan en laat zien dat je dit niet pikt van niemand niet......... draag je hoofdoek met trots maar dat doe je al... dus je moet dit even rechtzetten... inshallah ie koen gheer........ xxxjeblia
chimenne
18-09-2005, 15:48
sorry maar hier kan ik echt boos om worden, sjemig zeg vind het echt niet kunnen.
Meid gewoon je hoofdoek om blijven doen hoor , wie denken ze wel dat ze zijn dat ze zeggen dat je je hoofddoek af moet doen.
OemAbdoellah
18-09-2005, 15:55
Hmm
Ik vind het wel vreemd, dat je eerst je hoofddoek af doet in het restaurant als ik het goed begrijp, en met een andere functie de hoofdoek op houd.. of snap ik het verkeerd
2916Smahane
18-09-2005, 16:03
Geen andere baan zoeken hoor!! Als zij een probleem hebben met jou moeten ze je maar zelf ontslaan! Maar ik zou het hun zeker niet makkelijk maken door zelf weg te gaan. Dus gewoon door blijven werken met hoofddoek. Kijk maar eens op www.ontslag.nl, daar staat precies beschreven wat jouw rechten zijn. Mocht je tijdens het werken je gehinderd voelen, dan moet je je gewoon ziek melden(als je werk je onmogelijk wordt gemaakt). Maar je moet niet zomaar weggaan het is heel moeilijk om in deze tijd werk te vinden als allochtoon, en wie zegt dat het daar beter wordt. Dus tegen je baas niet meer over weggaan praten, dat kunnen ze tegen je gebruiken later!(kun je ook lezen op www.ontslag.nl) Nou succes en wees slim!
imaane911
18-09-2005, 17:30
Salam alaikoum
Gisteren moest ik werken............en mijn manager had me afgelopen week al gebeld of ik hem dan wilde vervangen. Dat was op zoch geen probleem want ja dan kon ik in mijn gewone kledij werken.
Omdat ik in een restaurant werk behoren we een short en buis aan te trekken maar als manager hoeft dat niet
Dus gisteren kwam ik op het werk in nette kledij met een hoofddoek. Het personeel keek me eerst zo aan van"ga je zo werken". ik zeg jongens vandaag ga ik zo werken en dat verandert niets aan mij dit is gewoon mijn dagelijkse kleding.
Ik was gezellig aan het werk met mijn personeel en toen kwam er een andere manager aan. Hij zei zo goh we hebben hier een lopende pinguin:moe: en vandaag gaan we onze omzetten niet halen als jij je hoofddoek ophoudt. Ik liet hem lekker praten en had zoiets we zullen zien.
de gasten die binnekwamen keken wel effe 2 keer maar als je ze vriendelijk behandelt reageren ze heel normaal.
naderhand moest ik iets oplossen en die manager zat erbij.......Hij zo ik vind dit niet kunnen heb je wel toestemming aan je leiddinggevende gevraagd. Ik zeg nee is dat dan nodig.
Toen begon hij weer met zijn negatieve uitlatingen over een hoofddoek.
Op het laatst zei ik weet je wat ik van jou vind"je bent echt een hufter".
Toen liep ik weg
Op het einde van de dag werd ik door de bedrijfsleider op het matje geroepen
Hij zei dat ik dit eerst in overleg had moeten doen.
Hij vroeg waarom wil je het nu opeens.
Ik hem uitgelegd en gezegd hoe ik me voel om het elke keer weer af te doen als ik ga werken.
hij hoe voelt het dan. Ik : het voelt net alsof jij je broek uittrekt en hier in je nakie rondloopt zo voelt het bij mij als ik mijn hoofddoek af doe :o
Hij ja je meot eerst een gesprek met je manager aangaan en kijken wat hij wil. Hij stel dat hij zegt dat hij het niet wil. Ik zei dat hoe leuk ik het hier ook vind en hoe een goeie functie ik hier ook heb dat binnenkort toch mijn eindhalte hier in zicht is en dat ik verder opzoek ga naar iets anders.
Toen zei hij nou er moet wel een oplossing te vinden zijn.
Nu moet ik morgen een gesprek met mijn manager aangaan :)
liefs warda
ik wens je heeeeeel veel sterkte toe :kus:
Salaam alaikum,
Nee niet zomaar af doen of iets anders gaan zoeken alleen om de hoofddoek. Ga eerst vriendelijk het gesprek aan, komt daar niets uit, schrijf een officiele brief waarin je het nogmaals vraagt (dus helaas nav gesprek geen bevredigend resultaat blabla, nogmaals op officiele wijze verzoek doen om... bla bla..) daar moet nou eenmaal een officieel antwoord op komen (OP PAPIER), afhankelijk daarvan kun je stappen ondernemen. Laat je niet 'zomaar' wegjagen... want zo veranderd er natuurlijk niets. Hoe meer hoofddoeken er in het bedrijfsleven rondlopen, hoe gewoner het wordt, hoe meer mensen inzien dat het geen issue zou moeten zijn...
Meer info kun je ook vinden bij het meldpunt discriminatie of bv rechtshulp.
wardaroosje
18-09-2005, 21:01
Hmm
Ik vind het wel vreemd, dat je eerst je hoofddoek af doet in het restaurant als ik het goed begrijp, en met een andere functie de hoofdoek op houd.. of snap ik het verkeerd
salam meid
Ik ben daar begonnen als hulpkracht en heb mij omhoog gewerkt tot leidinggevende.
Toen ik er begon met werken droeg ik nog geen hoofddoek. Toen ik hem eenmaal begon te dragen kon ik het (op dat moment) niet maken om hem ook tijdens het werk aan te doen.
Heb het een paar keer aangekaart en elke keer werdt het in de doofpot gestopt.
Ben wel vaker vervangend manager geweest maar liep nu al een paar weken met het idee dat ik tijdens mijn werk ook gewoon mijn hoofddoek op wil. Ik vond persoonlijk dit een goeie gelegenheid. en meteen ook iets om te zien hoe gasten en personeel erop reageren
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.