Bekijk originele versie : wat ik niet begrijp
Sanae-01
04-04-2003, 12:11
Vrouwen moeten terrecht maagd blijven voor het huwelijk, het is een geschenk voor haar man, maar waarom is dat niet andersom zo. Er staat nergens in de koran letterlijk de man mag geslachtsgemeenschap hebben voor het huwelijk. Een ''Nederlandse'' Marokkaan heeft een stuk of 10 vriendinnen gehad en gaat dan trouwen met een wijf. IK vindt dit kortom asociaal.
Omdat de islam daar zeer inconsequent in is. Het is een patriarchale godsdienst waar mannen mee in het zadel bliven als onderdrukkers van de vrouw.
Sanae-01
04-04-2003, 12:16
Origineel gepost door an3sdej
Omdat de islam daar zeer inconsequent in is. Het is een patriarchale godsdienst waar mannen mee in het zadel bliven als onderdrukkers van de vrouw.
Maar in de koran staat nergens dat de vrouw minder is dan de man dat is er door de mannen van gemaakt dat vrouwen minder zijn
Nee, niet zo expliciet, maar wel zo dat de MANNELIJKE geestelijken het op mannen gericht uit kunnen leggen.
Sanae-01
04-04-2003, 12:24
Ja maar vrouwen blijven gelijke rechten hebben als mannen.
Maar de cultuur uit de islamitische landen (de wereldse gemengd met islamitische cultuur) is gewoon te veel gericht op de suprematie van de man. Ze zeggen we dat de vrouw gelijke rechten hebben, maar dat is meer voor de buitenwereld. Er is haast geen islamitisch gezin waar de vrouw naar buiten toe ook DE stem mag zijn.
Naar Tbuiten toe moeten ze wel zeggen dat de vrouw gelijke rechten hebben, daar ze anders in conflict komen met de westerse wetten!
Sanae-01
04-04-2003, 12:35
En dat is nou niet goed.
NEE, je hebt gelijk. Ik was vroeger streng christelijk, maar om de erge inconsequenties binnen dat geloof heb ik afstand ervan genomen.
Dat zelfde zie ik nu ook veel moslims en moslima's doen. Veranderen van binnenuit lukt niet. Dan krijg je alleen maar de kous op de kop van de orthodoxen. Het is gewoon heel jammer dat als je het geloof loslaat, je familie jou ook los laat. Dat gebeurde met mij ook. Maar ik ben mijn eigen weg gegaan, en dat is hartstikke goed gelukt.
Nu heb ik wel weer kontakt met mijn familie, en dat gaat weer goed dus. Iedereen moet zijn lot in EIGEN hand nemen.
Iedereen moet gewoon de religie op de eigen wijze interpreteren.
Sanae-01
04-04-2003, 12:45
Origineel gepost door an3sdej
NEE, je hebt gelijk. Ik was vroeger streng christelijk, maar om de erge inconsequenties binnen dat geloof heb ik afstand ervan genomen.
Dat zelfde zie ik nu ook veel moslims en moslima's doen. Veranderen van binnenuit lukt niet. Dan krijg je alleen maar de kous op de kop van de orthodoxen. Het is gewoon heel jammer dat als je het geloof loslaat, je familie jou ook los laat. Dat gebeurde met mij ook. Maar ik ben mijn eigen weg gegaan, en dat is hartstikke goed gelukt.
Nu heb ik wel weer kontakt met mijn familie, en dat gaat weer goed dus. Iedereen moet zijn lot in EIGEN hand nemen.
Iedereen moet gewoon de religie op de eigen wijze interpreteren.
christelijk ?
Amazoulou,
Nee Ama, ik denk niet dat Marokkanen perfecte moslims zijn. Ik weet dat elke moslim imperfect gelovig is. Maar de onderlinge dwang en sancties binnen een orthodoxe groep gelovigen, christelijk zowel als moslims als joden, is dusdanig groot dat een kritische geest zich nauwelijks kan ontwikkelen.
En één van de menselijke eigenschappen is de experimenteerdrift, ook voor wat betreft de religie. En DAAR bieden de religies veel te weinig ruimte voor.
En in Marokko zijn de gelovigen in de steden veel ruimdenkender dan die hier in Nederland, DAAR kan iemand kritisch denken. Als dat hier gebeurt, lig je er meteen buiten. Dan laat de groep je meteen vallen!!
Miss Sanae,
Laat je door Amazoulou niet weerhouden om verdere kritische vragen te stellen.
het is inderdaad volkomen belachelijk dat wij als heilige maagden het huwelijk in MOETEN!!!!! en die marokkaanse mannen als sletten 1e klas het huwelijk ingaan met hun heilige maagd.
triest gewoon dat we die afgelikte boterhammen krijgen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.