Bekijk originele versie : Slecht nieuws!!!!!!!!!!!!
serenity
15-09-2005, 16:23
:huil: :huil: :huil: :huil: :huil: :huil: :huil:
Wat moet ik nu??????
Tekort aan frietjes dreigt
Uitgegeven: 15 september 2005 13:42
STANDDAARBUITEN - In Noord-West-Europa dreigt dit jaar een tekort aan frietjes. Door een matige oogst met minder en kleinere aardappelen verwacht telersorganisatie North-Western European Potato Growers (NEPG) een tekort aan grote, voor frites geschikte aardappelen voor de industrie.
De algehele aardappeloogst valt dit jaar tegen, maakte de NEPG donderdag bekend. Op grond van de eerste proefrooiingen becijfert de organisatie een opbrengst, die "10 tot 15 procent" kleiner is dan het gemiddelde van de afgelopen jaren. De (plaatselijk) overvloedige regenval of langdurige droogte is hiervan de oorzaak.
Volgens een woordvoerder kunnen die schattingen slechter uitvallen, wanneer de effecten van de recente plensbuien verwerkt zijn. De NEPG vertegenwoordigt aardappeltelers in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en Groot-Brittannië.
bron: nu.nl
hahahaha jij bent echt grappig! verslaafd aan frietjes....hmm ik krijg er trek in ene.hahaha
serenity
15-09-2005, 16:33
Ik vind het echt erg!! :kwaad:
Ik ga straks meteen frietjes maken, straks kan het niet meer ofzo....
serenity
15-09-2005, 16:36
Ja maar het gaat hierom: 'een tekort aan grote, voor frites geschikte aardappelen voor de industrie'
Moeten we dus mini-frietjes gaan eten....hmmm, ik heb toch liever gewoon de grote frieten....
serenity
15-09-2005, 16:56
Volgens mij zijn de Vlaamse juist dikker?
Volgens Google zijn dit Vlaamse: http://recept.mavbaby.nl/images/vlaamse%20friet.jpg
En dit zijn Hollandse: http://www.masc-digitalenieuwsbrief.nl/MailTemplates/DIPLAN/verstuurde_mailings/informail_20050302_155240/images/i_72medium_friet%202.jpg
:likje:
saadia29
15-09-2005, 16:59
Wat een titel, ik schrok echt :(
Dacht iets ernstigs ofzo, wist niet hoe gauw ik moest aanklikken :moe:
serenity
15-09-2005, 17:00
Vind je het niet erg dan??? :hihi:
Nou, sorry als ik je heb laten schrikken hoor :o
Old_Oem_Ishaaq
15-09-2005, 17:52
Nederlandse friet is veeeeel lekkerder dan die Vlaamse. Jullie hebben dikke...supervettige friet.
oook in frankrijk... :wow: :wow: :traan1:
miss_rif21
15-09-2005, 19:37
Wat een titel, ik schrok echt :(
Dacht iets ernstigs ofzo, wist niet hoe gauw ik moest aanklikken :moe:
ahhahahahah nee ik dacht dat ze te kort had omdat ze vizite had ofzo :maf2:
Souraida
15-09-2005, 22:06
Wisten jullie dat er een bepaalde stof vrijkomt als friet is gebakken dat ALlah yehfed kanker veroorzaakt? Dus dames wees zuinig met frietjes en gefrituurde dingen.
serenity
16-09-2005, 09:12
Ik zie nu pas dat er twee OumIshaaq's zijn; OumIshaaq en Oem Ishaaq.
:maf2: :confused:
ik hou van friet heeeeeeeeeeeerlijk;) en dat was het enige wat je nog kon kopen onder de 3 euro:S
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.