Bekijk originele versie : Familie van man, voordeel of nadeel?
Juf_DenHagia
15-09-2005, 13:04
Ik heb helemaal geen familie van mijn man hier in Nederland wonen. Ik ga altijd op bezoek naar mijn familie. Die zijn uitgezaaid in heel Nederland. Veeeeeel.
Maar heel vaak baal ik dat hij hier geen familie heeft. Ik vind het zo zielig voor hem.
En nu de vraag aan jullie. Moet ik er blij mee zijn of juist niet dat ik hier geen schoonfamilie heb.
sinds de ouders van mijn terug naar maroc zijn heeft ie alleen zijn broertje en broer hier, de rest alleen ooms en tantes in belgie, frankrijk, spanje en marokko en ik moet zeggen ik vind het wel fijn. je gaat bij ze op bezoek dan zijn ze ook blij je te zien en je hebt geen ruzie met schoonfamilie.
je hoort veel verhalen die je bang maken voor je schoonfamilie, maar ik vind het wel lekker zo
chemicha
15-09-2005, 13:10
het nadeel als je hier geen schoonfamilie hebt je dan al je tijd als je op vakantie bent bij hun moet vertoeven
Classy.Lady
15-09-2005, 13:12
Ik heb helemaal geen familie van mijn man hier in Nederland wonen. Ik ga altijd op bezoek naar mijn familie. Die zijn uitgezaaid in heel Nederland. Veeeeeel.
Maar heel vaak baal ik dat hij hier geen familie heeft. Ik vind het zo zielig voor hem.
En nu de vraag aan jullie. Moet ik er blij mee zijn of juist niet dat ik hier geen schoonfamilie heb.
Je kan er net zo blij of verdrietig om worden als je wilt.
Als hij een top familie heeft dan kan ik het me voorstellen dat je het sneu vindt, maar als het een familie is waar je het alleen maar aan de stok meekrijgt dan mag je wel een beetje opgelucht zijn..:D
het nadeel als je hier geen schoonfamilie hebt je dan al je tijd als je op vakantie bent bij hun moet vertoeven
nou toen we naar marokko gingen gingen we alleen 2 keer bij zijn tante (hij zie thaar ook als oma, ze heeft zijn moeder opgevoed toen hun ma -zijn echte oma- overleed)
en verder waren we wel bij zijn ouders thuis, waar de rest van familie ook wel kwamen, maar toch gingen we samen weg (elke dag) en maakten er een leuke vakantie van.
en als je terug naar nederland komt heb je geen last van schoonfamilie, uit respect voor hem vraag ik wel eens om naar zijn familie in belgie te gaan voor een weekend, zodat hij weet dat ik niks tegen ze heb.
ik was ook de gene die adams fotos gelijk ging ontwikkelen en naar zijn ouders sturen.
zo blijven alle banden goed.
ik ben blij dat mn schoonfam. hier woont het zijn lieve leuke mensen enige nadeel is dat mn man zowat alles voor iedereen moet doen dat is wel irritant maar voor de rest hamdoelilah
minous21
15-09-2005, 13:29
Mijn schoonfamilie wonen in Frankrijk, ik had liever gahad dat ze wat dichterbij zouden wonen.....
Maar nu kunnen we lekker in de kerstvakantie naar Frankrijk....
Atlas_Gebergte
15-09-2005, 13:36
Mijn schoonfamilie woont helaas in marokko, ik had eerlijk gezegd gewild dat ze hier waren, kan er heel goed mee opschieten, en aan de telefoon is het ook altijd heel leuk, helaas kunnen ze hun eerste kleinkind niet zien opgroeien met eigen ogen.
elboubsi
15-09-2005, 16:06
Mijn schoonfamilie woont helaas in marokko, ik had eerlijk gezegd gewild dat ze hier waren, kan er heel goed mee opschieten, en aan de telefoon is het ook altijd heel leuk, helaas kunnen ze hun eerste kleinkind niet zien opgroeien met eigen ogen.
elboubsi
15-09-2005, 16:07
Met alle respect maar afstand is daar medeverantwoordelijk voor. Misschien niet in jouw geval maar in de meeste situaties wel want hoe dichter bij, hoe vaker je elkaar ziet, hoe eerder de neiging tot bemoeienis en frustraties
chemicha
19-09-2005, 08:36
nou toen we naar marokko gingen gingen we alleen 2 keer bij zijn tante (hij zie thaar ook als oma, ze heeft zijn moeder opgevoed toen hun ma -zijn echte oma- overleed)
en verder waren we wel bij zijn ouders thuis, waar de rest van familie ook wel kwamen, maar toch gingen we samen weg (elke dag) en maakten er een leuke vakantie van.
en als je terug naar nederland komt heb je geen last van schoonfamilie, uit respect voor hem vraag ik wel eens om naar zijn familie in belgie te gaan voor een weekend, zodat hij weet dat ik niks tegen ze heb.
ik was ook de gene die adams fotos gelijk ging ontwikkelen en naar zijn ouders sturen.
zo blijven alle banden goed.
Ja elhamdoulilah heb ik ook een goede band met mijn schoonmoeder en doe meer voor haar dan haar eigen zoon :maf:
Vind het niet erg om haar te bezoeken maar om mijn HELE vakantie daar te moeten doorbrengen vind ik zelf wat minder.
Heb zelf een aantal vakantiedagen per jaar en mijn man wil dan minimaal 4weken in marokko doorbrengen nou iedere gezonde persoon weet dan dat je na 4 weken nauwelijks nog wat dagen over hebt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.