Bekijk originele versie : trouwen
Ik ben een nederlands meisje !
En heb een marokkaanse vriend !
Ik wil graag met hem trouwen!
Ik wil graag moslim worden
maar mag hij wel met een nederlands meisje trouwen ?
en moeten zijn ouders toestemming geven ?
:confused:.
SaraZena
04-04-2003, 01:25
Origineel gepost door little_girl
:confused:
dat kun je denk ik beter aan je vriend zelf vragen.
Salaam
waarom wordt je dan geen moslim? je weet nooit wat er morgen gebeurd misschien ben je morgen dood en dan? en watbetreft die jonge vertrouw op Allah swt, het belangrijkste is dat je moslima wordt als je dit al wordt heb je al een hele mooie stap moge zetten in je leven, ik zal zeggen als je toch al lang moslima wil worden doe het dan nu (als je er echt in geloofd) maar besef wel dat je geen relatie mag hebben in de islam! dus of verbreek het contakt met hem of zie hem alleen waar iemand bij is, of trouw dan zo snel mogelijk met hem
p.s ik ben ook een nederlandse moslima als je vragen hebt stel ze gerust!
Shafia
dat probleem had ik ook, mijn vader wilde het op het begin echt niet hebben, maar je moet door zetten, je geloofd toch in Allah swt je geloofd toch in de dag des oordels je geloofd toch in de engelen en in de heilige boeken en in alle profeten (vrzmh) je geloofd toch in het hiernamaals? neem één stap naar Allah swt en hij neemt er tien naar jou, en als je ouders dit zegt waarom neem je dan niet de stap bij mij ging het niet zo van doe maar wat je wilt mijn vader wilde het echt niet hebben, en nu nu mag ik zelf van hem hoofdoek dragen en hij koopt elke week Halal vlees voor me en er wordt niet meer haram gegeten in huis. Alhemdoelilah dus al lijken alle deuren dicht te zitten Allah swt zal er voor zorgen dat er ooit een duur open zou gaan. want HIJ is de almachtige.
shafia
Allah wil uw last verlichten, want de mens is zwak geschapen.
Sellemgirl
04-04-2003, 17:05
Sellem oe hlee kom
Hallo Safia ik heb heel veel bewondering voor je en ga zo door en INSALLAH zal ALLAH SWT ons leiden op zijn pad!!
sellem moe hlee kom
Origineel gepost door little_girl
:confused:
als je moslima bent mag je met hem trouwen, zo niet mag het ook niet. Als jij moslim wordt hebben ze ouders niks te zeggen. Ookal weigeren ze, mogen jullie toch trouwen. :)
Succes
:zwaai:
kunnen jullie vertellen want ik sta op het punt om moslima te worden wat je allemaal zo'n een beetje moet weten..ik had gehoord eerst de begin kennis en de rest kun je later beetje bij beetje leren...en moet ik de moskee bellen of hoe gaat dat
lovejamal
08-04-2003, 09:07
ik ben ook een nederlands meisje en heb verkering met een marokkaanse jongen, maar ookal ben ik geen moslim mag ik toch met hem trouwen, maar ik wil wel graag moslim worden.
lovejamal
08-04-2003, 09:09
Alleen mijn ouders zijn er fel tegen, heeft iemand misschien een idee hoe ik mijn ouders duidelijk maak dat het goed is om moslim te zijn
Bleu_Sky
08-04-2003, 09:45
Mijn ouders zijn heel begrijpend en laten mij gaan. By the way word niet moslima omdat je een moslim partner hebt. Allah zal het weten dat je niet met je hart geloofd ook al is de buitenkant wel moslima!
Verder krijg je wel vaak de reactie dat je moslima bent geworden om je partner, maar daar hoef je alleen maar op te reageren als het inderdaad zo is.
Ik was zelf al 4 jaar bezig met de islam voordat ik mijn huidige partner ben tegen gekomen. Ik noem mijzelf al moslima, omdat ik met mijn hart geloof. Toch ben ik er nog niet, moet nog veel leren enzo.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.