Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een Vraagje Voor Samira_El...

Pagina's : [1] 2

Cina
03-04-2003, 15:20

Bid jij? Zo ja: met of zonder hoofddoek?

Noesajbah
03-04-2003, 15:22
Origineel gepost door Cina Bid jij? Zo ja: met of zonder hoofddoek? hmm das een goeie!! Dat vraag ik me ook af! en anders als ze niet bid, waarom bid ze niet? Is ze ook niet overtuigd door de Quraan en hadith's ? Noesje

Cina
03-04-2003, 15:34
En toen was het vreemd genoeg stil...

tatoezientah
03-04-2003, 15:36
ik wil wel antwoorden voor samira.. Mah ik niet weet die antwoord :confused:

samira_el
03-04-2003, 15:38

Sorry, ik was even bezig met iets opzoeken .. Ja ik bid en ik bid met hoofddoek, omdat ik simpelweg niet beter weet... Nu ik beter weet, betekent dat volgens mij niet dat ik zonder hoofddoek bidden ga

Cina
03-04-2003, 15:41
Origineel gepost door samira_el Sorry, ik was even bezig met iets opzoeken .. Ja ik bid en ik bid met hoofddoek, omdat ik simpelweg niet beter weet... Nu ik beter weet, betekent dat volgens mij niet dat ik zonder hoofddoek bidden ga Men moet in het dagelijks leven gekleed gaan zoals men zich kleedt voor het gebed. Dan bedoel ik niet dezelfde kleren, maar je moet wel hetzelfde bedekken. En waarom denk je dat men met hoofddoek bidt? Juist ja, omdat het verplicht is.

samira_el
03-04-2003, 15:45
Origineel gepost door Cina Men moet in het dagelijks leven gekleed gaan zoals men zich kleedt voor het gebed. Dan bedoel ik niet dezelfde kleren, maar je moet wel hetzelfde bedekken. En waarom denk je dat men met hoofddoek bidt? Juist ja, omdat het verplicht is. Ik vind dit een zeer goede en slimme opmerking.. Maar het is alleen maar een gis-argument, want je baseert je uitspraak op hetgeen waar de discussie over gaat, iets waar ik geen zodanig bewijs over kan vinden dat ik erin geloof

Cina
03-04-2003, 15:48
Origineel gepost door samira_el Ik vind dit een zeer goede en slimme opmerking.. Maar het is alleen maar een gis-argument, want je baseert je uitspraak op hetgeen waar de discussie over gaat, iets waar ik geen zodanig bewijs over kan vinden dat ik erin geloof Jouw instelling is: Ik geloof niet totdat het tegendeel bewezen is. Maar ondertussen wijs je alle bewijs af... Waarom denk je niet gewoon: Ik geloof totdat het tegendeel bewezen is...?

tatoezientah
03-04-2003, 15:50
:maf2: jullie zijn beide slim..... so klaar genoeg gepraat...:zwaai:

samira_el
03-04-2003, 15:51
Origineel gepost door Cina Jouw instelling is: Ik geloof niet totdat het tegendeel bewezen is. Maar ondertussen wijs je alle bewijs af... Waarom denk je niet gewoon: Ik geloof totdat het tegendeel bewezen is...? Beginnen we weer van voor af aan? Ik denk zoals Allah wil dat ik denk. En Allah wil dat wij mensen onze verstand zo vlledig mogelijk benutten.. Iets wat niet iedereen doet

Cina
03-04-2003, 15:53
Origineel gepost door samira_el Beginnen we weer van voor af aan? Ik denk zoals Allah wil dat ik denk. En Allah wil dat wij mensen onze verstand zo vlledig mogelijk benutten.. Iets wat niet iedereen doet Ja tuurlijk. Mensen moeten dingen niet zomaar klakkeloos overnemen. Daarom moeten mensen op zoek gaan naar kennis. Maar Allah (swt) wil ook niet dat mensen de woorden van de profeet 'niet voldoende betrouwbaar' vinden...Think about it.

Noesajbah
03-04-2003, 15:54
Origineel gepost door samira_el Sorry, ik was even bezig met iets opzoeken .. Ja ik bid en ik bid met hoofddoek, omdat ik simpelweg niet beter weet... Nu ik beter weet, betekent dat volgens mij niet dat ik zonder hoofddoek bidden ga Samira, je zegt dat je met een hoofddoek bidt. Soebhanallah hoe kan dat, als je niet overtuigd bent dat hoofddoek verplicht is?? Je zegt omdat je niet beter weet! Als je niet beter weet dan zou je toch aan je standpunt vasthouden en dus toch niet gaan bidden met een hoofddoek , want je bent immers niet overtuigd!! En je zegt ook dat je beter weet, dat je niet overtuigd bent en dat je zeker weet dat hoofddoek niet verplicht is, iwa wat houdt je dan tegen om nog met een hoofddoek te bidden, als ik je zo hoor, dan zou ik haast zeggen dat je zonder hoofddoek moet bidden stagfiroellah! Want immers je geloof er niet in! Dus waar komt het vandaan dat je toch met een hoofddoek bidt terwijl je niet gelooft dat het verplicht is?? Noesje

Noesajbah
03-04-2003, 15:56
Origineel gepost door Cina Ja tuurlijk. Mensen moeten dingen niet zomaar klakkeloos overnemen. Daarom moeten mensen op zoek gaan naar kennis. Maar Allah (swt) wil ook niet dat mensen de woorden van de profeet 'niet voldoende betrouwbaar' vinden...Think about it. en je moet blindelings in de Quraan de sunnah van rassoel sws dus de hadith's geloven. Noesje

samira_el
03-04-2003, 16:11
Origineel gepost door Noesajbah Samira, je zegt dat je met een hoofddoek bidt. Soebhanallah hoe kan dat, als je niet overtuigd bent dat hoofddoek verplicht is?? Je zegt omdat je niet beter weet! Als je niet beter weet dan zou je toch aan je standpunt vasthouden en dus toch niet gaan bidden met een hoofddoek , want je bent immers niet overtuigd!! En je zegt ook dat je beter weet, dat je niet overtuigd bent en dat je zeker weet dat hoofddoek niet verplicht is, iwa wat houdt je dan tegen om nog met een hoofddoek te bidden, als ik je zo hoor, dan zou ik haast zeggen dat je zonder hoofddoek moet bidden stagfiroellah! Want immers je geloof er niet in! Dus waar komt het vandaan dat je toch met een hoofddoek bidt terwijl je niet gelooft dat het verplicht is?? Noesje Dat is iets wat ik zelf ook niet weet. Dat begrijp ik niet. Ik zou me zo naakt voelen om zonder een hoofddoek te bidden.. Het zou zo niet respectvol tegenover Allah zijn... Maar als ik buiten ben, is dat iets anders denk ik

Noesajbah
03-04-2003, 16:21

Origineel gepost door samira_el Dat is iets wat ik zelf ook niet weet. Dat begrijp ik niet. Ik zou me zo naakt voelen om zonder een hoofddoek te bidden.. Het zou zo niet respectvol tegenover Allah zijn... Maar als ik buiten ben, is dat iets anders denk ik Soebhanallah samira je geef het zelf al aan!! Je zegt hetzelf als je die hoofddoek niet zou dragen dan zou je je naakt voelen en het is niet respectvol tegenover Allah. Samira wat wil je nog meer!! Je hebt al een antwoord op je vraag! Want als je er echt niet in geloofde dan droeg je het nooi , tijdens het bidden of buiten! En als je naar buiten gaat heb je dat gevoel niet? Soebhanallah samira de salaat is iets belangrijs iets heiligs, daar zorgt Rabbi swt gewoon voor dat je het juist doet, daarmee bedoel ik dat je het of goed doet of niet! Want je zal ook nooit iemand zien bidden zonder hoofddoek, ookal zou die persoon willen Rabbi swt laat het niet toe!! Begrijpje wat ik bedoel? En wat betreft buiten? De shajtaan is een grote vijand en aangezien we zwak zijn loopt hij van alles en nog wat te fluisteren en soms geven we hem ze zin ook. Maar iets wat hoog staat bij Allah swt, kan hij gewoon niet bereiken dan kan hij simpelweg jouw iets laten doen wat niet respectvol is tegen Allah! Meid je hebt het antwoord al maar de shajtaan doet er alles aan om je daarvan weg te houden en zijn weg te houden! En meid weetje wat ik je zou adviseren? raadpleeg een imaam , ga in boeken zoeken en bid veel en ook salaat elistigara en je zult een antwoord krijgen op al je vragen. Want Rabbi swt heeft voor elke vraag een antwoord. En ook als stammen de hadith's van zoveel jaar geleden . Ze bevatten informatie die nu gelden, die over deze tijd gaan! Dus onderschat ze niet Noesje

Pagina's : [1] 2