Bekijk originele versie : Mag je als vrouw omgaan met een man??
Mensen,
Ik heb een vraagje over iets waar ik niet goed uitgeraak:
Is het als vrouw nu toegelaten om om te gaan met een man voordat je getrouwd bent of niet?
Ik persoonlijk vind dat dit moet kunnen, omdat ik vind dat je niet kunt trouwen of je ja woord geven aan iemand als je hem niet kent.
Met omgaan bedoel ik gewoon iets gaan drinken met een gast of soortgelijke dinges, je moet hieronder geen verkeerde dingen verstaan he (zoals uitgaan naar een disco of zo he!).
Ik zou het graag eens van anderen horen hoe jullie hierover denken.
:confused: :confused: :confused:.
Origineel gepost door B_Engeltje
Mensen,
Is het als vrouw nu toegelaten om om te gaan met een man voordat je getrouwd bent of niet?
Ik persoonlijk vind dat dit moet kunnen, omdat ik vind dat je niet kunt trouwen of je ja woord geven aan iemand als je hem niet kent.
Met omgaan bedoel ik gewoon iets gaan drinken met een gast of soortgelijke dinges, je moet hieronder geen verkeerde dingen verstaan he (zoals uitgaan naar een disco of zo he!).
:confused: :confused: :confused:
De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Ahmed).
0251) Een broeder leren kennen met als doel het huwelijk.
Vraag: ik ben een meisje van 20 jaar die binnenkort gaat trouwen met een jongen die ik heb leren kennen in maroko. die jongen komt in de zomer naar Nederland en we hebben met elkaar afgesproken dat we in de zomer met elkaar uitgaan. nu weet ik natuurlijk dat in je eentje ergens met een jongen zijn niet mag en dat
begrijp ik ook. dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt en daarom hebben we met elkaar afgesproken dat we elkaar alleen maar zien als zijn nicht met ons is. dus de dochter van zijn zus. die is al getrouwd en bovendien ook nog een goeie vriendin van mij. ik vraag me af of we elkaar wel mogen zien als zij er bij is. want we willen elkaar toch wel een paar keer gezien hebben voordat we met elkaar onder een dak leven. mijn ouders die weten hier niks van en dat wil ik nog even zo laten want anders krijg ik misverstand! en die ik liever vermijd. mag je ook zoiets verbergen voor mijn ouders.
Antwoord:
In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
Beste zuster in de islam
Neem ons niet kwalijk voor deze late reactie. Het is niet toegestaan voor een man om alleen te zitten met een vrouw, omdat dit naar verderf en veel ellende leidt. De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Ahmed).
Wanneer een man met een vrouw wil trouwen en hij doet een aanzoek naar haar via haar ouders, dan mag hij met haar zitten met nabijheid van haar vader of haar broer, of haar moeder of degenen die niet met de vrouw mogen trouwen mits ze over de puberteit zijn en in staat zijn om rijp te denken. De man heeft dan het recht om het gezicht, haar en handen van de vrouw te mogen zien mits dit niet voor iets ergs kan leiden.
Dit allemaal om de kuisheid van de vrouw te bewaren en haar waarde te beschermen totdat ze in het huwelijk treedt, dan is alles mogelijk tussen man en vrouw natuurlijk weer met bepaalde grenzen. Tevens mag er niks verborgen worden tegenover de ouders, zij dienen overal op de hoogte te zijn, want zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor hun kinderen en zij zullen bij Allah de Verhevene zich moeten verantwoorden over de opvoeding die zij aan hun kinderen hebben gegeven.
Want hoeveel ellende vindt plaats voor het huwelijk bij veel jongeren, de man gaat dan onbegrensd met de vrouw. Zoals de dichter zei:
"Een blik; een glimlach; een knik met het hoofd; Dan een praatje; een belofte; De warmte van een bed."
Heel veel families gaan kapot aan het gedrag van hun zonen of dochters, waarbij de vrouw en de man hun kuisheid verliezen. Vaak breekt de man de verloving met desbetreffende vrouw. Daarom heeft Allah ons wetten opgesteld om de influisteringen van de Shaytan te omzeilen.
Moge Allah jullie herenigen in Zijn naam en uit jullie goede kinderen laten voortkomen.
En Allah weet het beste.
Cyber-imam Het team van al-Islaam.com
Oem_Lena
03-04-2003, 13:04
Origineel gepost door B_Engeltje
Mensen,
:confused: :confused: :confused:
ja je mag met een man wat gaan drinken maar wel met MAHRAM er bij
anders is het niet toegestaan,en jij persoonlijk hebt er niets over te zeggen het is de WET van allah en die moet je naa leven.
SmoothScorpio
03-04-2003, 13:06
jullie leven in het stenentijdperk :rolleyes:
Oem_Lena
03-04-2003, 13:13
Origineel gepost door SmoothScorpio
jullie leven in het stenentijdperk :rolleyes:
nee wij leven volgens de weten van allah
SmoothScorpio
03-04-2003, 13:18
jullie leven volgens regels die duizenden jaren geleden zijn gemaakt...die regels gaan niet samen met deze tijd...dat is in ieder geval wat ik vind...dont hate me
SmoothScorpio
03-04-2003, 13:22
okeej dat is dan jou mening he
SmoothScorpio
03-04-2003, 13:26
voor jou is het een feit voor mij is het een fabeltje...MENINGEN VERSCHILLEN...dat is wat mensen hier niet willen begrijpen
SmoothScorpio
03-04-2003, 13:30
ja precies...dat is mijn mening..IK vind het een fabeltje...JIJ vind het een feit
we zijn klaar toch?
voor jou is het een feit voor mij is het een fabeltje...MENINGEN VERSCHILLEN...dat is wat mensen hier niet willen begrijpen
Wij accepteren jouw mening, maar zeg 'r voortaan ook ff bij dat je geen moslim bent. Als een niet-moslim zo denkt kan het me geen ..... schelen. Als iemand die zich als moslim beschouwt wel zo denkt, wordt het een ander verhaal.
Nogmaals...het is jouw mening, maar ga niet doen alsof de regels van de Islam achterlijk zijn en probeer onze mening ook niet te veranderen (bespaar de moeite).
SmoothScorpio
03-04-2003, 13:33
Hahaha ik vind je wel grappig (positief bedoelt)
ik hou me niet bezig met fabeltjes...ik hou me helemaal niet bezig met een geloof. heb er ook niets op tegen dat andere mensen dat wel doen..maakt me niet uit..ik vertel je alleen wat ik vind...dacht dat dat wel kon
SmoothScorpio
03-04-2003, 13:39
Kijk hier...jullie zijn zo triessssssssssssssssssssst....ik moet er gewoon om lachen man...zodra je hier een andere mening hebt als de meeste andere hier ben je gelijk de *** Hahahahahah
maar het maakt niet uit het kan me niet schelen wat jullie denken, zolang ik het maar weet
SmoothScorpio
03-04-2003, 13:41
Origineel gepost door Cina
Nogmaals...het is jouw mening, maar ga niet doen alsof de regels van de Islam achterlijk zijn en probeer onze mening ook niet te veranderen (bespaar de moeite).
Zal ik een brilletje voor je kopen..???????? ik zeg de hele tijd het is mijnnnnn mening waarom zou ik julie mening willen veranderen..? wat heb ik daaraan?
Kijk hier...jullie zijn zo triessssssssssssssssssssst....ik moet er gewoon om lachen man...zodra je hier een andere mening hebt als de meeste andere hier ben je gelijk de *** Hahahahahah
maar het maakt niet uit het kan me niet schelen wat jullie denken, zolang ik het maar weet
Wie is hier nou degene die de mening van een ander niet respecteert?
JIJ toch zeker!!
Wij respecteren jouw mening en het doet ons niets, omdat je toch geen moslim bent. Een mening respecteren betekent niet dat je die mening over gaat nemen weet je nog...
Maar zodra wij het niet met jou eens zijn en niet aan je voeten gaan liggen, vind je ons "trieeeeeeeeeeest". En waarom? Omdat wij jouw mening niet delen.
Denk hier eens over na...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.