Bekijk originele versie : waarom een oorlog tegen de islam?
Realkeeper
03-04-2003, 12:00
goedendag,
ik zag het adres van dit forum is de volkskrant, bij het bericht dat op islamitische fora in nederland ontzettend veel antisemitisme voorkomt.
aangezien ik niet vies ben van een goede discussie, dacht ik, laat ik eens gaan kijken.
nu ik hier wat berichten heb gelezen, valt me een ding op.
mijn vraag:
waarom denken sommige mensen hier dat de oorlog tegen irak een oorlog tegen de gehele islam is?
bedankt,
arabchrstn
03-04-2003, 14:26
"Bush heeft vlak na 11sept 2001 gezed dat dit een Kruistocht tegen de Islam gaat worden"
Bron???? Naar mijn overtuigeng had hij het over een crusade against terrorism.. En stel dan nog...hij kan dat wel zeggen, maar Bush is de pion van zijn regering. In het boek De oorlog van Bush van Bob Woodward is bekend dat hem dat op zeer veel kritiek heb komen te staan vanuit zijn reering. Een 'slippery of the tongue' is voor jou de belangrijkste reden dus?
Over wie heb je het als je spreekt over 'de ongelovige'? Welk plan? Wie zijn 'ze'? Heeft het 'íslamitische rijk' ooit bestaan?
Sorry, maar ik vind het nogal zielig klinken als je met het vingertje naar een ander wijst, als ware het zo dat alles door de ander komt. Waar blijft de zelfreflectie, waar de nuancering. Ik ben bijvoorbeeld christen, en ik veroordeel hetgeen wat andere christenen doen. Ik heb met hen totaal geen enkele band. Wat veel landen moeten leren is verantwoordelijkheid nemen voor zichzelf, en niet zoals jij met het vingertje naar de ander wijzen. 'Het Grote Complot' tegen arme zielige ikke. Man waar blijft je waardigheid?
"En nu gaan de Amerikanen..." Aaah, direct uit het Pentagon, de geheime informatie die niemand weet... Is dit een slag in het luchtledige of heb je hier OBJECTIEVE BRONNEN voor...
"door de Amerikanen" En ook de Russen. Maar wie heeft zich in laten pakken. Inderdaad, die landen. Ze hebben zich laten gebuiken, en dat is de eigen verantwoordelijkheid. Als je kijkt naar Iran, dan zou mijn vader daar nu hangen, aan de galg dus... En nu moet de regering bloeden, ik kan er niet rouwig om zijn. In de basis was de Iraanse regering gewoon FOUT, omdat ze te geil waren op de oliedollars. En geil zijn ze ook in de andere landen op die oliedollars. Waarom beginnen we niet bij onszelf en zorgen we ervoor dat die regeringen verdwijnen...
'Iran heeft een hekel aan Irak'. Ten dele is dat waar. Maar wat vormt een land. De regering of het volk. Ik kies voor dat laatst. En ik haat geen Irakezen, ik haat niemand... Ook al heb ik wel reden om mensen te 'haten'. Maar je moet je vijand liefhebben...hem vergeven...zevig maal zeventig maal...
Een puur islamitisch land zal nooit komen. Want de islam wordt gevormd door de mensen. En die mens is niet alleen islam, maar meer: hebzucht, jaloezie, oftewel zonde. Ik ben het met je eens als de mens puur islam zou kunnen zijn. Helaas is de mens echter meer...
Door Khomeiny zijn er velen rucksichtlos de dood in gejaagd, en gebeurt dat nog steeds in mindere mate. Het Iraanse volk ( ik generaliseer) is blij dat die tiran weg is... Wan took hij was niet puur islam, hij was ook onverdraagzaam tegenover hen die het niet met hem eens waren... Was hij maar puur moslim, dan leefde mijn oom nog...
Het is zo dubbel allemaal. Door de aanval van Saddam, heeft mijn familie, pijnlijk genoeg, het vege lijf kunnen redden. Maar Saddam is ook verschrikkelijk, vraag het de Iraki's maar
Moslims moeten zeker vechten voor hun rechten...maar zich afzijdig houden van geweld. En het is mij niet precies duidelijk of jij dat zo bedoelt, zo ja, dan zou ik dat graag genuanceerd zien.
Jihad of niet, wat mij betreft is iedere vorm van geweld uitgebannen. De mens, moslim, christen, of weetikveel is het hoogste creatuur van Allah/God en die wortel mag niet afgesneden worden...maar ik kan begrijpen dat jij als moslim daar anders naar kijkt. Wel Jihad, maar geen geweld wat mij betreft...
"Wij moslims zijn een vredelievend volk" Voor zolang 'wij moslims' bestaan....gefeliciteerd. Ik zou dat over christenen niet durven te zeggen. Sowieso zou ik de term 'wij christenen' nooit in de mond durven leggen, want er zitten, en vooral zaten, vele rotte appels tussen...
Vraagje, als de islam uit je hart verdwenen is, dan ben je toch ook geen islamiet....dus is de irakese regering ook geen islamitische regering, en zijn zaken als 'heilige oorlog' zeker neit van toepassing...?
Realkeeper
03-04-2003, 14:33
en je kunt je niet voorstellen dat mensen in de westerse wereld bang zijn voor de islam als die zich zo aggresief manifesteert?
'Wij(moslims) zijn niet moordzuchtig maar we hebben toch wel het recht om een Islamitsche rijk te stichten.'
denk je dat dit door de rest van de wereld geaccepteert wordt?
verder geloof ik niet dat bush dat gezegd heeft. heb je daar enige bewijzen/bronnen van zodat ik mijn mening kan aanpassen?
waar haal je het vandaan dat amerika zo erg tegen de islam is?
waar haal je het vandaan dat amerika bewust tweedracht heeft gezaaid in de islamitische wereld?
als ik dit bericht zo zie, dan denk ik dat de islam zich graag in de slachtoffer rol WIL plaatsen. waarom?
en waarom denk je dat de amerikanen irak steunden tijdens de iran irak oorlog?
omdat tijdens de revolutie in iran amerikaanse ambassademedewerkers zijn vermoord en de ayatollah khomeini de jarenlange relatie tussen amerika en iran verbrak.
iran was de ergste staatsvijand die de vs hadden. nogal wiedes dat ze irak steunden. (overigens was het doel van die actie om te zorgen dat irak de oorlog niet verloor, niet om te zorgen dat irak won)
ze hebben irak ook nooit wapens gegeven. het enige wat de amerikanen deden, was satellietfotos en andere inlichtingen aan irak geven.
Origineel gepost door Yahya
Kunnen de Zionisten en Christenen en Ongelovige die hier op Marokko.nl rondzwerven nu geen reactie terugplaatsen?
Zoekers ook goed ?
:D
Origineel gepost door Yahya
Zoekers?
...Zionisten en Christenen en Ongelovige......
:D
Het is jammer dat er zoveel haat in je huist, Yahya. Je bent erg goed geinformeerd en je komt intelligent over. De dag des oordeels, ik neem aan dat het tekenen zijn uit de Koraan? Het slaat de spijker op zijn kop. ook al neem ik niet alles zo letterlijk, als je het niet erg vindt. What is the world coming to? Zoveel machtsvertoon, over de koppen van goedwillende mensen. Je hebt grotendeels gelijk als je zegt dat de media de Nedrelandse bevolking eenzijdig informeert. Een deel van mij blijft geloven dat moslims goed zijn ( voor mij is dat de waarheid), maar ik zal je een eerlijk voorval geven van wat mijn laatst overkomen is. Een Nederlandse cameraploeg was op bezoek bij Koerden in Noord Irak, ze gingen op bezoek bij een man die volgens de bevolking 110 jaar oud was. Er werd hem gevraagd wat hij van de oorlog vond. Iets in mij verwachtte opzwepende taal te horen vol Jihad, dood aan de christenhonden en joden. Maar wat hij zei was ´Alleen God is groot, de mensen denken allemaal dat zij alles kunnen beslissen, maar alleen God is groot, allahoe akbar. Gewone mensen moeten zich nederiger gedragen.´´Daarna, de mensen in Nederland kijken mee wilt u daar iets tegen zeggen?´Wederom verwachtte ik(wel minder)een extremistische uitspraak. hij zei´Ik hoop dat ze het goed maken en gezond zijn, ik doe ze allemaal de groeten´ Ik kon wel janken, man. Wat een eyeopener, wat goed dat dat gezien werd. Niet dat ik uberhaupt van mening was dat alle moslims fundamentalistisch terroristen oid zijn, naar kun je nagaan wat de media doet bij mensen, ook zal zijn ze objectief zoals ik pleeg te zijn.
Ik heb me net aangeloten bij dit forum, ook een stuk gelezen in de Volkskrant, ik hoop hier veel te leren, ook al heb ze ze zo langzamerhand ook wel op een rijtje. Er valt nog veel te zeggen.
P.S Dit is misschien niet de juiste topic om dit verhaal te plaatsen, maar ik moest het kwijt.
Ik kan het me voorstellen, zoals ik haat naar elke agressor me ook kan voorstellen. Trots en rechtvaardigheidsgevoel zijn erg sterk. Echter een mooie en krachtige zin uit de Bijbel is Als de vijand mij slaat keer ik hem de andere wang toe. Ken jij voorbeelden van moslims die dat gedaan hebben ik ken geen christen die het doet hoor, ik vind hen over het algemeen ook hypocriet en ik weet waar ik over praat ben als vegetarisch kind met allerlei religies als achtergrond opgegroeid in een gereformeerde buurt. Als het moet geef ik voorbeelden anders wil ik geen onnodig kwaad spreken.
Jammer dat veel mensen hun religie die goed en nobel is interpreteren naar hun eigen macht en zo pracht en devotie erin verpesten.
arabchrstn
03-04-2003, 22:05
yahya, ik wordt het bijna met je eens.
Geweld huist in ieder mens. In jou, in mij, in iedereen. Gelukkig worden we meestal tegengehouden. We kunnen niet de vinger naar de ander steken als we niet eerst naar onszelf wijzen
Inderdaad, Martin Luther King. Heb er ook niet zo lang over nagedacht eerlijk gezegd, was meer retorisch. Leeuwenhart vocht ook mee met de Kruistocht al had die moraliserende doeleinden. Sommigen van hen dachten oprecht dat ze de Saracenen hielpen door ze het christendom te laten zien. Anderen gingen alleen maar mee om te plunderen.
Hoe kun je eigenlijk een onderscheid maken tussen een imam die oprecht is en een imam die extremisme predikt? Of kun je maar beter zelf de boeken lezen en proberen je best te doen, zowel de bijbel als de koraan als de veda´s
Yahya, je klinkt al minder hatelijk ...;)
Realkeeper
03-04-2003, 22:54
zeg yahya, dat ik een goede discussie wil, betekent niet dat ik de hele dag de tijd heb. ik moet ook nog zoveel andere dingen doen.
maar goed, hier gaat ie:
wat voor raketten heeft de vs dan aan irak gegeven? wanneer zijn die afgevuurd dan? wat voor bronnen heb je daarvoor.
het is gewoon niet waar namelijk. de meeste mensen denken dat de vs irak wapens heeft gegeven, maar dit waren frankrijk en duitsland.
de enige amerikaanse wapens die irak heeft zijn oude amerikaanse tanks die op iran zijn buitgemaakt en burgerhelicopters die door het leger gebruikt worden.
en hoe kom je erbij dat amerika de islam zou willen vernietigen.
als je er over na gaat denken dan kom je er achter dat amerika in de laatste 12 jaar alleen maar oorlogen heeft gevoerd om islamitische volken te bevrijden of te beschermen. de bevrijding van koeweit (islamitisch land), poging tot herstel orde in somalie (islamitisch land), bescherming van etnische minderheden in voormalig joegoslavie (ook de moslims waren een groot doel van milosevic), afghanistan (extremistische islam verwijderen voor gematigde islam) en nu dus weer irak (islamitische bevolking). als je op jou manier van denken denkt, dan kun je dus net zo goed tot de conclusie komen dat amerika de islam juist beschermt. als amerika echt zon hekel heeft aan moslims, waarom zouden ze die oorlogen dan voeren?
en kun je me een gewone definitie van het zionisme geven?
volgens mij was het namelijk zo: het verlangen van het joodse volk naar een eigen thuisland. volgens mij hebben ze dat nu en ik denk ook dat ze daar recht op hebben. (alleen verkwanselen ze het nu, door de bezetting van de palestijnse gebieden) zoals de islam volgens mij zegt: heb uw medemens lief. er is geen volk ter wereld wat die liefde meer nodig heeft dan de joden. waarom zouden de joden de wereld willen overheersen of zoiets? uit wraak tegen vroegere misdaden tegen hen?
waarom doen ze dat dan niet samen met de islam tegen het christendom? de kruistochten troffen namelijk de joden nog veel erger dan de moslims, in tegenstelling tot wat die domme schreeuwers beweren: dat die een nieuwe kruistocht van christendom en jodendom is tegen de islam.
waarom voel je zoveel onterechte haat tegen amerika.
die haat is ongegrond. amerika is echt niet zo erg als iedereen denkt.
iedereen wil gewoon dat ze zo erg zijn. waarom weet ik niet.
misschien omdat ze teleurgesteld zijn in de wereld of in hun geloof?
ik weet het niet en ik zal er ook niets over zeggen.
het enige wat ik duidelijk wil maken, is dat je met die haat van jou niets bereikt, dan het alleen maar erger maakt en de wetten van de islam overtreedt.
Origineel gepost door Amazoulou
Al die christelijke koningen van de middeleeuwen waren SCHURKEN .
Het gepeupel wordt gehersenspoelt door de katholieke kerk die hen wijsmaakt dat ze een heilige daad gaan verrichten .
Wat Leeuwenhart betreft die is een van de grootste smeerlappen geweest.
MaPrem lees het boek 'CHRISTENHONDEN , VROUWENSCHENNERS , ROVERS ; KRUISTOCHTEN IN ARABISCHE KRONIEKEN ' van AMIN MAALOUF voor je de kruistochten gaat idealiseren en romantiseren .
Tjeez, you gonna bark all day doggie? :p Wat zei ik nou net? :zwaai: Er waren er heeel veel die alleen voor het plunderen gingen. idealiseren en romantiseren; waar haal je het vandaan? Als ik zeg dat er wel leiders waren die op hun manier dachten het goede te doen?Je bent wel subjectief zeg. En ook wel een beetje onwetend als je denkt dat alle christenen slecht zijn.
Ik zal kijken of ik het boek kan vinden daarmee niet toegevend dat ik er niets vanaf weet. Ben niet zo gehersenspoelt hoor kom op zeg.
In de islam worden ook veel mensen opgezweept om heilige daden te verrichten die zijn ook niet bepaalt leuk en aardig, of wel soms?
Ik hoop echt dat je tenminste die objectiviteit hebt weten te bewaren.
PS de meesten koningen, waar dan ook, waren GESPUIS.
Het lijkt wel een volksaard van Noord Afrikanen om te denken dat de hele westerse wereld tegen hen is. Ook Sommige Nederlandse moslims lijken erdoor geïnfecteerd te worden.
Realkeeper
04-04-2003, 15:05
precies!!
en amazoulou, kun je mij dan een link of zoiets geven met daarop plaatjes van irakis met amerikaanse wapens?
kun je een site geven waarop specificaties van amerikaans legermaterieel in iraakse handen geven?
heb je dan ook ergens een ander bewijs voor je stelling dat amerika wapens aan irak heeft gegeven?
ik vrees namelijk van niet. want het is niet waar.
ik weet zelf ook wel dat amerika irak heeft gesteund, maar gewoon niet met wapens.
link met daarop al het huidige materieel van het iraakse leger
http://www.globalsecurity.org/military/world/iraq/ground-equipment.htm
het enige amerikaanse materieel wat je hierop ziet, zijn tanks die buitgemaakt zijn op iran en amerikaanse burgerhelicopters, die de iraakse regering voor burgerdoeleinden gekocht heeft en inderdaad ook zo een tijdje heeft gebruikt voordat ze naar het leger werden overgeplaatst. maar daar zul je geen wapens op vinden, op die helikopters.
het moet maar eens afgelopen zijn met dat geschreeuw dat amerika irak bewapent heeft, want dit is gewoon een leugen.
frankrijk heeft wat vliegtuigen en luchtverdediging geleverd en rusland heeft natuurlijk gezorgd voor alle tanks en ander materieel.
Diamond_Vert
04-04-2003, 15:08
Origineel gepost door Realkeeper
goedendag,
ik zag het adres van dit forum is de volkskrant, bij het bericht dat op islamitische fora in nederland ontzettend veel antisemitisme voorkomt.
aangezien ik niet vies ben van een goede discussie, dacht ik, laat ik eens gaan kijken.
nu ik hier wat berichten heb gelezen, valt me een ding op.
mijn vraag:
waarom denken sommige mensen hier dat de oorlog tegen irak een oorlog tegen de gehele islam is?
bedankt,
Doe niet zo zielig man
Realkeeper
04-04-2003, 15:18
wat nou 'doe niet zo zielig man'.
waar slaat dat nou op?
je weet dat ik gelijk heb en dat knaagt aan je.
misschien heb je het wel mis met al je idiote complotheorien?
reageer normaal of reageer helemaal niet!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.