Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoofddoek op henna dag

Pagina's : [1] 2

oem_rayan
11-09-2005, 17:42

Salaam aleikoum zusters, Volgens de traditie van de shemelieen en de mensen uit alhoceima, draagt men op henna avond een witte jurk met een hoofddoek naar achter en een hele lange sjaal erover heen. Ik heb geen familieleden of kennisen die het op deze manier hebben gedaan, dus wil ik jullie vragen of jullie weten wat voor hoofddoek het is die men op heeft. Van wat voor stof is het? Heeft iemand een voorbeeld? Djazaak allahoe gairan. Salaam aleikoum. ps: als iemand ook weet waar je die hele lange sjaal kan kopen is die tip ook welkom.

poepie22
11-09-2005, 18:13
elhoceima doen dat niet maar hoe wij het doen nador is hoofddoek naar achter met twee staarten naar voren met een strik vastgebonden om je vinger zit een schelp muntstuk en nog iets en op je voorhoofd een muntstuk en over jou heen een sluier. dan komt de familei van de bruidegom met hun henna daar gaan ze iets mee doen als ze daarmee klaar zijn verwisselen ze van bord de henna van de bruid neemt de bruidegome en andrrsom ook weer dan gaat de sluier weg dan door feesten tot laat in de avond en dan wordt de muziek uitgedaan en dan wordt er traditioneel henna gedaan en liederen door famillei enz zelf gezongen zo gaat dat ongeveer

rootje
11-09-2005, 19:10
wij Rifieen, doen het wel op die manier, een witte jurk met een witte hoofddoek naar achteren en dan zo'n kanten grote schaal over je hoofd heen en die maak je vast met speltjes op je schouders....

hounaidatje
11-09-2005, 20:29
in tanger/ tetouan gebruik je gewoon 'sebniyya del 7ayati', gewoon die simpele katoenen hoofddoekjes....erg praktisch ook, die knoop je naar achteren, en als je wil kun je haarplukjes aan de zijkant naar buiten halen. k weenie of je die sjaal ('lizaar') hier kan krijgen, maar als je mooie kanten stof ergens vind, kun je er een leuke kanten lint aan maken, en dan heb je er ook zo een ;) k wens je veel succes

Taghilast&Rabat
11-09-2005, 22:08

ik heb wel zo een sebniyya voor je als je echt niet kan vinden ik ben ook net getrouwt ik heb ook wit jurk een ook zo een set voor henna gag ik verhuur ze bij elkaar voor 150 dus je heb dan een sebniyya een en schaal een jurk en een set voor henna dag

Hafsa_82
11-09-2005, 23:12
ik heb het ook op mijn hennadag gehad, ik had een witte satijnen jurk aan met donkergroene " tarz " en een witte hoofddoekje naar achteren vast geknoopt en mijn haar verdeeld in tweeen langs mijn schouders naar beneden; ik had het daarom ook expres lang niet geknipt, zodat het lang zou zijn. en verder had ik witte belghath en ook zo een schelp ding om mijn ringvinger; die bleef er 7 dagen lang omheen, en de zevende dag mocht ie eraf, miste het daarna wel haha: verder heb je ook van die hand- en voetschoenen die je over de henna heen kunt doen; ook wit met tarz in het groen, in marokko had ik het voor iets van 18 euro en hier zijn ze keuduur. Nou veel succes zuster!! wa salaam alaikoum Hafssa

Hafsa_82
11-09-2005, 23:13
ik heb het ook op mijn hennadag gehad, ik had een witte satijnen jurk aan met donkergroene " tarz " en een witte hoofddoekje naar achteren vast geknoopt en mijn haar verdeeld in tweeen langs mijn schouders naar beneden; ik had het daarom ook expres lang niet geknipt, zodat het lang zou zijn. en verder had ik witte belghath en ook zo een schelp ding om mijn ringvinger; die bleef er 7 dagen lang omheen, en de zevende dag mocht ie eraf, miste het daarna wel haha: verder heb je ook van die hand- en voetschoenen die je over de henna heen kunt doen; ook wit met tarz in het groen, in marokko had ik het voor iets van 18 euro en hier zijn ze keiduur. Nou veel succes zuster!! ;) :) ;) :) wa salaam alaikoum Hafssa

Sima_4_leven
12-09-2005, 08:21
elhoceima doen dat niet maar hoe wij het doen nador is hoofddoek naar achter met twee staarten naar voren met een strik vastgebonden om je vinger zit een schelp muntstuk en nog iets en op je voorhoofd een muntstuk en over jou heen een sluier. dan komt de familei van de bruidegom met hun henna daar gaan ze iets mee doen als ze daarmee klaar zijn verwisselen ze van bord de henna van de bruid neemt de bruidegome en andrrsom ook weer dan gaat de sluier weg dan door feesten tot laat in de avond en dan wordt de muziek uitgedaan en dan wordt er traditioneel henna gedaan en liederen door famillei enz zelf gezongen zo gaat dat ongeveer aaaiigghtt..nador power...:engel: zo doen wij het ook

SweetRose
12-09-2005, 08:37
wij Rifieen, doen het wel op die manier, een witte jurk met een witte hoofddoek naar achteren en dan zo'n kanten grote schaal over je hoofd heen en die maak je vast met speltjes op je schouders.... bedoel je dan 'raiza'

Classy_Saloua
12-09-2005, 09:30
Een schaal :confused: alternatief voor een kroontje ofzo :hihi:

Mysticalia
12-09-2005, 10:20
Een schaal :confused: alternatief voor een kroontje ofzo :hihi: Traditie ;) Het is een halve hoofddoek en je haar wordt dan in 2verdeeld :o

miss_burberry
12-09-2005, 14:29
Een schaal :confused: alternatief voor een kroontje ofzo :hihi: Volgens mij bedoelt ze een kanten SJAAL :D .. Ik denk niet dat er een SCHAAL van kant bestaat :hihi: wij Rifieen, doen het wel op die manier, een witte jurk met een witte hoofddoek naar achteren en dan zo'n kanten grote schaal over je hoofd heen en die maak je vast met speltjes op je schouders....

miss_burberry
12-09-2005, 14:30
Een schaal :confused: alternatief voor een kroontje ofzo :hihi: Volgens mij bedoelt ze een kanten SJAAL :D .. Ik denk niet dat er een SCHAAL van kant bestaat :hihi: wij Rifieen, doen het wel op die manier, een witte jurk met een witte hoofddoek naar achteren en dan zo'n kanten grote schaal over je hoofd heen en die maak je vast met speltjes op je schouders.... :D

berberia16
12-09-2005, 16:42
Lelijk.....:o

miss_burberry
12-09-2005, 20:01

Lelijk.....:o Wat is lelijk.. :o

Pagina's : [1] 2