Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Schnitzelparadijs

Pagina's : [1] 2

Nysha
10-09-2005, 00:38

halloo iemand deze film al gezien?? hij is echt grappig, er zit totaal geen verhaal in maar minoum, mimoun ( hoe heet die man?) en die kleine waren keigoed.... was gisteren ( = donderdag) met vriendinnen in Utrecht en hebben de film toen maar daar gekeken....was echt leuk! dus een aanrader dames!

Aliyyah
10-09-2005, 01:00
Ik wacht wel totdat die op dvd uit komt. Kan ik die samen met mijn man kijken

faizaatje79
10-09-2005, 05:29
halloo iemand deze film al gezien?? hij is echt grappig, er zit totaal geen verhaal in maar minoum, mimoun ( hoe heet die man?) en die kleine waren keigoed.... was gisteren ( = donderdag) met vriendinnen in Utrecht en hebben de film toen maar daar gekeken....was echt leuk! dus een aanrader dames! leuk zeg! ja dan ga ik em zeker kijken :goedzo: wilde al gaan maar twijfelde of hij wel echt leuk was, maar nu ga ik zeker!!! :banana:

Umm_AbdulRahman
10-09-2005, 08:27
Vraag: Is het toegestaan voor een moslim om te kijken naar een film zoals Hercules, die gebaseerd is op Shirk ideeën? Antwoord: In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige. Het is niet toegestaan om films te kijken die shirk bevatten. Het kijken en luisteren naar zulke films kan ernstige schade aanbrengen aan het hart van een moslim. De profeet (vrede en zegeningen zij met hem) werd boos op Umar ibn al Khattab (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) toen hij zag dat hij een stuk uit de Tawraat in zijn handen had. De profeet beval Umar het stuk te vernietigen. Veel moslims hebben niet de benodigde bescherming of kennis voor het doorzien van de corupte ideeën in deze films. Dit kan leiden tot het schaden van het geloof in Allah en twijfel in hun harten. Films zijn ook haraam omdat ze meestal muziek, plaatjes van vrouwen enz.. bevatten. Allaah zegt (vertaling van de betekenis): "En volgt niet datgene waarvan gij geen kennis bezit. Voorwaar, het oor, oog en het hart - al deze zullen worden ondervraagd." (al-Isra' 17:36) Als moslims zich willen ontspannen, dan moeten ze proberen dit te doen op toegestane manieren. En Allah weet het beste. Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com Laat dit een advies zijn voor ons .. ;)

tangia21
10-09-2005, 11:10

:hihi: Ik ga ook zeker kijken,dat word echt lachen :banana: :banana: als jij daar komt rent iedereen weg...zelfs die mimoun en de andere achter het scherm :hihi: :hihi:

Nysha
10-09-2005, 11:50
die man is zoooo grappig he en die kleine ( ik ken die namen niet) echte mocroflavour;)

petunia
10-09-2005, 21:59
:moe: Inderdaad--> :moe: ik moest even lachen wat je daar gezet hebt en je hebt gelijk ook ik merk dat veel dingen haram zijn geworden... :kwaad:

Old_Oem_Ishaaq
10-09-2005, 23:19
Inderdaad--> :moe: ik moest even lachen wat je daar gezet hebt en je hebt gelijk ook ik merk dat veel dingen haram zijn geworden... :kwaad: Ze waren al haram...daar zit em nou het verschil in.

oem_mujahid2
10-09-2005, 23:24
Inderdaad--> :moe: ik moest even lachen wat je daar gezet hebt en je hebt gelijk ook ik merk dat veel dingen haram zijn geworden... :kwaad: Hoe bedoel je geworden? :confused:

kuifje
10-09-2005, 23:29
We bepalen zelf wel wat verboden is. Wat een aanstellerij. Je kan niet meer poepen of er komt iemand binnen vallen die het verboden verklaard en een ongerelateerde tekst aanhaalt. :moe: Als men nou net zoveel inzet had om aan te geven wat aanbevolen was dan was het nog nuttig geweest.

Nysha
10-09-2005, 23:32
dames ontopic blijven als mensen het haraam vinden, oke dan ze gaan het niet bekijken POENT ;) en mensen die het wel vinden kunnen een reactie geven, maar laten we aub niet elkaar overal de les lezen....

Old_Oem_Ishaaq
10-09-2005, 23:33
We bepalen zelf wel wat verboden is. Wat een aanstellerij. Je kan niet meer poepen of er komt iemand binnen vallen die het verboden verklaard en een ongerelateerde tekst aanhaalt. :moe: Als men nou net zoveel inzet had om aan te geven wat aanbevolen was dan was het nog nuttig geweest. Aha, dit noem ik uiterst interessant (not). Meneer bepaald z'n eigen regels. Heb je al je eigen boek laten uitbrengen waar je in aangeeft wat wel en niet toegestaan is voor je? Als jij je net zoveel zou inzetten om een beetje kennis op te doen over de Islam, dan was deze post van jou niet nodig geweest. ps: hoezo ongerelateerde tekst? De topic gaat toch over een film?

oem_mujahid2
10-09-2005, 23:39
We bepalen zelf wel wat verboden is. Wat een aanstellerij. Je kan niet meer poepen of er komt iemand binnen vallen die het verboden verklaard en een ongerelateerde tekst aanhaalt. :moe: Als men nou net zoveel inzet had om aan te geven wat aanbevolen was dan was het nog nuttig geweest. :moe:

kuifje
11-09-2005, 00:29
Aha, dit noem ik uiterst interessant (not). Meneer bepaald z'n eigen regels. Heb je al je eigen boek laten uitbrengen waar je in aangeeft wat wel en niet toegestaan is voor je? Als jij je net zoveel zou inzetten om een beetje kennis op te doen over de Islam, dan was deze post van jou niet nodig geweest. Een beetje op de man spelen dat doet het goed. :maf: Als je zo nodig films als Hercules wilt vergelijken met deze film die je vast niet bekeken hebt dan kan je dat beter in een eigen topic doen want Hercules is blijkbaar niet het schnitzelparadijs ps: hoezo ongerelateerde tekst? De topic gaat toch over een film? Waar zie je in de tekst iets dat te maken heeft met de film en diens zogenoemde corrupte ideeën? Een beetje stellen dat veel moslims niet kunnen zien dat de film fout is en daarom is het fout om het te zien. Totaal geen onderbouwing. Waarom is de film iets waar je geen kennis over bezit? :moe: Waarom zouden we wel kennis van onderwerp x bezitten om maar wat aan te halen? Wij hebben daar geen kennis van dus moeten we dat niet doen, bron: zie de voorgenoemde tekst. Je kan zo elk onderwerp verbieden. Van ovale brilglassen tot een magneet. Het is allemaal Shirk! :jammer:

Nysha
11-09-2005, 00:35

nu we toch offtopic zijn:moe: @kuifje....waarom heb jij zoveel sterren??je hebt zo weinig posts nog.....ik heb er nog maar 2 en veel meer dan jou geplaats...... jah ik verveel me :moe:

Pagina's : [1] 2