Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gaan de dames uit?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

Tifah
02-05-2002, 15:40

Wie van dames gaat er weleens uit? Waarom ik deze vraag alleen aan de dames stel is omdat het bij ons Marokkanen een taboe is dat een meisje uitgaat tot laat in de avond of nacht. Ga je weleens uit? Zo ja, waar? En hoe laat moet je thuis zijn? Moet je een smoes gebruiken om uit te gaan of is je familie (ouders voornamelijk) losjes wat dat betreft?

Mina20
02-05-2002, 15:43
Ik heb veel vrijheid van mijn ouders, maar uitgaan ga ik niet........ Wel op een klasse manier uit eten met mijn ooms, zus.... Naar de bioscoop.... Maar heb daar eerlijk gezegd geen behoefte aan.... Hoef hier ook niet over te liegen. In marokko ga ik wel uit.... Met nichten, neven en vrienden.... Het moet wel bepaalde klasse uitstralen.....

daudia
02-05-2002, 15:45
ik mag niet uitgaan en laat thuis komen maar ik mag bijvoorbeeld naar een gala van een studentenvereniging maar alleen als mijn broer ook gaat. en verder ga ik ook weleens naar een sahra maar alleen als er iemand van mijn familie meegaat en ze ook weten waar het is en wie er allemaal komen maar uitgaan naar een cafe of naar een disco hoef ik niet vragen en daar heb ik eerlijk gezegd geen behoefte aan

Tifah
02-05-2002, 15:48
Origineel gepost door Mina20 Ik heb veel vrijheid van mijn ouders, maar uitgaan ga ik niet........ Wel op een klasse manier uit eten met mijn ooms, zus.... Naar de bioscoop.... Maar heb daar eerlijk gezegd geen behoefte aan.... Hoef hier ook niet over te liegen. In marokko ga ik wel uit.... Met nichten, neven en vrienden.... Het moet wel bepaalde klasse uitstralen..... Ik begrijp wat jij bedoelt met "klasse" Mina. Maar je moet wel weten dat mensen die "klasse" maken. Mensen geven makkelijk een "label".

Mina20
02-05-2002, 15:53

Ik ga niet naar gelegenheden waarvan ik weet dat daar mensen komen die op andere dingen uit zijn. Als ik wegga doe ik dat met mijn ooms en familie, waar ik eervol kan zitten.......... Zonder dat ik een gevoel krijg " wat een smerige boel." Dat bedoel ik met "klasse". Het is voor mij essentieel dat ik me ergens op mijn gemak voel. Ik ga niet naar discotheken of naar gelegenheden waarvan ik weet dat deze niet in mijn posvakje passen..... Maar iedereen zijn eigen mening..... Mientje

Soukaina1
02-05-2002, 18:07
Gaan marokkaanse meiden weleens uit..??? Noem mij maar is een paar redenen om uit tegaan? waarom zou je? het is niet omdat ons geloof het afkeurt en dat ik dan meepraat maar over het algemeen.. en trouwens als je uit ga neem je alleen maar gevolgen met je mee dat is gewoon zo.. "Bij ons marokkanen is het taboe" of in die richting..kifes bij ons marokkanen? Marokkanen zijn moslims het gaat er niet om wat er in de cultuur afspeelt maar meer wat het geloof zegt.. Uit gaan is haram of je het nou wil of niet..zoek mar naar de voordelen van uitgaan..en als je als gezelligheid als voorbeeld gaat nemen dan kan je dat ook thuis doen .. Uitgaancentra`s word het meest el haram verkocht en als je daar eenmaal sta dan zie je ook alleen maar el haram Zou jij dat willen, later je ogen verbranden? zou je daar voor kiezen of denk je mwah laat ik liever een nachtje uitgaan..en door en door elharam zien en voelen? ik weet niet wat voor reacties ik zal krijgen..het is niet mij bedoeling om iedereen zwart te maken of wat dan ook want ik ben eenmaal een zuster in de islam en ik geef alleen mijn Mening liefs soukaina

Tifah
02-05-2002, 18:42
Origineel gepost door Soukaina1 Gaan marokkaanse meiden weleens uit..??? Noem mij maar is een paar redenen om uit tegaan? waarom zou je? het is niet omdat ons geloof het afkeurt en dat ik dan meepraat maar over het algemeen.. en trouwens als je uit ga neem je alleen maar gevolgen met je mee dat is gewoon zo.. "Bij ons marokkanen is het taboe" of in die richting..kifes bij ons marokkanen? Marokkanen zijn moslims het gaat er niet om wat er in de cultuur afspeelt maar meer wat het geloof zegt.. Uit gaan is haram of je het nou wil of niet..zoek mar naar de voordelen van uitgaan..en als je als gezelligheid als voorbeeld gaat nemen dan kan je dat ook thuis doen .. Uitgaancentra`s word het meest el haram verkocht en als je daar eenmaal sta dan zie je ook alleen maar el haram Zou jij dat willen, later je ogen verbranden? zou je daar voor kiezen of denk je mwah laat ik liever een nachtje uitgaan..en door en door elharam zien en voelen? ik weet niet wat voor reacties ik zal krijgen..het is niet mij bedoeling om iedereen zwart te maken of wat dan ook want ik ben eenmaal een zuster in de islam en ik geef alleen mijn Mening liefs soukaina Beste Soukaina, Ten eerste zijn niet ALLE Marokkanen Islamieten en zijn ze het dan wel dan doen ze sowieso niet veel aan de Islam en de meeste zijn toch gewoon een stel hypocrieten. Ten tweede, waarom nou uitgaan? Soms kan het niet gezellig zijn thuis en wil je gewoon UITGAAN (buitenshuis iets gezelligs doen). Dit hoeft niet altijd een discotheek te zijn, maar een filmpje pakken hoort ook bij de categorie uitgaan. Dus bij uitgaan moet je niet automatisch discotheekje verstaan, alhoewel dat wel vaak wordt gebruikt met uitgaan. De voordelen van uitgaan vroeg je naar? Je gaat UIT, luchtje happen, gezellig met vrienden. Thuis kun je moeilijk een heel groep vrienden uitnodigen om daarna eens gezellig te gaan dansen (zonder enige reden, want meestal zijn het verjaardagen). Het wordt rumoerig, je hebt ook nog buren, je ouders zullen het ook niet apprecieren en tja... heel eenvoudig eigenlijk... buiten val je tenminste niemand lastig. Reden genoeg dus om BUITENSHUIS iets leuks te doen. Alleen op slechte dagen blijf ik thuis gezellig Monopoly spelen met m'n zusjes... :D Dat het Haram is weet ik zelf niet. Maar als dat zo is, zoals jij zei, dan denk ik dat bioscoopje pakken en iets drinken met vrienden ook haram is??? Want daar wordt toch ook "haram" verkocht... en een restaurant ook.

salma_magribia
02-05-2002, 18:46
:kwaad: ik ben ook nooit uitgegaan !!!!!! :( :( ik moet altijd voor 18:00 thuis zijn :kwaad:

kizzie
02-05-2002, 18:57
Origineel gepost door Tifah Beste Soukaina, Ten eerste zijn niet ALLE Marokkanen Islamieten en zijn ze het dan wel dan doen ze sowieso niet veel aan de Islam en de meeste zijn toch gewoon een stel hypocrieten. Ten tweede, waarom nou uitgaan? Soms kan het niet gezellig zijn thuis en wil je gewoon UITGAAN (buitenshuis iets gezelligs doen). Dit hoeft niet altijd een discotheek te zijn, maar een filmpje pakken hoort ook bij de categorie uitgaan. Dus bij uitgaan moet je niet automatisch discotheekje verstaan, alhoewel dat wel vaak wordt gebruikt met uitgaan. De voordelen van uitgaan vroeg je naar? Je gaat UIT, luchtje happen, gezellig met vrienden. Thuis kun je moeilijk een heel groep vrienden uitnodigen om daarna eens gezellig te gaan dansen (zonder enige reden, want meestal zijn het verjaardagen). Het wordt rumoerig, je hebt ook nog buren, je ouders zullen het ook niet apprecieren en tja... heel eenvoudig eigenlijk... buiten val je tenminste niemand lastig. Reden genoeg dus om BUITENSHUIS iets leuks te doen. Alleen op slechte dagen blijf ik thuis gezellig Monopoly spelen met m'n zusjes... :D Dat het Haram is weet ik zelf niet. Maar als dat zo is, zoals jij zei, dan denk ik dat bioscoopje pakken en iets drinken met vrienden ook haram is??? Want daar wordt toch ook "haram" verkocht... en een restaurant ook. ik denk dat ze het hier meer over uitgaan hebben naar dischotheken enz. dan ben ik het inderdaad met soukaina eens.

Soukaina1
02-05-2002, 19:15
ik wist wel dat ik zo een reactie zou krijgen want later dacht ik bijmezelf van: hee had ik nou maar duidelijk erbij gezet dat uitgaan niet alleen maar discotheken is maar ook andere dingen..correctie dan maar.. je kan uitgaan ja met je vrienden zoals je zegt: luchtje happen iets gaan drinken voorbeeld in een coffeeclub dat kan allemaal wel.. kijk ik ben nogmaals maar een Dienares van Allah swt ik ga niet zelf oordelen of het haram awla halal is..maar als ik het over uitgaan heb in discotheken en in die richtingen is het HARAM duidelijk ..je spreekt mij woorden niet tegen maar die van Allah die doorgeven zijn door De profeet vzmh. kijk zelf maar naar de nadelen ..waarom denk je dat het haram is verklaart? dat mag je zelf maar is gaan uitzoeken en zo blijft het ook in je hoofd geprint.. :zwaai: Dit is mijn mening Hamdoelah liefs soukaina

salma_magribia
02-05-2002, 19:18
Origineel gepost door kizzie ik denk dat ze het hier meer over uitgaan hebben naar dischotheken enz. dan ben ik het inderdaad met soukaina eens. naar discotheken ik dacht gewoon winkelen met je vriendinnen of zo, maar naar een discotheek , nee echt dat is niks voor me , ben alhamdoelillah een moslima en daarom heb ik niks te zoeken in een discotheek, geef mij maar de moskee daar ga ik wel naar toe :zwaai: :rolleyes:

Soukaina1
02-05-2002, 19:28
Precies sista !!! liefs soukaina...

SaraZena
02-05-2002, 19:29
ik ben vroeger wel naar een discotheek gegaan, maar ik vond er echt geen reet aan!!!!! Allemaal jongens die ongevraagd aan je gaan zitten (dan moet je weer de hele avond klappen uit gaan delen) , allemaal dronken mensen, tfoeeeee. maar nu, ik ga niet uit, heb er geen behoefte aan. Ik ga liever met mijn vrienden ergens rustig, gezellig wat drinken of naar de bioscoop en dat soort dingen.

Safira75
02-05-2002, 19:39
ik ga wel uit- en heb niks te maken met mensen die zich daar misdragen. Er heeft nog nooit iemand aan mij gezeten. Ik kom daar voor mijn plezier- en niet om met andere mensen te kletsen die ik niet ken. It's all in the attitude- ik ken geen kerel die het zou wagen zomaar een gesprek met me aan te knopen! Laat staan op andere wijze onbeschoft te zijn! Ik vind dat iedereen voor zich moet weten of ze uitgaan of niet. Zolang JIj je maar weet te gdragen zie ik niet in wat er mis mee is! en IK durf te stellen dat ik me absoluut weet te gedragen- maar goed ik neem aan dat dat naar andere mensen hun maatstaf niet goed genoeg is :D oh well!!

kizzie
02-05-2002, 19:53

safira, het gaat er niet om wat jou reden is om uit te gaan. je moet rekening houden met verleiding, en dat een jongen in principe geen rekening houd met jou reden om uit te gaan. als je uit gaat naar discotheken dan word je echt wel ooit aangeraakt. anders kom je op verkeerde adressen zoals alleen bij homo's en maybe voel je het op 1 of andere manier niet :eek: :zwaai:

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9