Bekijk originele versie : Bezwaar UWV????
chocolade24
08-09-2005, 13:40
assalam ik heb een vraag en hoop dat iemand tips of info heeft. ben na mijn bevalling ziek gebleven en heb keuring gehad maar volgens de arts kan ik gewoon werken maar ik ben het hier niet mee eens, ik zit ook zonder werk want mijn contract is beeindigd. wat kan ik hier tegen doen hoop snel tips/ info van iemand te horen.
assalam je kunt me ook pmen.
Samira_C
08-09-2005, 13:46
Kun je dan geen ww uitkering vragen??? of heb je dat al gedaan??? begin maar gewoon met een bezwaarschrift tekenen. Succes.
Hoi chocolade24, ik wilde je een pm sturen, maar dat lukte niet, storing?! Ik probeer het straks weer.
ja hij kan wel zeggen je kan werken maar jij moet gewoon vol blijven houden dat t niet zo is dus blijven lopen bij je huisarts voor van alles en nog wat en natuurlijk een bezwaarschrift schrijven.
succes meis!
Hallo,
Ik neem aan dat je in de Ziektewet zit en dat de arts je nu beter heeft verklaard waardoor je geen recht hebt op een Ziektewet uitkering.
Je moet dan 2 dingen doen;
1. Je bent nog ziek en bent het niet eens met de beter verklaring van de arts, dan dien je een bezwaarschrift in te dienen tegen de beeindiging van de Ziektewet uitkering.
2. Aangezien je arbeidsovereenkomst is beendigd en je Ziektewet ook, dien je een WW uitkering aan te vragen bij het UWV dit moet je zo snel mogelijk doen, dan heb je ondertussen een inkomen.
Mocht je bezwaar tegen de beeindiging van de Ziektewet uitkering gegrond verklaart worden dan zul je met terugwerkende kracht een Ziektewet uitkering ontvangen en zal deze met de terugwerkende kracht toegekend worden, dan zal deze met de ontvangen WW uitkering verrekend worden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
- XXX - Srhira
Heey meid, ik lees je topic net en waarschijnlijk ben je onderzocht door de arts van de arbo. Wat je kan doen is een second opinion aanvragen bij de arts van de uwv. Deze kan je opnieuw onderzoeken. Laat me horen wat je hebt gedaan en hoe het is verlopen.
Je kan je nog een keer laten keuren, zoals eerder werd gezegd,second opinion. Als ze zeggen dat je 100% aan het werk kan..dan moet je werken. Omdat je wel gewerkt heb en je contract beeindigd is kan je een ww-uitkering aanvragen. Dit moet bij het CWI gebeuren, waar je tevens ook dient in te schrijven als werkzoekde. Zij zullen je helpen om zo snel mogelijk aan het werk te kunnen. Als er belemmeringen zijn kan je dat daar ook aangeven. Succes! Maar tegenwoordig zijn ze echt STRENG als het gaan om werk en uitkering. Ze willen gewoon dat iedereen moet werken.
voor zover ik begrijp, ben je al gekeurd door een UWV-arts. een second opinion aanvragen lijkt me dan niet meer te kunnen.
Belangrijk is het dan om bezwaar te maken tegen de beslissing die je van het UWV ontvangt. Probeer daarbij zoveel mogelijk bewijzen (evt verklaring van arts) bij te voegen, zodat ze je bezwaar serieus nemen.
Vraag in de tussentijd alvast een WW aan (als je er recht op hebt). dan is die procedure alvast gestart. mocht het bezwaar niet baten, dan heb je in ieder geval geen tijd verloren voor de aanvraagprocedure WW.
Succes!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.