Bekijk originele versie : Dat is toevallig!!
Safira75
02-05-2002, 12:59
Denk je dat het toeval bestaat? Denk je dat de toekomst al vast ligt, en dat alles onderdeel uitmaakt van een uitgest ippeld plan? Of denk je dat je acties end daden daar nog invloed op hebben?>?
heb je wel 's iets meegamaakt dat gewoon TE toevallig leek?
Als je gelooft dat alles al vast ligt, dan is het leven toch bijna zinloos? Of gaat het om de reis die je maakt (de dingen die je meemaakt etc.) moet je daarw at van leren ofzo?
Safira75
02-05-2002, 13:02
Origineel gepost door Bodylove
Toevallig kwam ik jou hier tegen.
hahahahaha TRUE- maar was dat wel zo toevallig- of zit er een dieper liggende reden achter?
SaraZena
02-05-2002, 13:07
Toeval bestaat niet!!!!
younesel18
02-05-2002, 13:10
Origineel gepost door Safira75
Denk je dat het toeval bestaat? Denk je dat de toekomst al vast ligt, en dat alles onderdeel uitmaakt van een uitgest ippeld plan? Of denk je dat je acties end daden daar nog invloed op hebben?>?
heb je wel 's iets meegamaakt dat gewoon TE toevallig leek?
Als je gelooft dat alles al vast ligt, dan is het leven toch bijna zinloos? Of gaat het om de reis die je maakt (de dingen die je meemaakt etc.) moet je daarw at van leren ofzo?
ALLEEN Allah weet de toekomst. Verder weet niemand die. Het is trouwens niet voor jou uitges******d, jij hebt het zelf gedaan. Maak er maar wat moois van zou ik zeggen!
Safira75
02-05-2002, 13:11
Origineel gepost door younesel18
Het is trouwens niet voor jou uitges******d, jij hebt het zelf gedaan. Maak er maar wat moois van zou ik zeggen!
Kan je dat uitleggen?
younesel18
02-05-2002, 13:16
Ja hoe moet ik dat uitleggen? allah heeft eerst gekeken naar wat jij van je leven hebt gemaakt(dus van te voren) En toen je geboren was(doe maar een stukje terug spoelen(je weet wel)) is de videoband(bij wijze van spreken) gestart. Jij weet zelf niet wat de toekomst is, alleen Allah dus.
SaraZena
02-05-2002, 13:16
Heeeee @ssai, doe niet zo eng joh, ik heb meteen de tv uitgezet :eek:
younesel18
02-05-2002, 13:17
Origineel gepost door @ssia
http://www2.yawwar.com/strangepic/strange2a.jpg
Waar slaat dit op? Op toeval?
Safira75
02-05-2002, 13:17
Ja hoe moet ik dat uitleggen? allah heeft eerst gekeken naar wat jij van je leven hebt gemaakt(dus van te voren) En toen je geboren was(doe maar een stukje terug spoelen(je weet wel)) is de videoband(bij wijze van spreken) gestart. Jij weet zelf niet wat de toekomst is, alleen Allah dus.
Nou dat gedeelte over dat Allah het alleen weet begrijp ik wel! Maar dat gedeelte over dat JIj het voor jezelf hebt gedaan, doordat Allah eerst heeft gekeken hoe je het ging doen....? Die vat ik niet helemaal!
younesel18
02-05-2002, 13:20
Nee ik begijp het ook niet helemaal, maar ik vertel wat ik weet. Ik zal er binnenkort meer over vragen, ja?
Safira75
02-05-2002, 13:23
Nee ik begijp het ook niet helemaal, maar ik vertel wat ik weet. Ik zal er binnenkort meer over vragen, ja?
nou graag!!!
De dingen gebeuren hoe ze moeten gebeuren...
Toeval bestaat gewoon niet.....
Het is het lot. Of je eigen keuze.....
Dus thalla fff raskoem..
boesaaa djel mientje
younesel18
02-05-2002, 13:39
Hé Mina, alles goed met je? Leef je nog? Zit je nog steeds in het ziekenhuis? Ik hoop dat je snel beter word
Ik geloof in het Lot. Als iemand bijv. kaarten voor je legt, dan legt hij/zij het niet... maar het Lot trek jou kaarten eruit. En meestal gebeuren die dingen ook echt. Ik vraag me telkens af hoe dit dan kan? Hoe kun jij in je toekomst kijken door zoiets als kaarten?
Voor degene die hier geen ervaring mee hebben, ik heb het over Tarotkaarten. Door de kaarten te schudden en ze te leggen kun jij in je toekomst kijken en soms ook het verleden. Wat de meeste doen om te kijken of iemand niet liegt is ze eerst het verleden laten voorspellen. En daarna gaan ze door met de toekomst en meestal komen bepaalde dingen uit. Valt de toekomst dan toch te veranderen?
ik denk dat het voor een groot gedeelte vast staat
maar de kleine dingen niet bijvoorbeeld dat je een blauwe broek gaat kopen
blauw staat niet vast maar een broek kopen wel
zo zie ik het
ik heb laatst een verhaaltje gehoord:
een dronken man in slaap gevallen op een begraafplaats.
hij sliep op twee graffen.
in slaap hoorde hij de ene dode tegen de andere zeggen dat morgen de tijd voor lala fatima ,uit de buurt, is gekomen. En dat ze dan naast hun zou komen te liggen.
wanneer de dronkenman wakker werd ging hij gelijk of het waar was.
lala fatima was op de steh de was aan het ophangen toen haar dochter haar riep.tegelijker tijd liep er vrouw op straat die om gobs el jebes (droog brood) vroeg. lala fatima hoorde dit en zei tegen haar dochter :'' geef mijn eten maar aan die vrouw die heeft het harder nodig''
waarop haar dochter antwoordde:'' kom maar naar beneden er is genoeg voor jullie allebei''
Nadat de dronkenman heel de dag te hebben gewacht op bericht dat lala fatima was overleden was maar niet kwam , is hij weer terug gegaan naar het graf van die 2 doden.
's nachts hoorde hij deze praatte. de een vroeg de ander waarom lala fatima nog leefde en de antwoorde :'' dat komt omdat zij op het moment dat haar tijd was gekomen zij haar eten aanbood aan iemand die het hard nodig had . en daarom is haar tijd uitgesteld.''
ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest met dit verhaaltje over het lot
thalloouw
el daudia
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.