Bekijk originele versie : Arabishce Klasieke Muziek
oemtarik
06-09-2005, 22:46
ik ben een grote fan van oum kalthoum en abdelhalim enz
zijn hier ook nog fans
laat het even weten en wat is jullie lievelings nummer
ja heerlijk. Doet me denken aan mijn jeugd, mijn vader heeft ons die liefde voor die nummers bijgebracht.
Oem kaltoem, Farid el Atrache, Samira Toufik, Abdelhalim Hafez, Fairouz en ga zo maar door
Farid el ATrache blijft mijn favoriet, ik kan ze zo meezingen maar een titel weet ik zo snel niet gek he :D
oemtarik
06-09-2005, 22:53
geweldige mensen zijn het
ik weet nog toen ik thuis woonde werd ma gek ervan
ze zei ook altijd: je luistert altijd naar de overledene zangers luister wat meer naar de levende zangers, maar pa was er weer gek op
hij had al die platen, ik was er helemaal weg van
ik vind het nr van oum kalthoum inta 3omri helemaal te gek
en die van abdelhalim (alfinjan)jalasat wa algaoufo bi 3ainiha
hihi ja die vaders he.
Ik had een keer aan mijn vader een paar cd's gegeven van Farid en Oum. Hij heel verheugd, hij was er meskien zo blij mee.
Zegt mijn moeder ineens nou hadj daar heb je niks aan want je mag er niet eens naar luisteren (haram) Hij heel beteuterd kijken. Maar volgens mij luistert hij ze toch wel stiekem hoor als mijn moeder er niet is hahahaha
Mijn vader heeft die platen nog steeds weet je dat, bijna antiek. Alleen geen platenspeler meer.
zijn hier ook nog fans
ja zeker ik ben helemaal weg van ze al twee :Iluvu: ;)
bij ons werd word veel fairouz geluisterd....
ikzelf ben er niet zo weg van...de enige arabische zanger waar ik echt iets mee heb is kazem el saher...en dan vooral die van sidi ni kaskhar sidi ne...zoiets...lol
en amr diab is ook wel oke...voor de rest ben ik niet zo enthousiast
tangia21
07-09-2005, 08:27
bij ons werd word veel fairouz geluisterd....
ikzelf ben er niet zo weg van...de enige arabische zanger waar ik echt iets mee heb is kazem el saher...en dan vooral die van sidi ni kaskhar sidi ne...zoiets...lol
en amr diab is ook wel oke...voor de rest ben ik niet zo enthousiast
het is zidinie 3ieshkan :D
Oum koulthoum: Sirty el7ub, Anta 3omri, El7ubu sukara,
Abdel7alim: Risalat min ta7t elma, 7ilou l`kadab, Yasmarani, Zay el hawa, Qirat el finjan
Dit zijn allemaal gouden toppertjes. Zodra ik de nummers hoor, droom ik zo weg.. Zo romantisch en de tekst heeft gewoon inhoud. Niet zoals die neppe nummers en artiesten zoals tegenwoordig :jammer:
Nee hoor geef mij maar die goldies :love:
serenity
07-09-2005, 10:11
:love: AbdelHalim Hafid - Ahwak, Risalat min taht almae, Zay el hawa....
Farid al Atrache ; Wa iyak...
Oum Kaltoum, teveel om op te noemen!
De creme de la creme van de Arabische muziek deze artiesten!
Mozhima1
07-09-2005, 10:28
Salem,
Ook ik smelt weg bij de gouden ouden. Ik heb enkele cd's van oum kaltoum en fairuz. Ik heb een speciale herinnering aan een lied van oum kaltoum.
Jaren geleden luisterde ik naar het liedje met de titel "amel Hajatie". Mijn zus allah yarhemha, zei altijd tegen mij; wat een afschuwelijke muziek. Echt zo depressief makende muziek.
Mijn zus is inmiddels al meer dan vier jaar helaas overleden, allah yarhemha. Na haar dood heb ik dat nummer grijs gedraaid en zag ik haar voor me en huilde met het nummer mee.
Ik draai hem nu nog zelden. Als ik hem draai, dan is het dat ik me verdrietig voel om het gemis van haar.
Amel hajatie...mooi nummer...
Wasalem,
Een zuster.
saadia29
07-09-2005, 10:36
Oum Khaltoum, Hafez.
http://www.7alim.com/wma/entirelist.shtml
yasminaaa
12-09-2005, 14:17
zijn hier ook nog fans
kennienie
het is zidinie 3ieshkan :D
je weet wat ik bedoel ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.