Bekijk originele versie : Cherine.. islamitische naam?????
faizaatje79
05-09-2005, 20:18
salaam aleikoum
Ik wil een leuke naam uitzoeken voor een meisje maar ik vind het zoooo moeilijk
mijn man en ik hebben een totaal verschillende smaak Nu las ik laatst de naam: cherine en die vond ik wel leuk.. Maar ik heb die naam nog nooit gehoord en vroeg me af, is dat een Marokkaanse naam? En als er iemand nog een leuke naam weet dan hoor ik het wel.. ja ik weet het er zijn honderden topics en sites met namen maar ik weet niet wat ik heb, er zitten er eigenlijk maar heel weinig bij die ik echt leuk vind..
Als iemand dus weet wat Cherine betekend en of het een islamitische/marokkaanse naam is dat hoop ik op een reactie
Dankjeeeee ;)
Chierien: Zacht; charmant; met een mooie stem (van oorsprong Perzische naam)
Dit staat er in mijn namenboek ;)
faizaatje79
05-09-2005, 20:35
Chierien: Zacht; charmant; met een mooie stem (van oorsprong Perzische naam)
Dit staat er in mijn namenboek ;)
oww wat lief dat je het opgezocht hebt voor me :kus: Ik vind hem nu nog mooier haha.. maar had ik em verkeerd gespeld of mag het ook Cherine, denk je en is het ChErine of ChIErine..
laatste vraagje hoor ;)
Maar wel bedankt lieve meid! :kus:
oww wat lief dat je het opgezocht hebt voor me :kus: Ik vind hem nu nog mooier haha.. maar had ik em verkeerd gespeld of mag het ook Cherine, denk je en is het ChErine of ChIErine..
laatste vraagje hoor ;)
Maar wel bedankt lieve meid! :kus:
Graag gedaan hoor...
Je spreekt het uit als Chierien, maar je kan het schrijven zoals jij wilt ;)
miss_rif21
05-09-2005, 20:40
salaam aleikoum
Ik wil een leuke naam uitzoeken voor een meisje maar ik vind het zoooo moeilijk
mijn man en ik hebben een totaal verschillende smaak Nu las ik laatst de naam: cherine en die vond ik wel leuk.. Maar ik heb die naam nog nooit gehoord en vroeg me af, is dat een Marokkaanse naam? En als er iemand nog een leuke naam weet dan hoor ik het wel.. ja ik weet het er zijn honderden topics en sites met namen maar ik weet niet wat ik heb, er zitten er eigenlijk maar heel weinig bij die ik echt leuk vind..
Als iemand dus weet wat Cherine betekend en of het een islamitische/marokkaanse naam is dat hoop ik op een reactie
Dankjeeeee ;)
hej dat is lang geleden!!
hoe is het met je?
en met je zwangerschap!!
dus je krijgt een dochtertje :D :banana:
boyengirl
05-09-2005, 20:42
een nichje van mijn man heeft haar dochtertje zo genoemt ze woont in frankrijk maar ik zou gewoon even de conculaat bellen
dan weet je het zeker
nog een fijne zwangerschap verder
Mijn vriendin heeft haar dochtertje ook zo genoemd. Maar werd toen niet geaccepteerd. Verder is het wel een islamitsiche naam. In egypte komt deze naam vaak voor. en El Jazeera heeft ook een journaliste die sherine (zo schijft mijn vrindin het) heet.
Moraliste
05-09-2005, 21:01
Een naam is islamitisch als het een goede betekenis heeft dat is de enige maat die de profeet saw hanteerde.
De namen die de sahaba en sahabiaat droegen waren namen die ze voor hun islam-zijn al hadden. Alleen bij een aantal van zijn vrouwen die een vervelende betekenis hadden heeft de profeet de naam veranderd naar een naam die zij verdiende.
faizaatje79
05-09-2005, 21:09
Graag gedaan hoor...
Je spreekt het uit als Chierien, maar je kan het schrijven zoals jij wilt ;)
Ok dankjewel :kus:
faizaatje79
05-09-2005, 21:11
hej dat is lang geleden!!
hoe is het met je?
en met je zwangerschap!!
dus je krijgt een dochtertje :D :banana:
ja hihi ben lang niet geweest en zelfs nu ben ik niet "fulltime"terug haha maar ik voel me al de hele zwangerschap beroerd, vandaar.. maar idd we krijgen een meisje insha Allah.. ben er heel erg blij mee alleen hebben we een probleem met de naam want als t een jongen werd had ik er wel 10 die ik allemaal even mooi vond maar voor een meisje ben ik al 6 maanden aan t denken maar nee, niet echt 1 die ik echt SUPER vind.. maar Chierine vond ik dus wel leuk maar mijn man vind em minder, die vind Yasmina mooi.. wat vind jij?
faizaatje79
05-09-2005, 21:12
deze naam hoor ik vaker.
Maar je moet alleen hopen of de consulaat deze accepteert.Onze consulaat kunnen soms heel lief zijn :(
Ja klopt, heb vaker gehoord dat het een probleem kan zijn met de naam dus ik ga het zeker uitzoeken.. bedankt voor de tip :kus:
faizaatje79
05-09-2005, 21:14
een nichje van mijn man heeft haar dochtertje zo genoemt ze woont in frankrijk maar ik zou gewoon even de conculaat bellen
dan weet je het zeker
nog een fijne zwangerschap verder
Oh ja klopt Ik kan ze idd ff bellen dan weet ik t zeker.. bedankt lieve meid :kus:
faizaatje79
05-09-2005, 21:16
Mijn vriendin heeft haar dochtertje ook zo genoemd. Maar werd toen niet geaccepteerd. Verder is het wel een islamitsiche naam. In egypte komt deze naam vaak voor. en El Jazeera heeft ook een journaliste die sherine (zo schijft mijn vrindin het) heet.
Je vriendin heeft die naam gewoon bij het consulaat hier in ned opgegeven? En die werd dus niet geaccepteerd? Ja nou als we besluiten dat het Chierine word dan ga ik zeker goed informeren.. thanks
faizaatje79
05-09-2005, 21:23
ik vind cherine iets apparter hebben dan yasmina ;)
ja he :D zal het mijn man eens zeggen haha.. pff ik vind het zo moeilijk een mooie naam..
ja hihi ben lang niet geweest en zelfs nu ben ik niet "fulltime"terug haha maar ik voel me al de hele zwangerschap beroerd, vandaar.. maar idd we krijgen een meisje insha Allah.. ben er heel erg blij mee alleen hebben we een probleem met de naam want als t een jongen werd had ik er wel 10 die ik allemaal even mooi vond maar voor een meisje ben ik al 6 maanden aan t denken maar nee, niet echt 1 die ik echt SUPER vind.. maar Chierine vond ik dus wel leuk maar mijn man vind em minder, die vind Yasmina mooi.. wat vind jij?
Dat probleem had ik ook... voor een jongen had ik er wel 10 maar voor een meisje was het moeilijker en ik had niet gevraagd tijdens de zwangerschap wat ik zou krijgen dus en zo bleef ik de hele zwangerschap denken..mijn dochtertjes naam had ik al heel lang in mijn gedachte, maar ik was ook bang dat de Marokkaanse consolaat het niet zou aannemen.. Daarom zat ik ook andere namen te bedenken..en ik kwam er niet uit of mijn man vond het maar niets.. Die was gelijk verliefd op de naam Tasnim..
Maar Chierien is een hele mooie naam Masha Allah... alleen ik vind het mooier als het zo geschreven word.. Sherine :Iluvu: anders gaan ze naam verkeerd uitspreken ch maken ze een g van dan klinkt de naam heel anders :maf:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.