Bekijk originele versie : geboorte van een kind
hallo ik ben een nederlandse man en heb vrienden waarvan de vrouw marokaanse is. Zij staat op het punt te bevallen van hun eerste kind . Ikvroeg me af of er speciale marokaanse gewoontes zijn t.a.v. kadootjes voor de marokaanse moeder en haar kind. of is dit geen lands gebruik in marokko.
hoop dat u mij kunt helpen kan op het internet niets hierover vinden
m.vr.gr. anton hergarden.
miss tanger2003
05-09-2005, 18:56
Nou meestal brengen we harira voor de vrouw als ze pas is bevallen, een bord lekkere marokaanse koekjes, qua kad'os scheelt het niet wat voor haar leuk zou zijn is een leuke badjas, of een leuke pyama iets voor moeder...... en het kindje niet vergeten natuurlijk
Nou meestal brengen we harira voor de vrouw als ze pas is bevallen, een bord lekkere marokaanse koekjes, qua kad'os scheelt het niet wat voor haar leuk zou zijn is een leuke badjas, of een leuke pyama iets voor moeder...... en het kindje niet vergeten natuurlijk
harira is en marokaanse soep
Er wordt zoals bij iedere andere geboorte kadootjes meegebracht voor de baby in de zin van babykleertjes tot aan babyspeelgoed. En de moeder krijgt meestal een mooi boeket bloemen.
als je op kraam verziete gaat nemen we altijd en kadotje voor de baby
Zinagirl21
06-09-2005, 13:16
Gewoon een cadeau voor de baby is toch genoeg zoals: babykleding of iets dergelijks ;) hoeft toch niet iets speciaals te zijn.
Miss-Understood
06-09-2005, 20:44
hallo ik ben een nederlandse man en heb vrienden waarvan de vrouw marokaanse is. Zij staat op het punt te bevallen van hun eerste kind . Ikvroeg me af of er speciale marokaanse gewoontes zijn t.a.v. kadootjes voor de marokaanse moeder en haar kind. of is dit geen lands gebruik in marokko.
m.vr.gr. anton hergarden
He Anton,
er zijn geen speciale gebruiken hiervoor, tenslotte ben je een bezoeker/vriend en geen familielid. Stap gewoon een babyzaak binnen en kijk gewoon even rond. Wat je voor je Nederlandse vrienden zou kopen kan je ook voor hen kopen. Bijna iedereen koopt iets van babykleertjes, knuffel of iets dergelijks.
En als je geen beschuit met muisjes krijgt moet je er wel wat van zeggen :D
btisaaam
06-09-2005, 21:32
m.vr.gr. anton hergarden
btisaaam
06-09-2005, 21:35
leuk kado kopen voor de baby en u kunt ook iets leuk kopen voor de moeder bv kleren voor de baby bos bloemen voor mama
nou ik zou een cadeaubon geven voor de moeder, het is zo jammer dat de kraamvrouw altijd zo vergeten wordt. Daar heeft ze denk ik meer aan dan een bos bloemen.
Of een beauty bon of Douglas bon.
Voor het kindje gewoon kleertjes of speelgoed of boekjes waar het later wat aan heeft.
Voor de rest geen speciale gebruiken hoor Anton voor de kraamvisite. Wat dat betreft zijn we erg goed geintegreerd :D
Magrebia
07-09-2005, 09:20
Ja inderdaad een cadeaubon voor de moeder is een mooi cadeau, van een parfumeriezaak of zo, of een boeket bloemen. Ik vind het gewoon belangrijk dat zij ook een kleine attentie krijgt, zeker omdat moeders wat emotioneel kunnen zijn na de bevalling en dan kan een cadeautje troost brengen...
En voor de baby kleertjes, maar je kan ook evengoed iets kopen waarvan je weet dat de baby het na een tijdje zal nodig hebben zoals een relax, een eetstoel,...of een bon zodat ze het zelf kunnen kiezen. Dat vind ik persoonlijk beter als 'blijvend' cadeau omdat bijna iedereen wel kleertjes koopt en ze groeien er toch rap uit.
Allez succes met het winkelen :D
redouan_casawi
07-09-2005, 19:43
hey anton,
als ik jou was zou ik even contact opnemen met lwalida djellie, zij kan je leren rfissa maken met djazj, dat is een marokkaans gerecht dat word gebracht aan de moeder van een pasgeboren baby, msemmen met kip, maar wat die vrouw nodig heeft is lhrawa, dat is een pak slaag, ket th7awwa m3a hollandi, bent le7hraaaam.
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.