Bekijk originele versie : Islamcursussen in April 2003! Kom ook!
cj_tetuani
01-04-2003, 17:43
Dar-al-'Ilm (Huis der Kennis) - Instituut voor Islam Studies wil u via deze weg op de hoogte brengen dat vanaf aanstaande week, in April 2003, wederom Islamcursussen worden aangeboden.
As-Salaamoe 'Alaikoem: Vrede en Zegeningen zij met u,
Saoed Khadjé
Dar-al-'Ilm - Instituut voor Islam Studies
www.daralilm.nl
info@daralilm.nl (voor informatie of aanmeldingen)
daralilm@hotmail.com
Salaam,
och lieve zou het heel graag willen doen, maar het is allemaal in nl he, ik kan niet helemaal daar naar toe komen, semhey
maar toch bedankt voor de mededeling!
xxxxxxxxx
maha salama
Niet teveel reclame maken, straks zit het vol :D
Maar gelukkig heb ik me al aangemeld. Heb daar eerder een cursus gevolgd. Zaten veel mensen masshallah. De cursus was :goedzo:
Origineel gepost door cj_tetuani
Dar-al-'Ilm (Huis der Kennis) - Instituut voor Islam Studies wil u via deze weg op de hoogte brengen dat vanaf aanstaande week, in April 2003, wederom Islamcursussen worden aangeboden.
As-Salaamoe 'Alaikoem: Vrede en Zegeningen zij met u,
Saoed Khadjé
Dar-al-'Ilm - Instituut voor Islam Studies
www.daralilm.nl
info@daralilm.nl (voor informatie of aanmeldingen)
daralilm@hotmail.com
In welke stad worden ze gegeven ????
Origineel gepost door Mouny
In welke stad worden ze gegeven ????
Den Haag, Utrecht, Amsterdam, Maastricht, Meppel, Antwerpen.
Dit is voor de maand april:
:: April
Cursusdag Cursusperiode Tijd Lokatie Cursus
Woensdag 2 April t/m 23 April 18.15 - 21.15 Utrecht OCI
Donderdag 3 April t/m 24 April 18:15 - 21:15 Amsterdam IE
Zaterdag 5 April t/m 26 April 10:00 - 13:00 Den Haag OCI
OCI:
OCI: Oriëntatie Cursus Islam
De Oriëntatie Cursus Islam is tot nu toe de meest succesvolle en gewilde cursus uit ons studieaanbod en wordt door ons in diverse steden aangeboden omdat het een absolute must is voor iedereen die de Islam (beter) wil leren begrijpen, ongeacht uw kennisniveau!
De Oriëntatie Cursus Islam is géén basiscursus, maar een inzichtsverbredende cursus die erop is gericht om u in acht intensieve colleges inzicht te geven in verschillende onderdelen van de Islam en te leren over haar diverse disciplines, ontwikkelingen en samengang. De cursus toont tevens het belang van bronnenstudies aan. Deze interessante cursus zal zéker bijdragen aan verbreding van uw kennis en inzicht over de Islam. Laat deze kans daarom niet voorbij gaan!
Het opbouwende cursusprogramma ziet er als volgt uit:
1) Islamitische 'Aqiedah (Geloofsleer).
2) Sirat an-Nabi: Levensbeschrijving van de Profeet (sws).
3) De Klassieke Periode van de Islamitische Geschiedenis: 632 - 1258 nChr. (d.i. de 4 Kaliefen, Umayyaden en Abbasiden).
4) Bronnenstudies: Qoer'aanwetenschappen en Hadiethwetenschappen.
5) Bronnenstudies: Islamitische Wetgeving en de Ontstaansgeshiedenis van de Bekende Wetscholen; Shari'ah en Fiqh.
6) Fiqh al-'Ibadaat: Regels en Methodes betreffende de Verplichte Rituelen van Aanbidding; Salaat, Zakaat, Vasten en Hadj.
7) Fiqh al-Moe'amalaat: Regelgevingen betreffende het Sociale Leven in de Islam.
8) Inzicht verkrijgen door bovenstaande disciplines met elkaar in verband te brengen.
Deze cursus kan als een goede basis dienen voor verdere studies in de Islam-specifieke cursussen die hieronder vermeld staan.
IE:
IE: Islamitische Ethiek
In deze cursus wordt gekeken naar de plaats van de Islamitische ethiek in diverse apecten van het Islamitisch systeem van rechten en plichten. Deze cursus is erop gericht om d.m.v. een kritische zelfblik bewust te worden van het eigen gedrag en ook van groepsgedrag. Dit doen wij door u bekend te maken met de betekenis en bedoeling van bepaalde Islamitische concepten en termen en eventuele verschillen ertussen. (Het is niet de bedoeling van deze cursus om diverse gedragsregels te bespreken of uit te leggen, want er zijn ondertussen voldoende boekjes te vinden die dat behandelen).
Het werkt in uw voordeel als u, ter onderdersteuning van deze cursus, de Oriëntatie Cursus Islam volgt of heeft gevolgd.
Het cursusprogramma ziet er als volgt uit:
"GEDRAGSREGELS?" De Studie betreffende Ethiek.
"BEN IK EIGENLIJK WEL GOED BEZIG?" Hoe kunnen wij vanuit de Islam bepalen wat 'Goed' of 'Moreel handelen' is?
"HEE HEE! NIEMAND IS PERFECT, WE MAKEN ALLEMAAL FOUTJES!" Het beleidsplan van Shaytaan en de concepten Zonden, Berouw en Vergiffenis uiteengezet.
"WIE BEPAALT?" Het concept 'Gehoorzaamheid en Ongehoorzaamheid' in de Islam.
"EFFE MEDITEREN!" Tazkiyah (het zuiveren van het innerlijk), Zoehd (terugtrekken van het wereldse) en Spiritualiteit.
"DE MAATSCHAPPIJ, DAT BEN JIJ ZELF!" Sociale Ethiek, Tasfiyyah (correctie) en Tarbiyyah ([her]opvoeding).
"HOEZO IN DE SPIEGEL KIJKEN?!" Moslims en hun verantwoordelijkheden en moraliteit binnen de maatschappij.
"TOEPASSEN VAN DE ISLAM IN DE HUIDIGE SAMENLEVING!" Islam, het Westen, gedrag en omgang tussen moslims en andersgelovigen; trachten het doel van de Islam en de Qoer'aan te begrijpen en deze toe te passen in de samenleving.
http://www.daralilm.nl/index800.htm
is allemaal gezzelig maar te ver de volgende keer mischien
=emsoem=
Origineel gepost door emsoem
is allemaal gezzelig maar te ver de volgende keer mischien
=emsoem=
Jij kunt toch ook in Antwerpen terecht? Met de trein ben je er binnen 45 minuten.
Voor anderen die in Antwerpen de cursus willen volgen:
Lessen zijn op: 6, 13, 20, en 27 april en op 4 , 11 , 18 en 25 mei.
Voor de inschrijvingen: info@jvi.be
SweetRose
01-04-2003, 22:49
ajow ik wil het allemaaal doen echt waar
maar als ik het nu es mocht :huil:
helaas....
Origineel gepost door zin 'n midar
ajow ik wil het allemaaal doen echt waar
maar als ik het nu es mocht :huil:
helaas....
De lessen beginnen om 12.00 uur 's middags, in het weekend. Je mag dan toch ook naar de winkels?
saidaaatje
01-04-2003, 22:59
weet je ook toevallig wanneer die van maastricht weer is?
SweetRose
01-04-2003, 23:06
Origineel gepost door Najib26
De lessen beginnen om 12.00 uur 's middags, in het weekend. Je mag dan toch ook naar de winkels?
Neen dat mag ik niet....
C_OUJDIA
01-04-2003, 23:07
Klinkt allemaal zeer interessant,denk er zeer zeker over om me ook aan te melden.
Thnx voor de info :goedzo:
C.
Muslimah
01-04-2003, 23:09
Zijn die lessen georganiseerd door JVI (die van antwerpen)
Muslimah
01-04-2003, 23:17
Weet niemand het!!!!!!!!!!!!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.