Bekijk originele versie : Zusters die getrouwd zijn met een moslimman met een andere nationaliteit.
Rachida1980
03-09-2005, 18:35
Sallaamoealikoem Warahmatoelilah wabarakatoeh.
Ik vroeg me af of er zusters zijn die met een moslimman zijn getrouwd met een andere komaf, en die er problemen mee hebben gehad op het begin met hun familie, hoe ze er uiteindelijk mee zijn omgegaan.
ik zou het erg waarderen, het is echt belangrijk voor me.
Djazak Allahoe gairan.
Sallaamoealikoem.
manhaje_el7aqq
03-09-2005, 18:50
Sallaamoealikoem Warahmatoelilah wabarakatoeh.
Ik vroeg me af of er zusters zijn die met een moslimman zijn getrouwd met een andere komaf, en die er problemen mee hebben gehad op het begin met hun familie, hoe ze er uiteindelijk mee zijn omgegaan.
ik zou het erg waarderen, het is echt belangrijk voor me.
Djazak Allahoe gairan.
Sallaamoealikoem.
Assalamoe'alaikoem wara7matulahi wabarakatuhoe dierbare zuster
ik heb dit niet meegemaakt, maar ik kan je wel vertellen over een paar mensen die het wel hebben meegemaakt.
ik heb zelf van alles en nog wat in de familie... mn tante is met een Indonesiër getrouwd, mn nicht met een turk en mn neef ook met een turkse, mn beste vriendin met een surinaam en mn andere vriendin met een nederlander.
en ik kan je zeggen dat het voor allen een zware beproeving is geweest... ik heb het allemaal van dichtbij meegemaakt.. maar ghair insha Allah
Allah is met de Geduldigen.. en deze mensen hebben allemaal geduld gehad Alhamdoelilah, maar hierbij moet ik je wel zeggen, dat het bij sommige niet goed is afgelopen.. bijv geen contact meer met de familie etc.. Allahoe moesta3aan
ik denk niet dat iemand dat wilt, kijk ze zeggen ook wel je hebt één moeder en één vader.. en mannen die zijn er zat, maar daarnaast kan ik me (denk ik) voorstellen dat het moeilijk is om nee te zeggen tegen een broeder die een goede praktiserende broeder is alleen omdat de ouders tegenwerken..
de profeet sallallahoe wa'alayhie wassalam zei niet trouw alleen met je eigen soort, wel dat het voor de zusters alleen toegestaan is om met een moslimbroeder te trouwen, maar onze ouders kunnen heel erg tegen zijn, en dat maakt het wel moeilijk, omdat je van je ouders houdt, maar je wilt ook verder met die andere persoon.. gewoonweg een moeilijke zware beproeving..
moge Allah je standvastig maken.. en je helpen om de juiste keuze te maken.. ameen.. moge Allah het voor alle moslims vergemakkelijken.. Allahoema Ameen
Allah is met de Geduldigen..... Allahoema dje3lena minal Sabirien. ameen
fie amanie Allah
ps: ik weet niet of je hier wat aan hebt, insha Allah wel.
moge Allah mij vergeven als ik iets verkeerds heb gezegt..
Rachida1980
03-09-2005, 20:08
Assalamoe'alaikoem wara7matulahi wabarakatuhoe dierbare zuster
ik heb dit niet meegemaakt, maar ik kan je wel vertellen over een paar mensen die het wel hebben meegemaakt.
ik heb zelf van alles en nog wat in de familie... mn tante is met een Indonesiër getrouwd, mn nicht met een turk en mn neef ook met een turkse, mn beste vriendin met een surinaam en mn andere vriendin met een nederlander.
en ik kan je zeggen dat het voor allen een zware beproeving is geweest... ik heb het allemaal van dichtbij meegemaakt.. maar ghair insha Allah
Allah is met de Geduldigen.. en deze mensen hebben allemaal geduld gehad Alhamdoelilah, maar hierbij moet ik je wel zeggen, dat het bij sommige niet goed is afgelopen.. bijv geen contact meer met de familie etc.. Allahoe moesta3aan
ik denk niet dat iemand dat wilt, kijk ze zeggen ook wel je hebt één moeder en één vader.. en mannen die zijn er zat, maar daarnaast kan ik me (denk ik) voorstellen dat het moeilijk is om nee te zeggen tegen een broeder die een goede praktiserende broeder is alleen omdat de ouders tegenwerken..
de profeet sallallahoe wa'alayhie wassalam zei niet trouw alleen met je eigen soort, wel dat het voor de zusters alleen toegestaan is om met een moslimbroeder te trouwen, maar onze ouders kunnen heel erg tegen zijn, en dat maakt het wel moeilijk, omdat je van je ouders houdt, maar je wilt ook verder met die andere persoon.. gewoonweg een moeilijke zware beproeving..
moge Allah je standvastig maken.. en je helpen om de juiste keuze te maken.. ameen.. moge Allah het voor alle moslims vergemakkelijken.. Allahoema Ameen
Allah is met de Geduldigen..... Allahoema dje3lena minal Sabirien. ameen
fie amanie Allah
ps: ik weet niet of je hier wat aan hebt, insha Allah wel.
moge Allah mij vergeven als ik iets verkeerds heb gezegt..
Amien Ya Rabie El3alamien.
Djazak Allahoe Gairan lieve zuster, het is erg aardig van je dat je op mn topic hebt gereageert, en ik heb er wel zeker wat aan. alle beetjes helpen.
het is inderdaad een hele beproeving.
Oegti_Yasmin
03-09-2005, 23:21
Asalaamoe 'aleikoum zuster,
Ik zelf ben van Nederlandse/Indonesische afkomst en mijn man is half Marokkaans, half Nederlands. Bij ons merk je het cultuur verschil niet zo aangezien mijn man van beiden wat meegekregen heeft. Ik merk het soms wel als ik bijv bij hem thuis ben, marokkaanse mentaliteit is heel anders dan die van de kaaskoppen :hihi: Maar alhamdoelilah, niets te klagen hoor :)
Mijn ouders (geen moslims) vinden mijn man heel aardig en andersom ook. Mijn schoonouders vinden het ook allemaal prima, mijn marokkaanse schoonmoeder is tenslotte zelf met een NL man getrouwd :D
Wasalaamoe 'aleikoum
manhaje_el7aqq
03-09-2005, 23:27
Ik zelf ben van Nederlandse/Indonesische afkomst en mijn man is half Marokkaans, half Nederlands. Bij ons merk je het cultuur verschil niet zo aangezien mijn man van beiden wat meegekregen heeft. Ik merk het soms wel als ik bijv bij hem thuis ben, marokkaanse mentaliteit is heel anders dan die van de kaaskoppen :hihi: Maar alhamdoelilah, niets te klagen hoor :)
Mijn ouders (geen moslims) vinden mijn man heel aardig en andersom ook. Mijn schoonouders vinden het ook allemaal prima, mijn marokkaanse schoonmoeder is tenslotte zelf met een NL man getrouwd :D
Wasalaamoe 'aleikoum
Assalamoe'alaikoem wara7matulahi wabarakatuhoe
masha Allah zuster
Alhamdoelilah 3ala koellie 7aal dat jij geen problemen hebt ondervonden.. fie ghair insha Allah
fie amanie Allah
Rachida1980
03-09-2005, 23:32
Wasalaamoe 'aleikoum
MachaAllah, Alhamdoelilah dat het zo makkelijk voor jou is gegaan.
Het is natuurlijk zo dat Allah ieder mens op een andere manier beproeft, voor de 1 maakt Hij iets makkelijker dan voor de ander. gair InachaAllah
Moraliste
05-09-2005, 20:53
Ik ben zelf getrouwd met een egyptische man.
Zijn ouders wonen in egypte. Mijn schoonmoeder en vader ( + 2 zussen) zijn schatten. Maar ik heb hen niet zolang meegemaakt.
Ik heb niet gekeken naar zijn nationaliteit maar het type man.
Voor mij waren een aantal dingen belangrijk. Islam als fundament uiteraard ( dat is het minimale wat je kunt eisen) maar ook de manier van denken, opleiding, het wel of nite klikken etc. Ik heb iemand gekozen waarvan ik wist dat het iemand was die actief was. Dat ben ik ook. Ook zijn kijk op dingen waren heel belangrijk. Als het iemand was die zijn nationaliteit liet domineren dan zou ik hem niet hebben gewild. Ik ben zelf iemand die niet echt gebonden is aan bepaalde gebruiken. Maar ik waardeer alle mooie gebruiken en wijs de slechte af. Ik voel me bovendien ook een wereldburger en hou van de diversiteit, maar ben ook niet blind voor de evt wrijvingen die uit miscommunicatie kunnen ontstaan. Maar een huwelijk is zowiezo een beproeving , eigenlijk alles in je leven. Is het niet het verschil in gebruiken op internationaal niveau dan is het wel tussen de verschillende steden etc.
ik weet dat mijn ouders het niet zouden accepteren ook al is het zo'n goede broeder die praktiseerd en gestudeert heeft in saudi ga zo maar door dan zouden ze het toch niet goed keuren... wat ik me afvraag stel ik wil met een nederlandse broeder trouwen hoe kun je het beste je ouders vertellen over die ene broeder die mijn hand wil komen vragen?
Dit is best wel ernstig vind ik...... :wow:
Het is echt heel erg om een goede broeder af te wijzen enkel op zijn ras, want wij zijn allen broeders en zusters of je nou een NL bent of een marokkaan of whatever....
magrybya_sis
08-09-2005, 11:35
salaam aylekoem
mijn tante is met een Irakees getrouwd eigenlijk half Irakees.
maar een paar familieleden accepteerden het niet echt, en sommigen nog steeds.
maar ze zijn gelukkig wel gelukkig getrouwd en hebben een mooie dochtertje.
OemAbdoellah
08-09-2005, 19:05
Tegenwoordig is het de normaalste zaak van de wereld een andere.. nationaliteit hooooooor.. :)
Zelfs voor de marokkaans wet! je kinderen blijven lekker marokkanen voor de wet :D:D
Mijne is Hollaandisch, en gelukkig mee ALhamdoelilaah : ook familie no problems :cool:
UmmNaasiruddeen
08-09-2005, 19:08
Asalamoe Alaykoem,
Ik ben met een nederlandse man getrouwd en ben elhamdulillah hartstikke gelukkig met hem..en mijn familie ook, heb geen problemen gehad...
Wasalaam
oem_mujahid2
08-09-2005, 19:10
Ik ben nederlandse en met en marokaanse man getrouwd, dat gaat alhamdolilah harstikke goed :kus:
Rachida1980
09-09-2005, 10:36
Tegenwoordig is het de normaalste zaak van de wereld een andere.. nationaliteit hooooooor.. :)
Zelfs voor de marokkaans wet! je kinderen blijven lekker marokkanen voor de wet :D:D
Mijne is Hollaandisch, en gelukkig mee ALhamdoelilaah : ook familie no problems :cool:
Helaas is dat niet bij iedeen het geval lieve zuster.
Helaas zien sommige mensen het nog steeds als een hele grote schande als je trouwt met een nederlandse broeder bv.
En dan heb ik het over een MachaAllah praktiserende broeder, ze zeggen mensen gaan toch zeggen ze is net een nederlander getrouwd ook al gaat hij elk jaar naar Mekka.
Wa moet ik hier nou mee?
Ze denken alleen aan zichzelf, ze denken geen eens aan mijn geluk, als ze nou met een goede reden kwamen van dat het geen goede man voor mij zou zijn, dan oke, maar het enige waar ze mee komen is dat ik ze ten schande zet als ik met een nederlandse man trouw, en ze geven nog zelfs toe dat ze wel denken dat ik gelukkig word met hem, maar dat dat er niet toe doet.
Moraliste
09-09-2005, 12:42
Helaas zien sommige mensen het nog steeds als een hele grote schande als je trouwt met een nederlandse broeder bv.
En dan heb ik het over een MachaAllah praktiserende broeder, ze zeggen mensen gaan toch zeggen ze is net een nederlander getrouwd ook al gaat hij elk jaar naar Mekka.
Wa moet ik hier nou mee?
Ze denken alleen aan zichzelf, ze denken geen eens aan mijn geluk, als ze nou met een goede reden kwamen van dat het geen goede man voor mij zou zijn, dan oke, maar het enige waar ze mee komen is dat ik ze ten schande zet als ik met een nederlandse man trouw, en ze geven nog zelfs toe dat ze wel denken dat ik gelukkig word met hem, maar dat dat er niet toe doet.
Jij staat daar boven. Mensen vinden zoveel.
Mensen zullen ook dingen vinden als je een marokkaan neemt uit het zelfde dorpje in marokko.
Jij hebt een ander doel. Allah swt plezieren en een toekomst bouwen waar je wat aan hebt na dit leven.
OemAbdoellah
09-09-2005, 14:08
Wa moet ik hier nou mee?
Waarom zou je nog nadenken over mensen die wat zeggen. mensen praten toch of het nu een mocro is of een Hollandee
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.