Bekijk originele versie : -- VerLoVing + HuwelijksContract --
Allo mensen van marokko en daarbuiten :zwaai:
ik heb een paar vrage over verloven..en ik hoop dat iemand hier die een antwoordt op heeft..
stel je voor je.. wil gaan verloven..hoe gebeurt dat :confused: (k niet wete)
Is er sprake van verlovingsRingen? zoja is dit verplicht in de islam
en moet je ook perse bij zijn als je dat gaat officieel maken bij de consulaat?..
en ben je verlicht een feestje te geven voor je verloving of niet
en wanneer moet je die Bruidschat nou betalen?..tijdens je verloving of tijdens je bruiloft...
_h4T3d_sE7eN
01-04-2003, 14:27
eerst ga je bij de ouders langs.
als je hun zegen hebt (en het meisje moet natuurlijk ook willen....altijd handig) dan spreek je met haar (en evt. met jouw/haar ouders) hoe wat, waar en wanneer.
nadat je het ja-woord hebt gehad ga je in onderhandeling over de zgn. sdaq. Dit is de bruidsschat. is verplicht in de Islam maar de hoogte daarvan Allah ou a3lem, hangt ook af van wat de ouders en de bruid-in-spé zelf hier over zeggen.
daarna ga je naar het consulaat en laat je je trouwen bij le3doul (die knakkers die het trouw-document opstellen). bij deze gasten moet je allerlei papieren meenemen, zoals doktersverklaring van de GGD, uittreksels en al dat soort sh*t.
dan als je wil, geef een party :boogie: voor je verloving.
en daarna komt de bruiloft (hangt van jezelf af hoe groot en waar en bla bla).
en dan komt t moeilijkste.
als je de eerste 2 jaar door komt met je nieuwbakken bruid ben je De Man :bril:
want jij moet eerst aan haar wennen en zij aan jou en al die aanstellerij-onzin want je leert pas iemand echt goed kennen wanneer je onder 1 dak leeft met die persoon.
anyway,
weet waar je aan begint, cuz it ain't no joke.
P.S. correct me if I'm wrong hier en daar
aight hated je weet t wel goed he? ze3ma geinformeerd voor 1 maart oulla? :hihi: oke vertel hoe zullen wij dat aanpakken?? ;)
_h4T3d_sE7eN
01-04-2003, 14:31
Origineel gepost door ilhame
aight hated je weet t wel goed he? ze3ma geinformeerd voor 1 maart oulla? :hihi: oke vertel hoe zullen wij dat aanpakken?? ;)
:bril:
Origineel gepost door _h4T3d_sE7eN
:bril: :Iluvu: :verliefd: :Iluvu:
_h4T3d_sE7eN
01-04-2003, 14:34
Origineel gepost door ilhame
:Iluvu: :verliefd: :Iluvu:
:o
h4T3d_sE7eN je wordt bedankt...
maar hoe zit het met de ringen...of doen wij marokkanen daar niet aan?
_h4T3d_sE7eN
01-04-2003, 14:39
volgens mij wel... is je eigen keus denk ik. maar de bruidsschat die je geeft daar moet sowieso goud mee worden gekocht voor je chickie...dat gaat niet naar de ouders.
tenzij je met parasieten te maken hebt :hihi:
Origineel gepost door Yufran
en moet je ook perse bij zijn als je dat gaat officieel maken bij de consulaat?..
dacht het niet...it's up 2 you
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.