Bekijk originele versie : Het woordje Allochtoon afschaffen???
laila001
02-09-2005, 23:42
Hallo allemaal,
Ze hadden het er vandaag bij netwerk over.
Zie de onderstaande link.
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=187723
Groetjes Laila ;) :kus:
kruipkuiken2
02-09-2005, 23:56
Ik heb het gezien.
Ik vind het belachelijk.
Ik ga binnenkort een rechtzaak beginnen om het woordje autochtoon te verbieden,
Wand ik voel mij nogal gediscrimineerd ,als ik het woordje op tv hoor. :rolleyes:
Tevens zit ik ook te denken om het woordje schijtlijster ook te laten verbieden.
Hierbij worden de lijsters die in onze bossen wonen ook ongevraagd benadeeld en nagefloten.
Het woordje "zwarte" wil ik ook laten schrappen.
wand telkens als ik naar blokker gaat of kijkshop,hoor ik altijd wel eens iemand.
neeee niet die zwarten...das niks. of..nou die zwarte die staat wel bij het bankstel.
Zo worden zwarte artikellen benadeeld of voorgetrokken.
Dat kunnen we niet gebruiken in een democratie :rolleyes: :rolleyes: :D
In Nederland is iemand officieel allochtoon als minstens een van de ouders niet in Nederland is geboren, ook als degene hier geboren en getogen is.
Zijn er nog wel autochtonen?
p.s. kunnen we dan ook gelijk de woordjes kaaskop en kutmarokkaan schrappen.
het woord allochtoon IS al een eufemisme voor buitenlander. Dan schaffen we dit af en de termen die ervoor in de plaats komen klinken over 10 jaar net zo rauw als allochtoon nu klinkt.
Ik hoop in ieder geval dat ie blijft anders kan ik niet meer roepen "Ik ben allochtoon tot de DOOD!"
rijmaran
03-09-2005, 00:34
Ik wil dat het woord kufar afgeschaft word.
Kom zeg, net als een tijd geleden iemand het woord neger uit het woordenboek wilde verwijderd zien.
Zijn dat mensen uit de drukkerijsector?
het woord allochtoon IS al een eufemisme voor buitenlander. Dan schaffen we dit af en de termen die ervoor in de plaats komen klinken over 10 jaar net zo rauw als allochtoon nu klinkt.
Ik hoop in ieder geval dat ie blijft anders kan ik niet meer roepen "Ik ben allochtoon tot de DOOD!"
:goedzo: Knap stukje sarcasme :goedzo:
Hezbollah
03-09-2005, 00:38
het kan me niet schelen hoor:noem me maar allochtoon :)
rijmaran
03-09-2005, 00:40
het kan me niet schelen hoor:noem me maar allochtoon :)
Allochtoon :D
Jammer dat er geen grotere soort letter is :-)
rijmaran
03-09-2005, 00:45
Jammer dat er geen grotere soort letter is :-)
ALLOCHTOON
Beter zo. :hihi:
Ik vind het een stomme gedachte iemand zo te noemen.
criminal
03-09-2005, 00:58
pffff.. beter dan ''buitenlander'' in iedergeval
rijmaran
03-09-2005, 01:01
Ik snap sowieso niet welke randmongool dat woord heeft uitgevonden en vooral waarom.
Neger, Turruk, blanke of buitenlander bestaan al heel lang en vind ik veel minder negatief klinken dan allochtoon.
Ik weet niet waarom, maar het woord allochtoon heeft voor mij de zelfde smaak als slaafje, iets zeer minderwaardigs dus.
Kijk,...een neger of Turk ben je gewoon en hoor je er nog gewoon bij, maar een allochtoon ? Nee,...dat is een soort kakkerlak,....optieffen met dat woord dus.
Het begrip allochtoon krijgt maar de nare bijklank die mensen er zelf aan geven.
Het is gewoon een woord om aan te duiden dat het om mensen gaat die niet de origine hebben van het land waarin ze wonen, en de meesten geven dat ook zelf aan.
Hezbollah heeft er in elk geval geen probleem mee. ;)
pffff.. beter dan ''buitenlander'' in iedergeval
Ik vind het allebei niks.
"afkomst-Nederlander" voor iedereen die een NL's paspoort heeft.
Buitenlander is een toerist.
Ik vind trouwens ook dat het "je moeder" afgeschaft moet worden. Zelden zo'n beladen uitspraak tegen gekomen. :maf:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.