Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Al-Qaida claims London bombing

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

an3sdej
01-09-2005, 21:24

Al-Qaida claims London bombing By Lawrence Smallman Thursday 01 September 2005, 22:09 Makka Time, 19:09 GMT Aljazeera has aired a clip from an al-Qaida video in which one of the London bombers explains his reasons for the July attacks on the British capital. http://english.aljazeera.net/NR/rdonlyres/B22D0ADF-D0EB-4DC0-9C6E-7671F19CD589/89964/22E971EF63EB428AA5689183659D4828.jpg Muhammad Sadiq said Westerners should not feel safe Al-Qaida's second-in-command, Ayman al-Zawahiri, also appeared on the video on Thursday, promising similar attacks in the future. London bomber Muhammad Sadiq Khan, a 30-year-old British national from West Yorkshire, said responsibility for the attacks on European and US cities fell squarely on the shoulders of the West. He explained the West was backing governments that were carrying out crimes against humanity. In four bombings on the London transport system on 7 July, 56 people were killed. Khan also said that "Western citizens" should no longer feel safe and that they were be the target of similar operations. Aljazeera said it would air the full tape later in the evening, when the text would be made available. Al-Zawahiri also spoke at some length on the reasons for the London attacks, and described them as "a slap to the policy of British Prime Minister Tony Blair". However, he placed the responsibility on Blair, characterising the blasts as a response to UK foreign policy "just as 9/11 was a response to America's". Further, al-Zawahiri promised similar operations in "enemy territory" in the near future, particularly Europe - because it had ignored an offer of truce from al-Qaida's leader, Osama bin Ladin. Previous statement Last December, bin Ladin called for a boycott of Iraq's elections and endorsed Abu Musab al-Zarqawi as his deputy in the country in an audiotape broadcast by Aljazeera. The message condemned the 30 January elections to elect a national assembly that will draft a new constitution. "In the balance of Islam, this constitution is infidel and therefore everyone who participates in this election will be considered an infidel," he said. "Beware of henchmen who speak in the name of Islamic parties and groups who urge people to participate" in the election. He also described al-Zarqawi as the "amir" of al-Qaida in Iraq and called upon Muslims there "to listen to him". Bin Ladin had added that his al-Zarqawi announcement was "a great step on the path of unifying all the mujahidin in establishing the state of righteousness and ending the state of injustice". http://english.aljazeera.net/NR/exeres/B22D0ADF-D0EB-4DC0-9C6E-7671F19CD589.htm

an3sdej
01-09-2005, 21:25
'Al-Qaeda eist aanslagen Londen op in video' DUBAI - De Arabische televisiezender al-Jazeera heeft een videoband ontvangen waarin al-Qaeda de aanslagen van 7 juli in de Britse hoofdstad Londen opeist. Dat maakte de zender in Dubai donderdag bekend. Bij de aanslagen op het metrosysteem en een bus kwamen meer dan vijftig mensen om het leven. http://www.telegraaf.nl/buitenland/24893401/_Al-Qaeda_eist_aanslagen_Londen_op_in_video_.html

an3sdej
01-09-2005, 21:27
Geen complot-theorieën meer nodig

an3sdej
01-09-2005, 21:34
'Al-Qaeda eist aanslagen Londen op in video' DUBAI (ANP) - De Arabische televisiezender al-Jazeera heeft een videoband ontvangen waarin al-Qaeda de aanslagen van 7 juli in de Britse hoofdstad Londen opeist. Dat maakte de zender in Dubai donderdag bekend. Bij de aanslagen op het metrosysteem en een bus kwamen meer dan 50 mensen om het leven. Al-Jazeera toonde beelden van een van de daders, Mohammed Sidique Khan, en van de nummer twee van al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri. Die laatste verklaart volgens de zender dat de aanslagen een ,,klap'' in het gezicht waren van de Britse premier Tony Blair. Later donderdagavond toont de Arabische zender meer beelden van de videotape. http://spitsnet.nl/nieuws.php/2/376300/anp/Al-Qaeda_eist_aanslagen_Londen_op_in_video.html

Topica
01-09-2005, 21:38

Heeft Amerika zich verantwoordelijk gesteld voor de dood van honderdduizenden Irakezen? Aanslagen keur ik af, ik vind Amerika daarom ook de grootste terrorist die er bestaat. Niemand zal ontkennen dat ze miljoenen hebben gedood, zowel in binnen- als buitenland. Mohammed L.

lemster
01-09-2005, 21:44
'Al-Qaeda eist aanslagen Londen op in video' DUBAI (ANP) - De Arabische televisiezender al-Jazeera heeft een videoband ontvangen waarin al-Qaeda de aanslagen van 7 juli in de Britse hoofdstad Londen opeist. Dat maakte de zender in Dubai donderdag bekend. Bij de aanslagen op het metrosysteem en een bus kwamen meer dan 50 mensen om het leven. Al-Jazeera toonde beelden van een van de daders, Mohammed Sidique Khan, en van de nummer twee van al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri. Die laatste verklaart volgens de zender dat de aanslagen een ,,klap'' in het gezicht waren van de Britse premier Tony Blair. Later donderdagavond toont de Arabische zender meer beelden van de videotape. http://spitsnet.nl/nieuws.php/2/376300/anp/Al-Qaeda_eist_aanslagen_Londen_op_in_video.html Ja...hoe erg het ook is; dit is ook een klap in het gezicht van Blair en zijn partner in crime Mister Bush. Eigenlijk een klap in het gezicht van de democratie en beschaving die met al zijn macht en kunde deze zogenoemde "achterlijke barbaren" toch maar niet te pakken kan krijgen.

Blade20
Ah, Bin Laden is dood, dat is zeker. (vraag me niet naar bronnen) Zarqawi is de tweede man staat er, twijfelachtig welllicht is hij nu zelfs de leider aangezien Mullah Omar ook niet meer leeft. (wederom vraag me niet naar bronnen) Ah, het tragische Pinokkio-dilemma van Zarqawi is iets wat wel even zal duren. "De marionet met vrije wil, wil zijn draden doorsnijden maar ziet niet in dat de poppenspeler hem laat denken dat hij een vrije wil heeft. Daarom zal de marionet nooit zijn draden weten door te snijden en immer in de illusie des vrije wil geloven." - Blade20 -

an3sdej
Heeft Amerika zich verantwoordelijk gesteld voor de dood van honderdduizenden Irakezen? Aanslagen keur ik af, ik vind Amerika daarom ook de grootste terrorist die er bestaat. Niemand zal ontkennen dat ze miljoenen hebben gedood, zowel in binnen- als buitenland. Mohammed L. En meteen weer een schijnbeweging. Eerst allerlei complottheorieën bedenken en opzoeken op internet, en nu meteen weer de VS ebij halen. Reageer eens op dit bericht. :nerd:

Topica
01-09-2005, 22:00
En meteen weer een schijnbeweging. Eerst allerlei complottheorieën bedenken en opzoeken op internet, en nu meteen weer de VS ebij halen. Reageer eens op dit bericht. :nerd: Wat we zien is dat er een grote groep mensen bestaan die geloven dat het westen een walgelijke handelswijze kent. Het beleid moet veranderd worden, hoe is het mogelijk dat er honderdduizenden mensen om het leven moeten gebracht worden, alleen omdat Irak olie heeft? Ik zie dat veel mensen merken dat er onrechtvaardigheid heerst in de wereld. Alleen los je dat niet op door onschuldige mensen te doden. Daarom keur ik die bloedbad af. Waarom krijgt zo'n aanslag zoveel aandacht, terwijl dat dagelijks gebeurt in Irak, Congo etc. ? Mohammed L.

Blade20
01-09-2005, 22:04
Wat we zien is dat er een grote groep mensen bestaan die geloven dat het westen een walgelijke handelswijze kent. Het beleid moet veranderd worden, hoe is het mogelijk dat er honderdduizenden mensen om het leven moeten gebracht worden, alleen omdat Irak olie heeft? Ik zie dat veel mensen merken dat er onrechtvaardigheid heerst in de wereld. Alleen los je dat niet op door onschuldige mensen te doden. Daarom keur ik die bloedbad af. Waarom krijgt zo'n aanslag zoveel aandacht, terwijl dat dagelijks gebeurt in Irak, Congo etc. ? Mohammed L. Er zijn meer mensen die handelen willen met het westen dan er mensen zijn die het westen haten, veel meer. Overigens mag je China ook tot het westen rekenen. Want die misbruiken de MO olievelden ook voor eigen gewin. Zo is er niet in Dafur binnengevallen o.a. omdat China zijn oliebelangen niet in gevaar wilde hebben. Komt tamelijk goed overeen met de VS die het SA koningshuis hoog houdt.

an3sdej
Ah, Bin Laden is dood, dat is zeker. (vraag me niet naar bronnen) Zarqawi is de tweede man staat er, twijfelachtig welllicht is hij nu zelfs de leider aangezien Mullah Omar ook niet meer leeft. (wederom vraag me niet naar bronnen) Ah, het tragische Pinokkio-dilemma van Zarqawi is iets wat wel even zal duren. "De marionet met vrije wil, wil zijn draden doorsnijden maar ziet niet in dat de poppenspeler hem laat denken dat hij een vrije wil heeft. Daarom zal de marionet nooit zijn draden weten door te snijden en immer in de illusie des vrije wil geloven." - Blade20 - Het is wel erg vreemd dat er geen foto van OBL zelf bijstaat. Het zou best kunnen wat je zegt. :nerd:

lemster
En meteen weer een schijnbeweging. Eerst allerlei complottheorieën bedenken en opzoeken op internet, en nu meteen weer de VS ebij halen. Reageer eens op dit bericht. :nerd: Ik denk dat Mohamed L. es een keer een ander geluid wil horen dan alleen de stigmatisering van moslims all over the world, enerzijds veroorzaakt door de moslims zelf anderzijds veroorzaakt door de immense propaganda (jazeker, ook het westen heeft het voorrecht blootgesteld te worden aan propaganda)

an3sdej
01-09-2005, 22:06
Lemster zoals Blade ook al zei, Darfur overtreft de oorlog in Irak qua aantallen gedode mensen, en daar heb ik jou nog nooit over gehoord.

amused
01-09-2005, 22:11
Ik denk dat Mohamed L. es een keer een ander geluid wil horen dan alleen de stigmatisering van moslims all over the world, enerzijds veroorzaakt door de moslims zelf anderzijds veroorzaakt door de immense propaganda (jazeker, ook het westen heeft het voorrecht blootgesteld te worden aan propaganda) Nu ja, er zijn op dit forum enkele 1000en topics die over zo'n ander geluid gaan. Juist door zo'n onderwerp reflexmatig proberen te omzeilen door een obligate haat tegen Amerika te ventileren werk je mijns inziens mee aan verdere stigmatisering.

lemster
01-09-2005, 22:13

Lemster zoals Blade ook al zei, Darfur overtreft de oorlog in Irak qua aantallen gedode mensen, en daar heb ik jou nog nooit over gehoord. Voor alle duidelijkheid; ik ben niet over Irak begonnen en heb het in mijn vorige posting ook niet over Irak gehad maar over de achterliggende reden van het schrijven van Mohammed L. Hoewel een posting over Irak onder dit onderwerp meer relevant is dan de situatie in Darfur wil ik best wat over zeggen. Ook daar is het slecht geregeld. Weet er overigens alles over ivm het werk dat ik doe. Geen zorgen dus, ben prima geinformeerd en veroordeel per definitie al het zinloos geweld.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7