Bekijk originele versie : schoonmoeder naar nl
Damens,
Ik had een vraagje
Ik wil dolgraag dat mijn schoonmoeder er is als ik ben of ga bevallen, ik weet dat mijn man daar ook ontzettend blij mee zou zijn. Nou vroeg ik me af, mijn zus is ook naar nederland gekomen, maar zij is al 3 keer naar NL gekomen dus voor haar was het makkelijk om een toeristen visum te krijgen, mijn broer was ook naar nederland gekomen, maar hij heeft een nederlands paspoort dus voor hem is het al helemaal geen probleem.
mijn vraag is dus hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn schoonmoeder een toeristen visum krijgt, moet ik die aanvraag vanuit nederland doen of moet zijn die aanvraag via marokko doen= en wat voor papieren heeft ze allemaal nodig, en wat voor papieren hebben mijn man en ik nodig= en hoelang duurt het=
ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want op de ind.nl kan ik niet veel vinden hierover===
Je moet een uitnodigingsbrief schrijven.
Met die brief naar de gemeente gaan en deze laten legaliseren.
- contrakt
- loonstookjes van de laatste drie maanden
- bankafschriften van de laatste drie maanden
Dit opsturen en je schoonmoeder moet dan met de brief en documenten naar de ned. ambassade. Je wordt dan vervolgens opgroepen door IND en daar moet je dan vervolgens een garant verklaring invullen en kan ze zo komen InschaAllah.
Voor oudere personen doen ze vaak niet zo moeilijk. Mijn oom was hier laatst en de visa was zo geregeld.
sihamkleuter
01-09-2005, 08:49
Familiebezoek
Wie kunnen vanwege Familiebezoek naar Nederland komen?
Familieleden kunnen maximaal 6 maanden in Nederland bij hun familie verblijven. De volgende familieleden komen in aanmerking:
echtgenoten of geregistreerde partners;
bloedverwanten tot en met de vierde graad; en
aanverwanten tot en met de tweede graad.
Onder bloedverwanten wordt verstaan:
1e graad; ouders en kinderen
2e graad; broers, zussen en grootouders
3e graad; ooms en tantes
4e graad; neven en nichten
Onder aanverwanten wordt verstaan:
1e graad; zwagers, schoonzussen, schoonzoons, schoondochters, schoonouders en stiefkinderen
2e graad; stiefbroers, stiefzusters en stiefouders
sihamkleuter
01-09-2005, 08:51
de site doet het bij mij niet helemaal goed, het belangrijkste (wat je ervoor moet doen) krijg ik niet te zien helaas.
misschien dat het bij jou wel lukt?
www.ind.nl
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.