Bekijk originele versie : hoe reageren help me aub!
Magrebia
31-08-2005, 16:09
Hallo!
Eeen tijdje geleden (28/07) heb ik aan jullie mijn verhaal voorgelegd ivm met mijn man, omdat hij me soms echt heel slecht behandelt. Ik heb heel veel lieve reacties gekregen van jullie; ik moest sterker op mijn benen staan,...
Het is een tijdje goed gegaan tussen ons (een tweetal weken voordat we naar Marokko vertrokken), maar in Marokko heeft hij me weer helemaal vernederd voor zijn eigen familie. Hij 'dumpte' me bij zijn familie en was telkens ofwel naar zee, ofwel met zijn vrienden op stap. Ik had veel geluk als hij op een avond eens vroeg of ik naar de stad wou..
Maar in dit alles kan ik nog sbar, maar nu het volgende:
Hij heeft me op een morgen (2 dagen voor ik naar hier terugkeerde) met een vuist in mijn oog geslagen, naast zijn moeder, zussen en broer en zijn tante. Gewoon omdat ik hem ''op een te hoge toon'' geanwoord had op iets wat hij me vroeg. Zelfs zijn moeder vond dat ik iets had misdaan. Ik begon mijn koffers te pakken, maar zijn moeder smeekte me om te blijven, ik zou toch binnen 2 dagen vertrekken... Na gesmeek van zijn moeder, tante en zijn vader heb ik hem uiteindelijk ''vergeven'' (echt vergeven doe ik het hem nooit) en ben ik gebleven.
We hadden voor onze reis afgesproken dat hij na mijn vertrek nog een weekje in Marokko zou blijven, want hij had zijn ouders 2 jaar niet gezien,... Ik keurde dat goed, tot ik nu telefoon van hem krijg vanuit telkens een andere stad in Marokko, hij is nu al 2 weken met zijn vrienden op stap terwijl hij als we samen waren er ''geen zin in had'!
Ergste van al is dat ons dochtertje (11 maand) hier ziek is geworden (nu is het beter alhamdoelilah), terwijl ik fulltime moet werken. Ik heb hem verschillende berichten gestuurd met telkens haar situatie, in de hoop dat hij gewoon vroeger zou afkomen, maar dat doet hij gewoon niet. Hij heeft gewoon geen interesse in ons, of hij heeft pas interesse als hij nergens anders naartoe kan. Zelfs zijn vrienden (waarvan ik de vrouw ken) beginnen stilletjesaan kwaad te worden op de manier waarop hij mij behandelt.
Nu heeft hij gebeld dat hij zaterdag zal komen, maar mijn vraag is, hoe moet ik nu reageren? Ik kan niet gewoon doen of er niks aan de hand is
Kunnen jullie mij raad geven wat ik moet doen?
Nou meisje, dit is wel heel erg.
Maar je moet op een bepaalde manier duidelijk maken dat dit dus niet kan.
Hoelang zijn jullie getrouwd. Hou je nog van hem?
ellouisa
31-08-2005, 16:23
Je moet op een bepaalde manier laten zien dat hij niet zo over je heen kan lopen en jou en jullie dochter niet zo kan behandelen. Net als wat mam758 zei, zorg ervoor dat je bijvoorbeeld bij je ouders bent als hij thuiskomt, dat zal hij zeker niet leuk vinden. Komt hij met vragen, probeer het dan aan hem uit te leggen, maar niet als hij boos is bijvoorbeeld, maar als jullie allebei rustig zijn. Als mensen boos zijn, zeggen ze namelijk vaak hele erge dingen die ze niet menen. En je geeft hem gewoon een soort ultimatum: gebeurt dit nog 1 keer, dan neem ik een tijdje afstand van je (of iets anders).
En ja de vraag is ook: wil je met hem verder? Hou je van hem na al deze dingen?
oem_mujahid2
31-08-2005, 16:35
SubhanAllah, dit is een moeilijke situatie. Je moethem zeker laten weten dat dit NIET kan, en dat hij zich onverantwoordelijk gedraagd.
Ik wou dat ik een goede raad kon geven maar ik weet het zelf ook niet..mannen zijn moeilijk :traan1:
Old_Oem_Ishaaq
31-08-2005, 18:16
Ik durf al niet meer naar Marokko te gaan. Mannen worden daar BEESTEN. Yalatief.
Ja echt...ik hoor de gekste verhalen over getrouwde mannen als ze naar Marokko gaan. Wat gebeurt er toch met ze...dat ze opeens 180 graden veranderen?
Allah ie hfed oe kan
miss_hijab
31-08-2005, 18:38
Hallo!
Eeen tijdje geleden (28/07) heb ik aan jullie mijn verhaal voorgelegd ivm met mijn man, omdat hij me soms echt heel slecht behandelt. Ik heb heel veel lieve reacties gekregen van jullie; ik moest sterker op mijn benen staan,...
Het is een tijdje goed gegaan tussen ons (een tweetal weken voordat we naar Marokko vertrokken), maar in Marokko heeft hij me weer helemaal vernederd voor zijn eigen familie. Hij 'dumpte' me bij zijn familie en was telkens ofwel naar zee, ofwel met zijn vrienden op stap. Ik had veel geluk als hij op een avond eens vroeg of ik naar de stad wou..
Maar in dit alles kan ik nog sbar, maar nu het volgende:
Hij heeft me op een morgen (2 dagen voor ik naar hier terugkeerde) met een vuist in mijn oog geslagen, naast zijn moeder, zussen en broer en zijn tante. Gewoon omdat ik hem ''op een te hoge toon'' geanwoord had op iets wat hij me vroeg. Zelfs zijn moeder vond dat ik iets had misdaan. Ik begon mijn koffers te pakken, maar zijn moeder smeekte me om te blijven, ik zou toch binnen 2 dagen vertrekken... Na gesmeek van zijn moeder, tante en zijn vader heb ik hem uiteindelijk ''vergeven'' (echt vergeven doe ik het hem nooit) en ben ik gebleven.
We hadden voor onze reis afgesproken dat hij na mijn vertrek nog een weekje in Marokko zou blijven, want hij had zijn ouders 2 jaar niet gezien,... Ik keurde dat goed, tot ik nu telefoon van hem krijg vanuit telkens een andere stad in Marokko, hij is nu al 2 weken met zijn vrienden op stap terwijl hij als we samen waren er ''geen zin in had'!
Ergste van al is dat ons dochtertje (11 maand) hier ziek is geworden (nu is het beter alhamdoelilah), terwijl ik fulltime moet werken. Ik heb hem verschillende berichten gestuurd met telkens haar situatie, in de hoop dat hij gewoon vroeger zou afkomen, maar dat doet hij gewoon niet. Hij heeft gewoon geen interesse in ons, of hij heeft pas interesse als hij nergens anders naartoe kan. Zelfs zijn vrienden (waarvan ik de vrouw ken) beginnen stilletjesaan kwaad te worden op de manier waarop hij mij behandelt.
Nu heeft hij gebeld dat hij zaterdag zal komen, maar mijn vraag is, hoe moet ik nu reageren? Ik kan niet gewoon doen of er niks aan de hand is
Kunnen jullie mij raad geven wat ik moet doen?
Een man moet je soms gewoon heel goed op zn nummer zetten, hij heeft jou een vuist in jou gezicht gegeven met zijn famillie erbij en jij hebt hem dat vergeven, masha Allah wat een geduld, maar nou moet hij zeker naar jou luisteren :kwaad:
saadia29
31-08-2005, 22:13
Meid wat ik nu ga zeggen is heel hard maar echt de waarheid.
Je word behandeld op de manier waarop je behandeld wilt worden want je laat het toe!
Hij heeft je geslagen, vernederd en hij hangt de vrijgezel uit!!!!!!!!!!
Je zou zijn overige kleding in vuilniszakken doen en buiten zetten!
Vuilnis moet als vuilnis buiten worden neergezet! Sloten op de deur veranderen!
Je broer(s) en vader bellen zodat ze er zijn zodra hij er is. Dit moet je niet pikken
HIJ HEEFT JE GESLAGEN !!!!!!!!!!!!!!! EN JE DOCHTER HEEFT RECHT OP EEN PAPA
DIE NAAST HAAR BEDJE STAAT ZODRA ZE ZIEK IS EN NIET EEN PAPA DIE
WEET IK VEEL WAAR HIJ ZIJN L>L in stopt in marokko.. sorry voor me taalgebruik
maar je denkt toch niet dat hij niet vreemd zou gaan???
Dan ben je echt naief!
Ben het hier helemaal mee eens :goedzo:
Gatver wat een rotzak, sorry hoor!
Maar naast zo'n man wil ik s'ochtends niet mee opstaan :(
Ben het hier helemaal mee eens :goedzo:
Gatver wat een rotzak, sorry hoor!
Maar naast zo'n man wil ik s'ochtends niet mee opstaan :(
Nee ik ook niet!! Bah! kotsmisselijk word ik ervan.:kwaad: Dat je nog niet weet wat je moet doen meid..:jammer:
Subhana'Allah..Jij hebt echt sbar! Mijn handen beginnen spontaan te jeuken als ik lees dat hij je heeft geslagen naast zijn moeder etc.! :jammer:
saadia29
31-08-2005, 22:39
Nee ik ook niet!! Bah! kotsmisselijk word ik ervan.:kwaad: Dat je nog niet weet wat je moet doen meid..:jammer:
:hihi:
Ja inderdaad, dat je nog om advies vraagt.
Ik vind het echt rot voor je, maar zo´n figuur brengt geen vreugde in je leven :kwaad:
Als je man eenmaal over de drempel is om je te slaan, dan zie je vaak dat het zich herhaalt. Niemand verdient het om zo behandelt te worden, ook jij niet.
Nassima_b
31-08-2005, 23:03
Je moet op een bepaalde manier laten zien dat hij niet zo over je heen kan lopen en jou en jullie dochter niet zo kan behandelen. Net als wat mam758 zei, zorg ervoor dat je bijvoorbeeld bij je ouders bent als hij thuiskomt, dat zal hij zeker niet leuk vinden. Komt hij met vragen, probeer het dan aan hem uit te leggen, maar niet als hij boos is bijvoorbeeld, maar als jullie allebei rustig zijn. Als mensen boos zijn, zeggen ze namelijk vaak hele erge dingen die ze niet menen. En je geeft hem gewoon een soort ultimatum: gebeurt dit nog 1 keer, dan neem ik een tijdje afstand van je (of iets anders).
En ja de vraag is ook: wil je met hem verder? Hou je van hem na al deze dingen?
Salaam alikoum
Ik ben het met deze dame eens. De andere dames zijn wel héel hard, moet ik zeggen, komt vast door die pittige verhaaltjes die ze hier hebben zitten lezen over man en vrouw op vakantie. Probeer het uit te praten en laat hem DUIDELIJK inzien, dat slaan niet zomaar kan! Je neemt hem ook niet zomaar terug op de schoot, zonder verontschuldiging en nog meer! Laat hem er maar voor werken! Zoals Miss_Maghrebia voorheen zijn, waar zijn zijn verantwoordelijkheden als vader?!
Wa salaam alikoum
Souraida
01-09-2005, 07:51
Dit is wel heel erg en ik ben bang dat Tara wel gelijk heeft, toen ze zei dat je behandelt wordt zoals je behandelt wilt worden. Hoe kan jij dit in godsnaam pikken. Zelfs geduld heeft zijn grenzen. Hij is geen verantwoordelijke man noch een verantwoordelijke vader. Je moet een duidelijke grens stellen. Ik zou persoonlijk niet verder met zo'n persoon kunnen leven maar wat jij doet moet je zelf bepalen. Sterkte.
imaane911
01-09-2005, 08:15
wallahi wat is er tegenwoordig met de "mannen"
zodra ze maroc in gaan en hun ouders bezoeken die in maroc verblijven veranderen ze??
ik vraag me zo vaak af hoe dat komt??
de vrouw heeft zo veel moeite gadaan om haar man hier naar nl te halen en dan behandelt hij haar als een prinses maar zodra hij in maroc is verandert hij in een tiran
heb het gezien met mijn beste vriendin miskiena, zoveel heeft ze voor hem gedaan en hij zag haar alleen, ik citeer "als een brug naar europa" :(
ps zeg niet dat ze allemaal zo zijn
Ja inderdaad, dat je nog om advies vraagt.
Ik vind het echt rot voor je, maar zo´n figuur brengt geen vreugde in je leven :kwaad:
zo een figuur brengt inderdaad geen vreugde in je leven. Kom voor jezelf op meid en laat je niet behandelen als vuil door zo een hond. Ja sorry dat ik het zeg maar een man kan ik hem niet noemen.:kwaad: Meneertje heeft schijt aan jou en doet waar hij zin in heeft en verwacht ook nogeens dat hij met open armen word ontvangen..Nou als ik het was geweest dan wist ik het wel hoor, hij zou echt van een koude kermis thuis komen.:kwaad:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.