Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : borstvoeding + vasten

Bling
31-08-2005, 00:30

Hoi dames wie van jullie heeft hier ervaring mee? Is het zwaar of valt het wel mee? Mijn probleem is dat ik altijd spontane dorst krijg als ik bv geef. Hoop dat ik daar tijdens de ramadan niet zoveel last van heb als nu.

manalltje
31-08-2005, 08:25
salaam alaykoum , Ik heb vorige jaar gevast en bv gegeven , eerst dacht ik probeer het een paar dagen wordt mijn melk minder dan stop ik met vasten maar alhamdoelilah ging het heel goed maar ik at s'avond echt goed , wel heeeel dik geworden maar dat heb ik wel voor mijn kleintje over .Dus mijn advies probeer het gewoon . wa salaam

TouriTouri
31-08-2005, 08:25
Ik heb het vorig jaar gedaan, ik weet niet hoe oud jouw kind is? Die van mij was toen ongeveer 3 maanden, en ik wilde voor de 6 maanden het liefst niet bijvoeden. Dit was echter te veel gevraagd, je bortsvoeding loopt echt terug door het vasten! En mijn zoontje bleef soms 's avonds huilen van de honger totdat ik hem een flesje bijgaf. Ik wist dat ik vrijstelling kon krijgen voor het vasten, maar gevoelsmatig kon ik gewoon niet eten terwijl de rest vastte. Alhoewel ik denk dat ik in de toekomst wel gewoon zou gaan eten, die borstvoeding is toch wel belangrijk en zeker als ze nog zo jong zijn! Over het drinken, ik dronk 's nachts heel veel maar tegen de lmagrab aan was mijn borst toch helemaal leeg! Ik zou zeggen, probeer het en als je merkt dat je kind (of jij) het niet trekt, dan ga je gewoon eten. Succes!

tangia21
31-08-2005, 09:11
het was een drama.Mijn dochter was toen ongeveer 3 maanden en drinkt dus ongeveer 6 a 7 keer per dag . Nou in de ramadan ging dat verdubbelen en ik had ook nog lage bloedruk (heb ik altijd trouwens).De eerste 2 weken deed ik mee...maar mijn borsten werden echt leeeg noppes nada geen melk en zij maar huilen.Ik kon niet bijvoeden omdat zij niet aan een fles kon zuigen. :jammer: totdat ik letterlijk flauw viel en de laatste 2 weken heb ik gewoon gegeten en mijn dochter was ook tevreden

boyengirl
31-08-2005, 10:13

ik heb bij mijn eerste kindje toen ik borstvoeding gaf ook gevast nou ik snachts uit bed en met tegen zin flink eeten zo dat mijn melk goed bleef voor over dag nou ik kwam nog is 4 kilo aan en mijn zoontje maar huilen mijn melk was terug gelopen ik slikte die pil voor borstvoeding dus wordt je niet onge maar na 2 weeken werd ikwle alhamdoeillah dus kon over dag gaan eeten maar het had geen baat melk was gewoon weg helaas heb wat traantjes gelaaten daar in tegen heeft ceuta wel borstvoeding gegeven bij haar zoontje en dat ging gewoon goed maar ja ieder mens is verschillend dus ik zoiu zeggen probeer het als het niet lukt meteen stoppen en dan haal je het maar in veel succes heb zo zin in de ramadan