Bekijk originele versie : Help Hrima!!
Wie helpt Hrima met haar brandende vraag???
Ze heeft deze geplaatst op islam forum maar heeft maar 1 reaktie gekregen en ik was daar eigenlijk ook wel benieuwd naar
Ik weet zeker dat ze hier op ons vrouwenforum wel goed geholpen wordt
http://forums.marokko.nl/showthread.php?p=12434974#post12434974
Neshwaha? Muslima Jamilia?
OemSoufian
30-08-2005, 10:45
Salaam Selly,
Ik heb niet iets kunnen vinden wat exact duidt op het wel of niet mogen vergaderen, ik heb wel iets gevonden over of een vrouw mag werken en daar staat wel een stuk in over mannen en vrouwen in 1 ruimte. Hier komt het:
Vraag: Mijn vraag luidt: mag een vrouw werken als ze getrouwd is en ook als ze niet getrouwd is en nog bij haar ouders woont.
Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige
Zoals voor het gebed bepaalde eisen en voorwaarden zijn, (zo is de kleine wassing - wodo' - een voorwaarde om het gebed te accepteren), zo zijn er ook voorwaarden aan het werk van een vrouw. Een vrouw mag werken mits zij voldoet aan een paar voorwaarden:
Dat de vrouw haar waarden en normen moet behouden, ze moet zich strikt houden aan de kledingvoorschriften die Allah en Zijn Boodschapper (Allah's vrede en genade zij met hem) bekend hebben gemaakt in de Qor'aan en Soenna. Een vrouw mag haar schoonheid niet tentoonstellen aan anderen, ze dient andere niet in de war te brengen door de schoonheid die Allah aan haar gegeven heeft.
Mannen en vrouwen moeten gescheiden zijn op het werk, omdat het mixen van mannen en vrouwen veel ellende veroorzaakt in de maatschappij.
Ze moet functies vervullen die bij haar nature passen o.a het onderwijs, verpleging, zorg, kinderdagverblijven....etc
Ze moet geen belemmering zijn voor mannen die willen werken, waarbij vrouwen de taken van mannen nemen.
Het werk dat ze verricht moet haar niet belemmeren om voor haar kinderen en echtgenoot te zorgen.
Het geld wat de vrouw verdient is haar eigen bezit, haar man mag niet aan haar geld komen. Wanneer de vrouw uit eigen wil een bijdrage wil leveren aan het huishouden dan is dit haar recht. En Allah weet het het beste.
Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com
OemSoufian
30-08-2005, 10:46
Ik hoop dat Hrima hier iets aan heeft en ik zal nog wel verder kijken of ik iets anders kan vinden.
Alaikoem wa salaam
salaam aleikum
allereerst wil ik je hartelijk bedanken Oum Soufian voor je antwoord op mijn vraag eindelijk een antwoord waar ik iets aan heb ik werk namelijk als vrijwilliger op een school waar ik vooral in aanraking kom met vrouwen maar zo nu en dan moet je vergaderen om een inventaris te maken van de dingen die gedaan zijn en de dingen die nog gedaan moeten worden en dan is er wel eens een man bij dus als je meer weet ......graag, :) alvast bedankt
graag gedaan Hrimaatje!
misschien dat Nesh waha je ook kan helpen....toch yemes en abdullah ???? :D
hrima: the marokko.nl wives snellen je zeker weten te hulp !! hahaha
jullie zijn sisters toch?
je vergeet ook nooit iets he Sardientje :D
graag gedaan Hrimaatje!
misschien dat Nesh waha je ook kan helpen....toch yemes en abdullah ???? :D
hrima: the marokko.nl wives snellen je zeker weten te hulp !! hahaha
:maf2: ja echt wel ieder heeft hier zijn eigen intrigeshahahahahaha
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.