Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nieuwe moslimomroep

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Fadou
30-08-2005, 08:44

Ik weet niet of hier al een topic over geplaatst is, maar ik heb niks gezien, dus: Tweede moslimomroep opgericht DEN HAAG (ANP) - De Nederlandse Islamitische Omroep (NIO) gaat als tweede islamitische zendgemachtigde zendtijd vullen die bestemd is voor religieuze en levensbeschouwelijke stromingen. Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO), heeft de NIO daarvoor opgericht. Dat heeft secretaris N. Joemman vrijdag laten weten. De NIO komt naast de Nederlandse Moslim Omroep, die programma's maakt namens de Nederlandse Moslim Raad (NMR). Het Commissariaat voor de Media besloot in april bij hoge uitzondering af te wijken van het uitgangspunt dat per kerkelijke of geestelijke hoofdstroming slechts één organisatie zendtijd krijgt. De NMR en het CMO waren er niet in geslaagd een gezamenlijke stichting op te richten. Daarom hebben ze ieder de helft van de voor moslims gereserveerde zendtijd (195 uur radio en 65 uur televisie per jaar) gekregen. Religieus karakter De programma's van de NIO zullen een duidelijker religieus karakter hebben dan die van de NMO, verwacht Joemman. De NIO is volgens hem meer geworteld in de moskeeën. Bij het CMO zijn de grootste koepels van Turkse, Marokkaanse en Surinaamse soennitische moskeeën aangesloten. ,,De NIO maakt programma's op religieuze grondslag en wil informeren over het streven naar emancipatie en participatie van de moslimgemeenschap in Nederland, met eerbiediging van de democratische rechtsorde en tolerantie voor andersdenkenden'', luidt een advertentie waarmee de omroep medewerkers werft. Peter Verschoor, die voorheen bij Radio Nederland Wereldomroep werkte, heeft opdracht gekregen om de NIO in het komende half jaar op poten te zetten. De omroep begint in het najaar met zijn uitzendingen. Bron: http://spitsnet.nl/nieuws.php/5/369109/anp

blingblong
30-08-2005, 08:50
Ik heb het op tv vernomen. De nmo is daar niet echt blij mee omdat de nieuwe omroep nogal wat intollerant zou zijn. beetje hoog mullah gehalte. :rolleyes: Ik denk ook wel dat die flink in de gaten gehouden word de eerste tijd.

FAITHLESS
30-08-2005, 10:14
Lijkt me een logisch gevolg van ontevredenheid over een al bestaand "omroep". Vraag en aanbod is ook hier van kracht.:hihi:

Descartes
30-08-2005, 10:18
ennneee gaan de soenieten nu hier ook dingen doen die momenteel door soenieten in IRAK worden gedaan als zij het ergens niet mee eens zijn . DAT SOORT GEESTELIJKE LEIDERS?? Zo heerlijk primitief!

blingblong
30-08-2005, 10:45

Lijkt me een logisch gevolg van ontevredenheid over een al bestaand "omroep". Vraag en aanbod is ook hier van kracht.:hihi: Dan mag ik daaruit concluderen dat er veel vraag naar een radicale omroep is? Ik geef die omroep niet zo lang. In nederland zijn we het net eens over een tegenstand voor radicalisme.

FAITHLESS
30-08-2005, 10:55
Dan mag ik daaruit concluderen dat er veel vraag naar een radicale omroep is? Ik geef die omroep niet zo lang. In nederland zijn we het net eens over een tegenstand voor radicalisme.Welk radicale omroep ? Dat ding is nog niet eens in de lucht en jij hebt je conclusie al getrokken. Schrik jij daar niet zelf van, want ik vind dat een slechte eigenschap van je.:hadj:

Cocos
30-08-2005, 11:04
Dan mag ik daaruit concluderen dat er veel vraag naar een radicale omroep is? Ik geef die omroep niet zo lang. In nederland zijn we het net eens over een tegenstand voor radicalisme. Niet een radicale omroep, maar een meer religieuze omroep en daar is zeker veel vraag naar want NMO is soms echt de draad kwijt in zijn hoop bij niet-gelovigen in de smaak te vallen ofzo... Met gasten als Def-Rhymz, met Turkse advocates die verkondigen dat je niet hoeft te bidden als je hard werkt...... :jammer: ....nee, NMO is een lachertje.... Gelukkig komt er nu een serieuzere omroep waar ik meer hoop te leren van mijn godsdienst :goedzo:

blingblong
30-08-2005, 11:09
Welk radicale omroep ? Dat ding is nog niet eens in de lucht en jij hebt je conclusie al getrokken. Schrik jij daar niet zelf van, want ik vind dat een slechte eigenschap van je.:hadj: Dat zijn de woorden van de voorzitter van de nmo nederlandse moslim omroep. op tv van de week. Ze zijn in zijn geheel niet blij met een omroep die zich in een hardline gaat instellen op louter de islam als zodanig..Eerst zouden ze gaan samenwerking maar daar is geen sprake meer van. De nieuwe omroep kan wel eens een kweekvijver van haat worden kortgezegt. ook een van de reden waarom de nmo niet wil samenwerken. We zullen zien.

MrHaarlem
30-08-2005, 11:16
Dat zijn de woorden van de voorzitter van de nmo nederlandse moslim omroep. op tv van de week. Ze zijn in zijn geheel niet blij met een omroep die zich in een hardline gaat instellen op louter de islam als zodanig..Eerst zouden ze gaan samenwerking maar daar is geen sprake meer van. De nieuwe omroep kan wel eens een kweekvijver van haat worden kortgezegt. ook een van de reden waarom de nmo niet wil samenwerken. We zullen zien. De regels voor de omroepen zijn zeer scherp. ALs men iets verteld wat niet geoorloofd is in nederland dan is die omroep ook zo uit de lucht. Wat is er mis om moslims en niet moslims iets over de islam te vertellen. Dat je het niet zo hebt met de islam weten we nu wel en dat je is recht. En zo hebben moslims het recht aan een omroep waar ze iets aan hebben.

Zazaro
30-08-2005, 11:29
Ik heb het op tv vernomen. De nmo is daar niet echt blij mee omdat de nieuwe omroep nogal wat intollerant zou zijn. beetje hoog mullah gehalte. :rolleyes: Ik denk ook wel dat die flink in de gaten gehouden word de eerste tijd. He ZIONAZI, die uitspraak is gedaan door M.H. Mahawat Khan voorzitter van De Unie van Lahore Ahmadiyya Organisatie Nederland (ULAMON) en heeft invloed op de uitzendingen van NMO. De Ahmadiyya worden door moslims niet erkend en niet serieus genomen. Gelukkig is CMO ook wakker geworden en heeft een eigen omroep gecreerd. Dhr Khan is nu gefustreerd, vooral omdat hij nu wel weet dat de kijkcijfers dramatisch zullen dalen, als CIO gaat uitzenden. Dhr Khan komt nu met een lege waardeloze toko te zitten. Het is de NMO die ten dode is geschreven. Heel begrijpelijk probeert Dhr Khan te redden wat er te reden valt. Vergeet niet dat de Ahmadiyya voornamelijk als huichelaars en verraders worden gezien.Hier een artikel over zijn zionstenstreken http://www.cidi.nl/media/2005/vlkskrnt.190405.html Dit voornamelijk in samenwerking met de Zionisten-organisatie CIDI. De CIDI heeft als enige doelstelling in Nederland de Islam te vernietigen. Dit voornamelijk om de moslims te verdelen en ze hun rechten te ontzeggen. Voornamelijk door het voeren van een lastercampagne met instrumenten als het zaaien van angst, intolerantie en haat jegens de moslims. http://www.cidi.nl/info/cursusislamjodendom.doc

blingblong
30-08-2005, 11:34
He ZIONAZI, die uitspraak is gedaan door M.H. Mahawat Khan voorzitter van De Unie van Lahore Ahmadiyya Organisatie Nederland (ULAMON) en heeft invloed op de uitzendingen van NMO. De Ahmadiyya worden door moslims niet erkend en niet serieus genomen. Gelukkig is CMO ook wakker geworden en heeft een eigen omroep gecreerd. Dhr Khan is nu gefustreerd, vooral omdat hij nu wel weet dat de kijkcijfers dramatisch zullen dalen, als CIO gaat uitzenden. Dhr Khan komt nu met een lege waardeloze toko te zitten. Het is de NMO die ten dode is geschreven. Heel begrijpelijk probeert Dhr Khan te redden wat er te reden valt. Vergeet niet dat de Ahmadiyya voornamelijk als huichelaars en verraders worden gezien.Hier een artikel over zijn zionstenstreken http://www.cidi.nl/media/2005/vlkskrnt.190405.html Dit voornamelijk in samenwerking met de Zionisten-organisatie CIDI. De CIDI heeft als enige doelstelling in Nederland de Islam te vernietigen. Dit voornamelijk om de moslims te verdelen en ze hun rechten te ontzeggen. Voornamelijk door het voeren van een lastercampagne met instrumenten als het zaaien van angst, intolerantie en haat jegens de moslims. http://www.cidi.nl/info/cursusislamjodendom.doc ooh weer een complot erbij,,hehehehe

Cocos
30-08-2005, 11:36
Dat zijn de woorden van de voorzitter van de nmo nederlandse moslim omroep. op tv van de week. Ze zijn in zijn geheel niet blij met een omroep die zich in een hardline gaat instellen op louter de islam als zodanig..Eerst zouden ze gaan samenwerking maar daar is geen sprake meer van. De nieuwe omroep kan wel eens een kweekvijver van haat worden kortgezegt. ook een van de reden waarom de nmo niet wil samenwerken. We zullen zien. Natuurlijk is hij niet blij, hij is de helft van zijn zendtijd kwijt, en dat is maar goed ook....want de NMO stelde niets voor, het enige goede en zuivere in het programma was 15 seconden Koran-recitatie...

Smirnoff
30-08-2005, 11:39
Dhr Khan is nu gefustreerd, vooral omdat hij nu wel weet dat de kijkcijfers dramatisch zullen dalen, als CIO gaat uitzenden. Hahahahahahahaha, er was al niemand die er naar keek!

Smirnoff
30-08-2005, 11:40
De regels voor de omroepen zijn zeer scherp. ALs men iets verteld wat niet geoorloofd is in nederland dan is die omroep ook zo uit de lucht. Wat is er mis om moslims en niet moslims iets over de islam te vertellen. Dat je het niet zo hebt met de islam weten we nu wel en dat je is recht. En zo hebben moslims het recht aan een omroep waar ze iets aan hebben. Waarom moeten moslims TWEE omroepen hebben die worden bekostigd door de belastingbetaler in Nederland?!

blingblong
30-08-2005, 11:40

Wat ik in de nmo zie is de dialoog in de maatschappij. en islam Als er een radicale partij gaat komen die alleen maar in zijn eigen straatje populair wil worden ,zie ik het er van komen dat moslims en niet moslims verder uit elkaar groeien.. Als jij daar voor kiest,,,so be it.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6