Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Met pijn in mijn hart!!

Tornado
01-05-2002, 09:16

Goedemorgen allemaal, Wat moet ik doen om deze pijn in mijn hart te verzachten. Helaas heb ik gisteren een gigantische ruzie met mijn man gehad. We waren blij en we hadden zin in een leuke dag, we zaten in de auto te kletsen en op een gegeven moment raakten we in gesprek over oude bekenden van ons beiden. We hadden het over een paar meiden die destijds met 1 en dezelfde jongen gingen. Deze jongen kon daar mee wegkomen, voornamelijk omdat hij erg mooi was. Dus toen ik dit ook tegen mijn man zei, vroeg hij of ik hem ook mooi vond. Ik antwoorde bevestigend, want ik ga er niet om liegen. Het was een erg mooie jongen, maar met een minder mooi karakter. Dat zei ik ook tegen mijn man, maar die werd alleen maar kwader en kwader. Het werd van erg op kwader toen ik bij mijn standpunt bleef. Hij zei dat hij nooit had geweten dat ik vooral die klootzak mooi vond. Mijn man weet dat deze jongen mij vroeger probeerde te versieren, tevergeefs omdat ik weet dat hij innerlijk niet deugt. Mijn man en ik hebben dus tegen mekaar geschreewd en nare dingen gezegd, waar hij en ik nu zo veel spijt van hebben. Hij probeerde het gisteren al goed te maken,maar ik ben daar heel koppig in en heb de hele dag willen verpesten door terug naar huis te keren. Toen we zo aan het bekvechten waren (de laatste keer was overigens toch weer ruim een half jaar geleden) heb ik gezegd dat we misschien beter terug naar de consulaat konden gaan. Hier heb ik zo'n spijt van. Omdat ik het natuurlijk niet meen. Toen ik dat had gezegd heeft hij me een tik op mijn gezicht gegeven en toen had ik nog meer reden om in tranen uit te barsten, wat ik ook niet gelaten heb. Nu heb ik van dit alles zo veel pijn in mijn hart........Sorry maar ik moest dit even kwijt aan jullie. Ik ben niet iemand die de telefoon pakt om mijn hart aan iemand te luchten. Dan doe ik het liever zo. Bedankt voor jullie aandacht. T.

nejma00
01-05-2002, 09:45
Anytime girl!! Daarvoor zijn we hier toch!! Soms wil je inderdaad iets kwijt en weet je niet aan wie of waar je verhaaltje kwijt kunt. Ja en dit is natuurlijk ook een manier om elkaar een hart onder de riem te steken, naar elkaar te luisteren en indien mogelijk ook een oplossing te bedenken voor iemand anders z'n verdriet. Het mooie is dat niemand hoeft te weten om wie het gaat of wie je bent. Je kunt dan alles eruit gooien. Als je kwaad bent dan zeg je inderdaad dingen die je eigenlijk helemaal niet meent. Zulke dingen overkomen je gewoon. Heel veel sterkte lieverd. Ik hoop dat het verdriet die je nou voelt inschallah gauw verleden tijd voor je is.

yasmina.
01-05-2002, 09:46
Hoi Tornado.... heb je verhaal gelezen..... ik wil je zeggen: wees blij dat hij het gister goed heeft willen maken. Sommigen die hebben zoiets van: "ZO, ik heb mijn zeggie gezegd en ze doet maar wat ze wil". Ze blijven dan koppig. Maar vooral omdat jij gezegd heb dat jullie beter naar het consulaat kunnen gaan.... MEID dat moet je echt nooit zeggen! Ik weet het, het is moeilijk........ je grijpt er al gauw naar als je woedend ben...... maar je moet jezelf toch proberen te beheersen qua consulaat/echtscheiding... Je man zat fout om je een tik te geven.... Kan hem wel begrijpen dat ie boos wordt als je zegt dat je iemand mooi vind en dan kent hij diegene nog en weet hij dat ie je probeerde te versieren. Maar dan nog.......hij had je geen tik mogen geven... Ik vind het wel kunnen dat je zegt dat je iemand mooi vind. Alleen sommigen kunnen er tegen, anderen weer niet. Ik denk zelf dat het met jaloezie te maken heeft. Als hij niet om je zou geven zou hij ook niet jaloers kunnen zijn. Elk huwelijk kent zijn ups and downs..... Probeer het vandaag nog goed te maken joh. JE weet niet hoeveel tijd je met elkaar hebt... en als je echt van mekaar houdt is elke dag dat je ruzie hebt zonde van de tijd. Ik weet het hoor: na zo'n ruzie: ooooh wat erg, je kan er alle vorige ruzies bijhalen in je hoofd.....jezelf helemaal gek maken van hij doet zus niet hij doet zo niet... etc etc...totdat je gaat denken dat je niet gelukkig getrouwd bent.... Laat het niet zover komen.... groetjes Yasmina

OUIDAD1
01-05-2002, 11:59
TORNADO......JE KAN ALTIJD BIJ ONS/MIJ ETRECHT...WANT JE BENT LEKKER ANONIEM. EN WAT JULLIE RUZIE BETREFT:KOMT IN ELKE RELATIE VOOR. IK BEN ZLEF VERLOOFD ......EN IK KAN GEWOON ZEGGEN DAT IK JONGEN ER GOED UIT VIND ZIEN...WANT DAT WIL NIET METEEN ZEGGEN DAT IK OOK GEINTERESSEERD BEN IN DIE MAN...HIJ IS NOG STEEDS VAN MENING DAT JE ZOIETS NIET ZEGT TEGEN JE MAN(WE NOEMEN ELKAAR AL MAN/VROUW)...DUS WAT DOE IK NOU: IK ONTWIJK DAT ONDERWERP......OMDAT JE MAN NATUURLIJK GEWOON NIET WIL HOREN DAT JE EEN ANDER ER GOED UIT VIND ZIEN.EN ZEG NOU EERLIJK...JIJ VINDT TOCH OOK NIET LEUK OM TE HOREN DAT HIJ EEN MEISJE HEEL MOOI VINDT. DUS MEID.GOEDMAKEN DIE HANDEL...EN EEN RUZIE GOED MAKEN IS OOK ALTIJD LEUK..WANT DAN BEN JE WEER SUPERLIEF VOOR ELKAAR. :koppel: PS DAT VAN DIE CONSOLAAT.....WAS EEEN MEGAFOUT...NOOIT MEER DOEN...FOEI :kwaad:

SaraZena
01-05-2002, 12:08

ten eerste wil je zeggen dat ie je nooit een tik had mogen geven!!! Het begint namelijk met een tik...en god mag weten waar het eindigd! Ten tweede: je moet er met hem over gaan praten, mensen zeggen nu eenmaal gekke dingen als ze kwaad zijn, waar we achteraf altijd spijt van hebben. Praten, praten en nog eens praten, alleen dan kom je verder!! heel veel succes!! groetjes Sabrin

Tornado
01-05-2002, 12:13
Soekran allemaal. Na het lezen van jullie reacties voel ik me echt stukken beter. Ik zit nu op mijn werk en als mijn collega's vragen hoe mijn dag gister was, voel ik de tranen in mijn ogen branden. Dat wil ik niet. Ik wil zakelijk blijven met mijn collega's. Jullie hebben gelijk. dat van die consulaat had ik nooit mogen zeggen. Maar ja, als je kwaad bent dan zeg je wel eens gekke dingen. Ik heb hem er wel mee gekwetst. Ik ga het ook niet meer zeggen. Jezus ik voel me echt veel beter zeg. Nogmaals bedankt. p.s. iemand zei dat je bepaalde onderwerpen beter kunt vermijden. Is misschien ook wel zo. Maar het probleem is dat ik het altijd al vermeden heb en nooit heb ik gezegd dat ik iemand echt mooi vond. Maar dit keer kwam het ter sprake en ben ik er misschien te veel op ingegaan, waardoor hij het gevoel kreeg dat ik die jongen leuk vond. Wat absoluut niet het geval is. T

SaraZena
01-05-2002, 12:17
Origineel gepost door Tornado Soekran allemaal. p.s. iemand zei dat je bepaalde onderwerpen beter kunt vermijden. Is misschien ook wel zo. Maar het probleem is dat ik het altijd al vermeden heb en nooit heb ik gezegd dat ik iemand echt mooi vond. Maar dit keer kwam het ter sprake en ben ik er misschien te veel op ingegaan, waardoor hij het gevoel kreeg dat ik die jongen leuk vond. Wat absoluut niet het geval is. T ik vind het eerlijk gezegd heel kinderachtig van hem dat ie daar zo fel op reageerd, het is toch al verleden tijd?! Over dat soort dingen moet je gewoon met je man kunnen praten vind ik, je bent toch getrouwd, je bent toch maatjes voor het leven , of niet? Ik begrijp dat echt niet die jaloezie van die mannen :confused: ik denk er nu serieus over na om pot te worden:D

aminaatje
01-05-2002, 12:19
Salaam Tornado, Een ruzie binnen een huwelijk is een gezonde zaak en hoort erbij, dat jij spijt hebt is ook goed. Het belangrijkste is dat je je spijt betuigd bij je echtgenoot! En weet je tornado het mooiste van ruzie maken is het bijleggen. "Veel Succes" Groetjes, Amina

dounia_dana
01-05-2002, 12:20
Salaam, Mannen zijn rare wezens en je moet voortaan wat meer sbar hebben. Alles komt dan wel goed!! Met Allah`s (SWT) hulp. Dounia D

camjo
01-05-2002, 12:53
Origineel gepost door sabrinat ten eerste wil je zeggen dat ie je nooit een tik had mogen geven!!! Het begint namelijk met een tik...en god mag weten waar het eindigd! Ten tweede: je moet er met hem over gaan praten, mensen zeggen nu eenmaal gekke dingen als ze kwaad zijn, waar we achteraf altijd spijt van hebben. Praten, praten en nog eens praten, alleen dan kom je verder!! heel veel succes!! groetjes Sabrin Correct Sabrinat...ik sta achter je stelling... Dit is nou eenmaal het huwelijk...en deze huwelijk bestaat uit 2 individuen die elkaar elke dag beter en beter leren kennen... Dit is een proces van leren...en fouten maken is helaas nooit uit te sluiten...het beste is van deze fouten leren...anders groeien deze tot problemen... Hoe dan ook...geven en nemen...en hou altijd rekening met de gevoelens van je partner...niet gemakkelijk, maar wel leerbaar... je kan het leren... Natuurlijk heb je recht op je mening...maar de kunst is en blijft...je mening zodanig overbrengen...dat je partner zeer duidelijk je bedoeling kent... en er geen bedreiging of een gevoel van minderwaardigheid voor zich voelt... Praat erover...en leg het goed uit...praat in ieder geval met niemand hierover...ik hoop dat je partner dat ook niet doet...want knoop dit goed in je oren...als jullie deze en andere ruzies niet zelf kunnen oplossen...dat het niemand voor jullie kan doen...en eenmaal dat er mensen tussenkomen wie het ook mogen zijn...dat ze nooit de échte probleem kunnen oplossen...alleen maar camoufleren... De oplossing ligt in jullie handen...voor nu en later...en voor altijd... Ik wens jou en je levenspartner het beste... groeten,

eloujdia
01-05-2002, 13:30
Salam aleikom beste mensen, In elke relatie komt men wel eens problemen tegen. Het feit dat jij hebt gezegd dat je een man mooi vindt. Daarmee heb je misschien wel je mening gegeven, maar voelt je man zich misschien bedreigd. Al is daar geen reden voor. Het feit dat hij jaloers is in dit geval, is alleen maar een bewijs hoeveel hij van je houdt. Kijk als het hem niets deed dat jij een andere man mooi vindt, dan zou je je daar eerder zorgen over moeten maken. In een relatie/huwelijk of wat dan ook is het geven en nemen. Hoe meer je geeft des te meer je terugkrijgt. Een relatie is gebasseerd op liefde, vertrouwen en communicatie. Wanneer je deze dingen altijd voor ogen houdt, dan kan het slagen. Van fouten leer je en fouten zijn er om over na te denken. Jij en je man zijn twee verschillende karakters naarmate jullie langer getrouwd zullen zijn. Leer je hem elke dag meer kennen en hij jouw ook. Misschien heb je het al gemerkt dat het verliefde gevoel van ooit overgaat in houden van. Dan realiseer je je misschien dat je meer en meer je mening kunt geven. Je houdt immers van hem en hij weet wat hij aan jou heeft. Maar het blijft een kunst om wel je mening te geven, maar tevens rekening te houden met de gevoelens van de ander. Het is nu gebeurd je kan de tijd niet meer teug draaien. Jij hebt dingen gezegd waar je zelf zegt dat je er spijt van hebt. Hij heeft dingen gedaan/gezegd waar hij tevens spijt van heeft. Dat heeft hij jou duidelijk gemaakt, nu jij nog. Geloof me in tijden van boosheid en teleurstelling zeggen we allemaal dingen die we niet menen. Daarvoor is het woord 'sorry' bedoeld. Ik weet niet hoelang je bezig bent geweest om een relatie op te bouwen met je man tot de hoogte waar jullie nu zitten. laat het niet verpesten door zo'n stomme fout. Eens in je leven kom je diegene tegen die alles voor je betekent. Waak voor datgene wat je hebt en vecht ervoor om dat te behouden. Mensen weten vaak niet hoeveel iets waard is totdat ze het kwijt zijn,dan pas zien ze de waarde ervan in. Maak niet die fout en praat met hem! Allah yahdie jami3 m3aa salama

_Star_
01-05-2002, 14:44
Normale jaloezie van de mens maar hij heeft denk ik beetje overdreven gereageerd. Je hebt hem gewoon eerlijk gezegd wat je van die jongen dacht, daar is toch niets mis mee ??? Gewoon uitpraten en goedmaken !!!! :zwaai:

Wayagher
18-06-2006, 22:40
hoe is het afgelopen nog steeds bij elkaar?