Bekijk originele versie : Iran: vrijheid onder jongeren. vrijheid onde Christennen
Damaghrabi
28-08-2005, 23:14
Sommige Iraanse jongeren klagen dat ze niks te doen hebben en willen al te graag westers gaan leven en alles doen wat de koran verbiedt
Maar de Christennen en andere minderheden mogen alles doen wat bij hun cultuur hoort
Video (http://www.2vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=29786#)
bron (http://www.2vandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=29786)
eyecandy
28-08-2005, 23:16
Zoals tegen een moslim over het Christendom praten?
Hezbollah
28-08-2005, 23:20
Zoals tegen een moslim over het Christendom praten?dat weer niet...
eyecandy
28-08-2005, 23:22
dat weer niet...
Nou ja, bijna alles dan.
Hezbollah
28-08-2005, 23:22
check,in sommige delen van iran kan er meer dan bij andere delen...bijv,in noord-teheran zul je niet veel baarden en chadors tegenkomen,maar in de heilige stad Qom zul je wel haast alleen baarden en chadors tegenkomen:het verschilt per gebied...
dat weer niet...
Dus pure repressie van het individu :kwaad en geen vrijheid van godsdienst waar ook de koran over spreekt.
Hezbollah
28-08-2005, 23:27
Dus pure repressie van het individu :kwaad en geen vrijheid van godsdienst waar ook de koran over spreekt.er is daar wel een beperkte vrijheid van godsdienst:er zijn bepaalde aangewezen plaatsen waar christenen hun religie mogen uitoefenen:maar dan nog worden ze onder controle gehouden...en moeten ze bij evenementen de schilderijen van khomeini en khamenei meenemen...enz enz...
er is daar wel een beperkte vrijheid van godsdienst:er zijn bepaalde aangewezen plaatsen waar christenen hun religie mogen uitoefenen:maar dan nog worden ze onder controle gehouden...en moeten ze bij evenementen de schilderijen van khomeini en khamenei meenemen...enz enz...
In mijn ogen een slechte/boosaardige repressieve shi'itische islamitische dictatuur dus :kwaad:
Hezbollah
28-08-2005, 23:31
In mijn ogen een slechte/boosaardige repressieve shi'itische islamitische dictatuur dus :kwaad:...dat is jouw mening,die ik accepteer :)
...dat is jouw mening,die ik accepteer :)
Het feit alleen al dat hier stemmen opgaan om ambtenaren te verbieden om hoofddoekjes te dragen geeft veel moslims het idee dat het hier een 'nazistaat' is, hoe wil jij dan het repressieve bewind van de ayahtola's noemen?
eyecandy
28-08-2005, 23:35
er is daar wel een beperkte vrijheid van godsdienst:er zijn bepaalde aangewezen plaatsen waar christenen hun religie mogen uitoefenen:maar dan nog worden ze onder controle gehouden...en moeten ze bij evenementen de schilderijen van khomeini en khamenei meenemen...enz enz...
Nou ja, een klein beetje dan.
Hezbollah
28-08-2005, 23:40
Het feit alleen al dat hier stemmen opgaan om ambtenaren te verbieden om hoofddoekjes te dragen geeft veel moslims het idee dat het hier een 'nazistaat' is, hoe wil jij dan het repressieve bewind van de ayahtola's noemen?mij hoor je niet snel zeggen 'een nazistaat' maar ik vind dat hoofddoekjes wel moet kunnen,net zoals kruisjes en keppeltjes:mijn leraar mag van mij een keppeltje dragen,de stadhuismedewerker een dikke kruis en de bibliotheeksecretaresse een hoofddoek:after all,het is toch een land waar zulke symbolen toch moet kunnen?maar maak niets uit...
check,in sommige delen van iran kan er meer dan bij andere delen...bijv,in noord-teheran zul je niet veel baarden en chadors tegenkomen,maar in de heilige stad Qom zul je wel haast alleen baarden en chadors tegenkomen:het verschilt per gebied...
Hezbollah, overal moet men een chador aan. Lees dit artikel eens... er staat b.v. ook dat de huwbare leeftijd voor meisjes naar 13 is teruggebracht (eerst werd het naar 15 jaar verheven) - onder dit regime. Maar kan het haast niet geloven eigenlijk...
Women history and conditions in Iran. (http://www.daneshjoo.org/article/publish/article_3043.shtml)
Er word ook een regeringswebsite bij genoemd waar dit te verifieren zou zijn, Salaamiran, maar dat zal wel in het arabisch of farsi geschreven zijn.. :confused:
Dat de christenen in Iran alles mogen doen wat bij hun cultuur hoort klopt niet.
Kijk maar eens op de site http://www.opendoors.nl/htm/?p=ir
mij hoor je niet snel zeggen 'een nazistaat' maar ik vind dat hoofddoekjes wel moet kunnen,net zoals kruisjes en keppeltjes:mijn leraar mag van mij een keppeltje dragen,de stadhuismedewerker een dikke kruis en de bibliotheeksecretaresse een hoofddoek:after all,het is toch een land waar zulke symbolen toch moet kunnen?maar maak niets uit...
Ben het dus niet met je eens. Symbolen staan voor zaken die ik niet te tolereren vindt in dit land.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.