Bekijk originele versie : waarom denken ze zo?
SaraZena
30-04-2002, 23:58
Waarom denken de meeste marokkaanse jongens slecht over marokkaanse meisjes die op zich zelf wonen?
Eerst denken ze dat je bent weggelopen van huis en dat je meteen het slechte pad op gaat, dat je elke dag uit gaat, dat je jongens mee naar huis neemt. kortom; dat je alles doet wat Allah verboden heeft
Ik kan het niet uitstaan dat ze zo oordelen terwijl ze je niet eens kennen. :kwaad:
Ik heb dit al zo vaak meegemaakt dat ik nu echt zoiets heb van: de pot op met die k ut marokkaantjes!!
Wat is het probleem?
Kunnen ze er niet tegen dat een meisje zo zelfstandig is?
Of vinden ze dat een meisje pas het huis uit mag als ze getrouwd is?
what the F#ck is there problem????
EsteeLauder01
01-05-2002, 00:06
Die Marokkaanse jongens die zo reageren zullen altijd wel een reden ofzo hebben, ze denken er altijd het slechte van, zoals jij ook zegt, dat ze denken dat die dames mannen mee naar huis nemen...belachelijk gewoon.
Ik denk dat ze er niet tegen kunnen dat je vrijheid hebt als vrouw.
Misschien kunnen ze er ook niet tegen dat je je als vrouw alleen redt.
Of het kan zijn dat ze gewoon jaloers zijn.
Gelukkig zijn niet alle Marokkaanse jongens zo.
;)
SaraZena
01-05-2002, 00:07
he thanks sabje!!!!!!!!!!
met jou kan ik praten.
Origineel gepost door sabrinat
Waarom denken de meeste marokkaanse jongens slecht over marokkaanse meisjes die op zich zelf wonen?
Eerst denken ze dat je bent weggelopen van huis en dat je meteen het slechte pad op gaat, dat je elke dag uit gaat, dat je jongens mee naar huis neemt. kortom; dat je alles doet wat Allah verboden heeft
Ik kan het niet uitstaan dat ze zo oordelen terwijl ze je niet eens kennen. :kwaad:
Ik heb dit al zo vaak meegemaakt dat ik nu echt zoiets heb van: de pot op met die k ut marokkaantjes!!
Wat is het probleem?
Kunnen ze er niet tegen dat een meisje zo zelfstandig is?
Of vinden ze dat een meisje pas het huis uit mag als ze getrouwd is?
what the F#ck is there problem????
Ja meid wat kan ik zeggen.Die marokkaanse jongens kunnen er niet tegen dat een meisje op haar eigen woont.Ze zijn gewoon jaloers en vinden dat zoeits niet kan.Ze denken dat een meisje thuis moet wonen zolang ze niet getrouwt is.
In de koran staat dat een meisje niet alleen mag wonen denk ik toch.Pas als ze uit het huis is om te gaan trouwen en bij haar man in te wonen.Dan pas mag een meisje uit huis gaan.
Je moet er gewoon niet op die bruine apen letten.Doe wat je niet laten kunt.Mijn oudste zus woont ook alleen.Met al de geroddel van de omgeving die ze krijgt heeft ze er voor over.
Ja een jongen mag alles en een meisje niets zeker yes right.Die jongens die er zo over denken hebben een vijs los in hun verstand.Je moet je er niet om druk maken.Leef zoals je zelf wilt.
jeetje ..hoe bedoel je generaliseren .....trouwens marokkaanse vrouwen lanceren ook het ene roddel na het andere wanneer ze zien of horen dat een meisje op haar zelf woont ..en wie staan garant voor het instand houden van een roddelcircuit ??? juist ja vrouwen !! :) :D :zwaai:
SaraZena
01-05-2002, 00:27
Origineel gepost door remii
jeetje ..hoe bedoel je generaliseren .....trouwens marokkaanse vrouwen lanceren ook het ene roddel na het andere wanneer ze zien of horen dat een meisje op haar zelf woont ..en wie staan garant voor het instand houden van een roddelcircuit ??? juist ja vrouwen !! :) :D :zwaai:
ik heb het hier over jongens, remii!
Zeg eens eerlijk remii, wat dacht jij toen ik je vertelde dat ik op me zelf woonde? EERLIJK!!!!
Het interesseert mij geen ene reet wat de Marokkaanse jongens vinden van een Marokkaans meisje die op zichzelf woont. Ze doen best vreemd als een Marok. meisje haar rijbewijs heeft (inc. auto dus), eigen huis, leuk baantje en goed contact met haar familie (inc. broers). In hun ogen is ze gelijk verwesterd. Komt me de strot uit die Marokkaanse jongens met zo'n STRONT mentaliteit.
Ik zou het fijn vinden als ik een eigen stekje zou hebben en m'n ouders ook. Wat de rest ervan vindt interesseert mij geen ene reet.
Origineel gepost door sabrinat
ik heb het hier over jongens, remii!
Zeg eens eerlijk remii, wat dacht jij toen ik je vertelde dat ik op me zelf woonde? EERLIJK!!!!
wil jet echt weten sabrin ????? haha nee joh ...ik ken een hoop meiden die al op zich zelf wonen dus ik keek er niet echt van op
moet kunnen vind ik ...voor een marokkaanse komt het misschien vreemd over maar toch....
Salaam Allemaal...
Ik denk dat zowel de meisjes als de jongens...in deze moderne tijd...de meeste van hen capabel zijn (het aankunnen) om voeldoende onafhankelijk te kunnen denken en bewegen...en als het moet of kan op zichzelf kunnen wonen en leven.
Wanneer een meisje alleen gaat wonen...laat ze ook zien waar toe ze in staat is...m.a.w. ze laat zien dat ze onafhankelijk kan leven, redeneren en voor zichzelf kan zorgen...Deze vaststelling roept bij sommige jongens vraagtekens en ongeloof...omdat zij nog altijd het beeld in zich hebben van het feit dat het meisje tuishoort bij haar ouders tot ze gaat trouwen...
En ook voelen de jongens zich onzeker...en misschien in hun machtsgevoel aangetast...en het gevolg hiervan zijn de vele vooroordelen over de meisjes...
Ik vind het goed dat een meisje of vrouw sterk in haar schoenen moet staan...en evenwaardig aan de man moet zijn...zo dat ze altijd het heft in haar handen kan nemen wanneer het nodig is.
Sommige meisjes en vrouwen...tellen voor drie...doen meer dan een man kan doen...zijn heel de dag in de weer...om voor hun familie of voor zichzelf te zorgen...
groeten,
Ik zat net te denken... :D ... zelfstandige vrouwen schrikt de mannen af. Ik las laatst in een tijdschrift (Psychologie Magazine) dat mannen zich onzeker voelen zodra een vrouw haar eigen inkomen heeft. Hoeft niet perse een eigen inkomen te zijn, maar dat een vrouw in iedergeval zelfstandig en onafhankelijk is van haar man, dat baart de mannen dus zorgen.
Nou heb ik dat zitten combineren met ons (Marokkaanse) cultuur en tja... conclusie? Een vrouw hoort bij ons zich een beetje "onderdanig" te gedragen tegenover haar man. De Marokkaanse man is dit gewend van een vrouw, zodra zij naderhand zelfstandiger wordt en van zich "afbijt" (zelfverzekerder wordt dus), dan schrikt dat de man af. Een kwestie van wennen aan de "gigantische" verandering dus(?). Dus het heeft absoluut met het Westen te maken. In Marokko zijn er nog steeds vrouwen met de mentaliteit de man te "gehoorzamen" en te "verzorgen". Hier in Europa (Westen), willen de vrouwen carriere maken, een eigen leven leiden... vrij zijn in hun doen en laten. :bril:
Redelijk? :confused:
Oops... Mohamed is me voor geweest. Alhoewel... conclusies komen bijna overeen.
ik weet niet ...kijk ik personelijk ben een enorme voorstander van verregaande rechten voor de vrouw ...vrouwen horen gewooon minimaal dezelfde rechten te krijgen als de man
maar om nou te zeggen dat vrouwen op alle fronten op gelijkheid komen met de man ...?? mijn gezond verstand zegt me dat indien vrouwen dit nastreven het heel erg fout kan gaan ....ik denk dat mannen over het algemeen dit niet zouden pikken en het als een dreiging gaan zien...
Het heeft inderdaad allemaal met jaloezie te maken. Ze hebben altijd het beeld meegekregen van huis uit, pappa werkt en zorgt voor alles en hun moeders zorgde ervoor dat het eten op tafel stond. Toch wel een beetje het gevoel dat vrouwen dus afhankelijk zijn van hun mannen. Nu een generatie verder zijn het juist de dames die steeds hogerop komen en ook hele goede prestaties leveren binnen de gemeenschap. Als ik dan alleen naar mezelf kijk. Ik heb alhamdoulilah een goede baan, en mag absoluut niet klagen wat mijn salaris betreft. . Ik verdien gewoon veel meer dan veel van de Marokkanen die ik ken. Ja en dat als "groentje", dat wekt toch bepaalde gedachtes bij de heren.
Heb ook een mooie wagen in mijn bezit. Ja en die combinatie is in sommige ogen van het mannelijke geslacht onmogelijk, onacceptabel. Ik heb echt alles in mijn leven altijd zelf weten te bekostigen. Van mijn studie tot alles wat ik bezit. Was echt heel erg onafhankelijk. Een bewuste keuze. Ben wat dat betreft echt een duizendpoot. Ik kan dus niet alleen maar koken(wat ik overigens graag doe) en bekend is bij die mannen als iets wat een vrouw alleen maar kan, maar zet ook van alles in elkaar, verven, behangen, hang een lamp op, regel alles op het gebied van papieren enz.... Ja met andere woorden de klusjes die vroeger alleen door hun vaders gedaan werden, doe ik ook. Ja daar heb ik geen man voor nodig. Het is als het ware dat je iets van hun afpakt waar zij altijd mee konden pronken als man zijnde. Geef nou toe als wij dames dit allemaal zelf kunnen doen, dan blijft er nog weinig voor hun over dat ze nog kunnen omschrijven als " ja dat doen wij mannen wel eventjes, dat is niks voor jullie".
Dit brengt mij terug op waarom ze zo slecht denken over de dames die op zichzelf wonen. Het is DE STEMPEL op het feit dat de dames zonder hun uitstekend hun eigen boontjes kunnen doppen. Ik woon zelf wel thuis, maar heb bewondering voor de dames die op zich zelf wonen.
Een ding, gelukkig zijn ze(de mannen) niet allemaal zo!!
Wel Sabrinat,
het is en blijft altijd zo dat als men een meisje of vrouw
ziet die alleen woont, men onmiddellijk negatief gaat denken
terwijl men de reden niet eens weet.
Dat zijn weer van die vooroordelen terwijl ze niet eens
weten wie je in werkelijkheid bent. Altijd eerst slecht denken,
tot het tegendeel is bewezen, zo zijn sommige marokkaanse
jongens nu eenmaal. Gelukkig niet allemaal :D
Als ze jou niet kennen en niet weten waarom je alleen woont
dan hoeven ze toch niet van die negatieve uitspraken erbij
te halen van : ze is weggelopen, ze is dit, ze is dat, etc...
Ik vind dat het wel moet kunnen om alleen te wonen,
dat is een manier van zelfstandigheid, je wilt op eigen benen staan.
Je hebt daarom niet minder respect voor je ouders of
familie. Je wilt gewoon tijd voor jezelf en een eigen leven
leiden op die manier.
Er zijn natuurlijk weer een hoop meiden die alleen gaan
wonen omdat ze dan kunnen doen wat niet hoort binnen ons
geloof maar dat is een andere categorie meiden, daar wil ik
het niet over hebben.
Dus, Sabrinat, do your thing !
:zwaai:
SaraZena
01-05-2002, 15:45
mensen bedankt voor jullie reacties!!!!!!!
waar blijft de rest, degenen die er tegen zijn?
reacties graag!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.