Bekijk originele versie : Zelfmoordaanslag in zuiden Israël, geen doden.
Zelfmoordaanslag in zuiden Israël
Uitgegeven: 28 augustus 2005 08:06
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2005 08:54
JERUZALEM - Door een zelfmoordaanslag bij het busstation van de Israëlische stad Beersheba zijn zondagochtend tijdens de ochtendspits minstens vijf en mogelijk tien gewonden gevallen. Twee beveiligingsmedewerkers zijn er volgens de politie ernstig aan toe.
Het ging volgens de Israëlische televisie om een ,,grote explosie''. De dader zou hebben geprobeerd het busstation zelf in te komen, maar werd tegengehouden door beveilingsmedewerkers. Vervolgens blies hij zichzelf op een toegangsweg naar het gebouw op. Een woordvoerder van de busmaatschappij Egged vertelde hoe hij op straat het lichaam van de dader had zien liggen.
Eerste aanslag
Het is de eerste aanslag in Israël sinds de ontruiming van de Gazastrook die een week geleden werd afgerond. De laatste grote aanslag in Israël vond anderhalve maand geleden plaats. Een lid van de militante Islamitische Jihad blies zich op in een winkelcentrum in de badplaats Netanya, waardoor drie Israëliërs om het leven kwamen. In februari vielen in Tel Aviv vier doden toen een Palestijn in een discotheek een zelfmoordaanslag pleegde.
Beersheba, een stad in de Negev-woestijn, werd een jaar geleden ook opgeschrikt door aanslagen op twee lijnbussen. Die terreuraanvallen kostten achttien personen, onder wie de daders het leven. Tientallen mensen raakten gewond.
Niet opgeëist
De aanslag is nog niet opgeëist. De politie liet weten dat het vooraf geen waarschuwing had ontvangen. De radicale Islamitische Jihad heeft de afgelopen dagen gezworen om vijf Palestijnen te wreken, die vorige week op de Westelijke Jordaanoever werden gedood door Isräelische militairen.
http://www.nu.nl/news/581138/23/Zelfmoordaanslag_in_zuiden_Isra%EBl.html
Eigenlijk weer mislukt dus. Een mislukte aanslag zal geen paradijs opleveren.
Ik denk dat de controles nu weer aangescherpt gaan worden, wat weer ten koste van de 'gewone' Palestijn gaat die wil werken in Israel. Maar ja daar maalt Hamas niet om, de eer gaat voor.
rijmaran
28-08-2005, 10:27
Ik denk dat de controles nu weer aangescherpt gaan worden, wat weer ten koste van de 'gewone' Palestijn gaat die wil werken in Israel. Maar ja daar maalt Hamas niet om, de eer gaat voor.
Eer?
Welke eer? :maf:
blingblong
28-08-2005, 10:41
Dit zal niet echt goed werken voor de palestijnen.
Hames heeft een beetje haantjesgedrag en denkt dat zelfmoordaanslagen de sleutel tot succes is.
Jammer en sneu voor de palestijnse burgers.
Ik vermoed toch dat die burgers hamas liever zien gaan als komen.
Wat een ontzettende eikels zijn die losers van Hamas toch. Volgens mij wil dat tuig helemaal geen vrede. Omdat ze dan hun machtspositie verliezen.
Iedere keer als het er op dreigt te gaan lijken dat er vooruitgang komt in iets van een vredesproces, dan komt Hamas weer met dit soort belachelijke acties. Die lui zijn echt helemaal gek. Dit heeft niets meer met vrijheidsstrijd te maken.
eyecandy
28-08-2005, 11:09
hmm, tot op heden is de aanslag dus niet opgeëist. Dus waarom zou het hamas zijn?
Die staan toch meestal met hun grote bek wel vooraan als ze zoiets doen.
Maar hoe dan ook, het zal 'de zaak' geen goed doen.
Hamas suspected in blast that seriously hurt two
Suicide bomber wounds 51, 2 seriously, in Be'er Sheva blast
A suicide bomber rocked the center of the Negev capital of Be'er Sheva early Sunday, wounding at least 51 people, two of them seriously, in the first such terror attack since Israel began its withdrawal from the Gaza Strip earlier this month.
The target of the attack may have been Soroka hospital, also the intended target of a foiled suicide bombing earlier this year.
Israeli security sources said it was not immediately known who was behind the attack, but that initial indications pointed to Hamas.
The bomber had aroused the suspicions of the driver of a crowded Number 9 bus. Asked by the bomber if his bus went to Soroka, the driver directed him to another area, then alerted security guards, who pursued the attacker until he set off the bomb.
Witnesses said the alertness of the driver and the guards prevented what could have been a much more costly attack. The explosion occurred during the morning rush hour at the start of the Israeli work week.
The bus driver told Israel Radio the suicide bomber was carrying a heavy bag and drew his suspicion.
"I was suspicious of him, he had a large back pack and a plastic bag in his hand," a witness who identified himself as a bus driver named Rami told Israel Radio. "I pointed him out to the guard. He was about 20 meters from the bus when he blew up. It was a huge explosion, very big," he said.
Yehuda Shoshan, a paramedic, said the two security guards were critically wounded. "They were suffering from shrapnel wounds and burns all over their bodies," he told Channel 10 TV.
Bron (http://www.haaretz.com/hasen/spages/617976.html)
Inderdaad geen menselijke doden iig. :hihi:
Hazouz_55
28-08-2005, 12:12
Neen, jullie zien het verkeerd.(jullie weten echt weinig) Hamas wil twee dingen bereiken. 1. Zij willen aan Israel en het Israelische volk laten zien, dat ze na the disengagement nog steeds the ability hebben om aanslagen te plegen. 2. Dit is ook een provocatie naar the PA, naar Abbas. Hamas wil hiermee zeggen, let op Abbas, wij zijn nog steeds iemand waar jullie rekening mee moeten houden in Gaza, zodra de laatste Israeli's daar weg zijn....
rijmaran
28-08-2005, 12:14
Neen, jullie zien het verkeerd.(jullie weten echt weinig) Hamas wil twee dingen bereiken. 1. Zij willen aan Israel en het Israelische volk laten zien, dat ze na the disengagement nog steeds the ability hebben om aanslagen te plegen. 2. Dit is ook een provocatie naar the PA, naar Abbas. Hamas wil hiermee zeggen, let op Abbas, wij zijn nog steeds iemand waar jullie rekening mee moeten houden in Gaza, zodra de laatste Israeli's daar weg zijn....
Gewoon haantjesgedrag dus. :maf:
Hezbollah
28-08-2005, 12:21
Ik denk dat de controles nu weer aangescherpt gaan worden, wat weer ten koste van de 'gewone' Palestijn gaat die wil werken in Israel. Maar ja daar maalt Hamas niet om, de eer gaat voor.volgens hun ideologie is het nooit een mislukte aanval...
wolfowitzen
28-08-2005, 12:22
Dus Israel geeft de Gaza op, maar bombardeert even later een stukje Gaza, om de GAZA inwoners te laten zien, dat ze nog steeds de "ability"hebben om toe te slaan?????? dat zou toch een buitengewoon barbaarse en domme aktie zijn! Iedereen wéét dat, het zou eerder een vertoon van onmacht zijn!
Dus omdat Hamas en Abbas ruzie met elkaar hebben, blaast Hamas een Israelisch Ziekenhuis op( als het was gelukt), omdaar mee te laten zien, dat Abbas Hamas moet vrijlaten in haar doen en laten in de gaza? Knap onlogisch!
Maar ja, WIJ zien het allemaal verkeerd, "we weten echt weinig"!
Tja, als je bedoelt van Arabische intelligentie en logika, geef ik je wel gelijk! Zó stóm is alleen een hooligan!:maf2:
ze hebben geen kans gemist, om een kans te missen!
Hazouz_55
28-08-2005, 12:26
Dus Israel geeft de Gaza op, maar bombardeert even later een stukje Gaza, om de inwoners te laten zien, dat ze nog steeds de "ability"hebben om toe te slaan?????? dat zou toch een buitengewoon domme aktie zijn! Iedereen wéét dat, het zou eerder een vertoon van onmacht zijn!
Dus omdat Hamas en Abbas ruzie met elkaar hebben, blaast Hamas een Israelisch Ziekenhuis op( als het was gelukt), omdaar mee te laten zien, dat Abbas Hamas moet vrijlaten in haar doen en laten in de gaza? Knap onlogisch!
Maar ja, WIJ zien het allemaal verkeerd, "we weten echt weinig"!
Tja, als je bedoelt van Arabische intelligentie en logika, geef ik je wel gelijk! Zó stóm is alleen een hooligan!:maf2:
Wil je SVP in het vervolg niet meer reageren op mijn berichten. Dank je wel........
(Ik heb het vriendelijk gevraagd)
DeDufrene
28-08-2005, 12:28
Wil je SVP in het vervolg niet meer reageren op mijn berichten. Dank je wel........
Hazouz_55= Uitgeluld + niets meer te zeggen.
wolfowitzen
28-08-2005, 12:28
ahahahawaaahhahahahahhahhahahahahahahahahahahahhah ahahhahhahah
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.