Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Spiegeltje spiegeltje aan de wand wie..

Pagina's : [1] 2

MueZli
30-03-2003, 23:51

Wie DURFT! Yo muslim people ! Graag willen wij via deze weg een beroep op jullie doen. Jullie zouden niet alleen ons (de organisatoren) maar ook de rest van de betrokken gemeenschap een enorm plezier doen. Het gaat om het volgende: Sinds de (op)komst van AEL naar Nederland zijn er veel vragen gerezen m.b.t. deze beweging. We hebben gemerkt dat er een latente behoefte was aan een geëmancipeerde beweging als de AEL. Enerzijds heb je een groep die vol enthousiasme deze beweging omarmd, anderzijds heb je een groep die de groep kritisch doch niet afwijzend volgt. De AEL in de persoon van Dyab Abou Jahjah is al flink aan de tand gevoeld door de journalistieke wereld. De AEL heeft zich tevens kenbaar gemaakt in Nederland in de campagneweek begin maart. Maar wat wij missen is een intern inhoudelijk debat van moslims met de AEL. Vandaar dat wij het initiatief hebben genomen om zoiets tot stand te brengen. Echter, willen we een intern inhoudelijk debat van hoog niveau op gang brengen – dat niet alleen ten goede aan de moslims in Nederland komt maar ook de publieke opinie ten aanzien van moslims zal bijstellen – immers je zou zo’n debat als een soort van ‘zelfreflectie van de moslimgemeenschap’ kunnen zien – dan kunnen we niet om jullie inbreng heen. De vorm waarin we jullie inbreng zouden willen zien is het ‘aanleveren’ van discussiepunten. Dit kunnen stellingen zijn, maar ook vraagstukken, cases etc. Om jullie alvast een indruk te geven van hoe we de avond willen indelen, lichten wij een tipje van de sluier op. De insteek van het debat is in ieder geval om onze gemeenschap te onderwerpen aan introspectie. Allereerst wordt de avond geopend met een columnvoordracht, waarna een 1-op-1 debat volgt. Dit zal gaan tussen Dyab himself en een autochtone debater. Zwaartepunt van de dag komt te liggen op het plenaire debat. Dit zal dezelfde vorm krijgen als het 2Vandaag-verkiezingsdebat. De opstelling is dus 6 deelnemers waarvan 3 AEL-voorlieden en 3 ‘Het tegenhangers’ die kritisch, doch constructief een blik willen werpen op de AEL. Het is een debat van moslims en tussen moslims. Om ons optimaal te kunnen voorbereiden willen we graag alle bijdragen ruim op tijd binnen krijgen zodat we een inventarisatie kunnen maken. De deadline is vastgesteld op 7 april. Hopende op een maximale inbreng, The Crew: Abdelhafid, Jamila, Hicham, Fatima Zohra, Fouzia en Samira. PS: wij staan open voor opmerkingen, tips en deeën. Ons email adres is debat_ael@hotmail.com. Wie durft mee te denken !?

MueZli
31-03-2003, 11:47
In het kort voor wie geen zin heeft om het te lezen : Binnenkort zal er een debat komen tussen het AEL en moslims die kritiek hebben op t AEL. Wij als toeschouwers, zouden uit dit debat kunnen achterhalen wat de sterke en zwakke punten van t AEL zijn, hoe we t AEL positief kunnen beinvloeden danwel veranderen, of juist ontdekken dat zelforganisatie in de vorm van t AEL niets voor ons is. Dus we willen als gemeenscha kritisch naar ons zelf kijken. Maar we hebben natuurlijk jullie hulp nodig. Dat kan door ideeen, stellingen en vragen aan te dragen over wat je van t AEL vind etc. AdamX, ik bespeur lichtelijke haat ? Djazaka ALLAH voor deze vriendelijke opmerking.

tasniem
31-03-2003, 11:48
Origineel gepost door AdamX LB ik heb niet gelezen te veel tijd!

AdamX
31-03-2003, 11:54
Origineel gepost door MüeZli In het kort voor wie geen zin heeft om het te lezen : Binnenkort zal er een debat komen tussen het AEL en moslims die kritiek hebben op t AEL. Wij als toeschouwers, zouden uit dit debat kunnen achterhalen wat de sterke en zwakke punten van t AEL zijn, hoe we t AEL positief kunnen beinvloeden danwel veranderen, of juist ontdekken dat zelforganisatie in de vorm van t AEL niets voor ons is. Dus we willen als gemeenscha kritisch naar ons zelf kijken. Maar we hebben natuurlijk jullie hulp nodig. Dat kan door ideeen, stellingen en vragen aan te dragen over wat je van t AEL vind etc. AdamX, ik bespeur lichtelijke haat ? Djazaka ALLAH voor deze vriendelijke opmerking. das een stuk beter, mooi uitgeld ik vind het een intressante debat. en wat bedoel je met lichtelijke haat? als ej denkt dat ik je haat!! dan heb je het mis meid, soub7ana Allah waarom zou ik je haten? heb er geen reden voor.

AdamX
31-03-2003, 11:57

Origineel gepost door tasniem ik heb niet gelezen te veel tijd! ik had er ook geen zin in om het heel verhaal te lezen, daarom zei ik : LB = lekker belangrijk ik weet nog steeds nie wat ik van de AEL moet vinden, ikkom er niet uit, ben het met sommige punten van hun mee eens, maar ook weer tegen.

SWDG
31-03-2003, 12:04
Misschien dat je het partijprogramma van de AEL op de site moet zetten zodat mensen aan de hand daarvan vragen en opmerkingen kunnen maken De meeste van ons kennen AEL van horen en van die 2 keer dat hij op TV was. Verder weten we dat hij moslim is. Maar als je discussiepunten en cases wil ontvangen van onze lui hier dan zal je het partijprogramma op de site moeten zetten. Anders zal je waarschijnlijk toch loze opmerkingen krijgen van AEL is goed Of AEL is slecht. En ik denk niet dat je daarmee inhoudelijk ver zult komen. Dus plaats het partijprogramma en dan sta ik als eerste in de rij om met op- en aanmerkingen te komen.

zin_n_arif
31-03-2003, 12:06
moetn we ons vrage hier op deze forum plaatsen?? ik heb een vraag gericht naar dhr Abou Jah JAh zelf. maar ik weet niet hoe ik hem deze vraag moet stellen. ik hoop dat ik hier een reactie op krijg

MueZli
31-03-2003, 12:11
Origineel gepost door SWDG Misschien dat je het partijprogramma van de AEL op de site moet zetten zodat mensen aan de hand daarvan vragen en opmerkingen kunnen maken De meeste van ons kennen AEL van horen en van die 2 keer dat hij op TV was. Verder weten we dat hij moslim is. Maar als je discussiepunten en cases wil ontvangen van onze lui hier dan zal je het partijprogramma op de site moeten zetten. Anders zal je waarschijnlijk toch loze opmerkingen krijgen van AEL is goed Of AEL is slecht. En ik denk niet dat je daarmee inhoudelijk ver zult komen. Dus plaats het partijprogramma en dan sta ik als eerste in de rij om met op- en aanmerkingen te komen. :) Dank je ! IK zal t zo plaatsen.

MueZli
31-03-2003, 12:13
Origineel gepost door zin_n_arif moetn we ons vrage hier op deze forum plaatsen?? ik heb een vraag gericht naar dhr Abou Jah JAh zelf. maar ik weet niet hoe ik hem deze vraag moet stellen. ik hoop dat ik hier een reactie op krijg Je mag het ook emailen als je dat prettiger vind? debat_ael@hotmail.com Heb je geen pottenkijkers :D:).

MueZli
31-03-2003, 12:19
Tis een lap tekst. Ik zal later ook extra linken plaatsen met opinies over t AEL. http://www.ael.nl/standp.htm http://www.ael.nl/visienw.htm

MueZli
31-03-2003, 12:37
Origineel gepost door AdamX ik had er ook geen zin in om het heel verhaal te lezen, daarom zei ik : LB = lekker belangrijk ik weet nog steeds nie wat ik van de AEL moet vinden, ikkom er niet uit, ben het met sommige punten van hun mee eens, maar ook weer tegen. Je hoeft t AEL niet 100% te steunen of 100% er tegen te zijn. Punten waarmee je het niet eens bent of juist wel, kun je ons sturen naar debat_ael@hotmail.com of hier op deze topic plaatsen. Wat betreft "lichtelijke haat", ik heb het gevoel dat deze topic niet gewaardeerd wordt. Anyway, ik moet niet zo snel conclusies trekken :D.

mimi3000
31-03-2003, 13:05
Ik denk dat veel mensen kritiek hebben op dat de AEL de staat israel wil ontmaskeren of ontbinden of hoe je het wil zegge....Nadat ik naar een debat had geluisterd kwam naar vore dat de AEL wil dat joden en moslims samen in vrede in 1 staat leven..... Mischien moet dat meer worden uitgebouwd...want niet iedereen weet dit.....Ze zien het alleen als minpunt terwijl als je naar de uitleg luistert het heel erg klopt :)

MueZli
31-03-2003, 13:52
Mimi3000 :duim: shukran!

DiZA
31-03-2003, 14:18
Voor de tegenstanders... 'K snap niet waarom sommigen zo kritisch zijn tov de AEL..Zijn diegenen ook weleens kritisch geweest tov voorafgaande partijen Bijv PVDA, GRoenlinks...Elk politieke partij heeft wel een aantal punten waar je niet mee eens bent, of waarvan je denkt hey ! Maar toch zoek je de partij uit die jou het meest vertegewoordigd..Dan komt er een partij als de AEL bevalt het je niet zoek een andere partij... We leven in een democratie. Waar ook de AEL recht heeft om te bestaan.! Als zij binnen de regels werken... en dat doet zij :)

qwatra
31-03-2003, 16:05

salaam, ik heb ook wel wat vragen, maar voor ik ze stel wil ik er wel bij zeggen dat ik volledig voorstander van AEL, ben ook al zijn sommige dingen(op islamtisch vlak) niet duidelijk voor me, toch blijf ik steunen, gewoon om het feit dat we eindelijk een beetje worden gehoord, en ik deel ook de standpunten van de AEL, maar wat ik niet begrijp is dat Abu jahja steeds zegt dat hij islamitisch is, maar als moslim mag je toch niet aan democratie doen, de enigste wet die je mag naleven is die van Allah, de sharia', ik heb dat gelezen in het boekje: Ayat El koersie, dat dus democratie een vorm van bijgeloof, of afwijking van het islamitisch geloof is, waarom zie ik dan niet duidelijk in dat de Arabische Europese Liga ook over moslims gaat??? maha salama (het is niet noodzakelijk om op deze vraag te antwoorden als het niet gaat)

Pagina's : [1] 2