Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Abortus

lipglossy
27-08-2005, 22:29

hey mensen ik heb een vraagje ik heb een surinaamse vriendin en die is ongewenst zwanger en ze is op vakantie gegaan en ze wilt het kind echt weghalen nou heeft zij begrepen dat je een abortus kan zetten tot de 20e week is dit waar???? hoop dat jullie haar kunnen Helpen Gr Glossy

Indiipendent
27-08-2005, 22:30
Nou je kan een abortus laten doen bij max. 2 maanden..

lipglossy
27-08-2005, 22:34
nee je kan abortus zetten bij max 3 maanden maar we hebben dus ook gehoord dat het kan tot je 20e week bij een speciale kliniek ofso....

metalsiaforlife
27-08-2005, 23:37
als je abortus gaat plegen met 20 weken is het geen abortus meer dan moet t kind geboren worden, via de normale weg

SALUKI
28-08-2005, 01:25

nee je kan abortus zetten bij max 3 maanden maar we hebben dus ook gehoord dat het kan tot je 20e week bij een speciale kliniek ofso.... Heel leuk voor die zogenaamde vriendin :rolleyes: maar dit noem ik gewoon moord, had ze maar 2 maal na moeten denken :ego:

Grrover
28-08-2005, 08:40
Nou je kan een abortus laten doen bij max. 2 maanden.. nee tot 20 weken want daarna wordt het levensvatbaar.

sexywoman
28-08-2005, 11:59
In Nederland is abortus officieel toegestaan tot 24 weken zwangerschap. Vanaf dat moment is een foetus buiten de baarmoeder levensvatbaar. Artsen houden een marge aan om er zeker van te zijn dat zij zich aan de wet houden. In de praktijk voeren ze daardoor vrijwel geen abortus uit na 22 weken. Een vrouw bepaalt zelf wanneer sprake is van een noodsituatie die abortus rechtvaardigt. Abortus mag alleen plaatsvinden in ziekenhuizen en klinieken die daar een vergunning voor hebben. Sinds 2000 kunnen vrouwen ook kiezen voor de abortuspil. Deze behandeling wordt op dezelfde wijze als een 'traditionele' abortus begeleid door een kliniek of een ziekenhuis. Een abortusbehandeling in een ziekenhuis of in een kliniek wordt altijd vergoed.