Bekijk originele versie : hoe komen puisten tot stand en is dit ook het geval na de pubertijd...
wie heeft er enig idee van en wie heeft er last van en hoe zien ze der uit bij sommige :hihi:
en na de pubertijd blijven die puisten nog komen of niet.. en wat bepaalt het einde van de pubertijd,...
iemand enige verdiepte gedachten over??....
wie heeft er enig idee van en wie heeft er last van en hoe zien ze der uit bij sommige :hihi:
en na de pubertijd blijven die puisten nog komen of niet.. en wat bepaalt het einde van de pubertijd,...
iemand enige verdiepte gedachten over??...
Ja... Rubriek Gezondheid & uiterlijke verzorging ... :o
Graag gedaan ;)
ze komen door het hormonensteltsel!!!!...... die zorgt er voor dat je puisten krijgt!
Tandpasta op je puistjes smeren wil nog welles helpen.. ;)
Student1
27-08-2005, 22:49
huh!! :confused: tanpasta??
nog ni geprobeerd,... zal ik eens doen :maf:
als ik jou was zou ik dat niet proberen, tandpasta zorgt ervoor dat het ontsteekt.
Heb je nog puntjes voor me :D
als ik jou was zou ik dat niet proberen, tandpasta zorgt ervoor dat het ontsteekt.
Heb je nog puntjes voor me :D
Nee hoor, tandpasta droogt puistjes uit!
silence01
27-08-2005, 23:29
je geizcht twee keer per dag wassen met zeepvrije wasgel en vervolgens goed insmeren, zodat de huis neit uitdroogt, wanneer deze wel uitdroogt gaat de huid nog meer talg aanmaken om de droogte te compenseren
voor de rest zou ik zo veel mogelijk gezonde voeding nuttigen en niet te vaak in de zon zitten, om de porien netjes te houden
het is vooral stug volhouden en meestal is het na de pubertijd weer weggetrokken (einde= rond de 6 jaar na het begin schat ik), wanneer je er niet te vaak aan hebt gezeten zul je er ook weinig littekens aan overhouden
je kunt ook naar de dokter of apotheek gaan, die in de meeste gevallen benzyolperoxide zal voorschrijven (verandering na 2-3maanden zichtbaar)
1 troost--> mensen met een vettigere huid krijgen minder diepe rimpels op latere leeftijd ;)
Heb Geduld en Insja ALlah komt het goed :goedzo:
sam_schatje
28-08-2005, 08:44
Nee hoor, tandpasta droogt puistjes uit!
De menthol in de tandpasta werkt misschien verkoelend, maar de fluor erin kan de ontsteking juist laten toenemen....
Geen tandpasta smeren dus ;)
Student1
28-08-2005, 11:52
De menthol in de tandpasta werkt misschien verkoelend, maar de fluor erin kan de ontsteking juist laten toenemen....
Geen tandpasta smeren dus ;)
Dankje meid, je snapt wat ik bedoel.
Ikheb het niet verzonnen ;)
iemand enige verdiepte gedachten over??...
Acne is een huidaandoening waar vrijwel iedereen in de puberteit last van krijgt. De medische term is acne vulgaris. Vulgaris is het Latijnse woord voor 'gewone', dat wil zeggen: de meest voorkomende vorm van acne. Acne wordt ook wel "jeugdpuistjes" genoemd.
Hoewel niet helemaal juist, omdat ook volwassenen er nog last van kunnen hebben, geeft deze term wel aan dat dit type acne vooral tijdens de puberteit voorkomt. Vrijwel niemand komt de puberteit door zonder acne. Wel kan acne zich op totaal uiteenlopende wijzen uiten.
Acne is een aandoening van de talgklieren. Elke vierkante centimeter van de huid bevat ongeveer 15 talgkliertjes, die huidsmeer (talg) produceren. Dit huidsmeer wordt afgevoerd via een uitvoergang (het follikelkanaal) dat een opening (porie) heeft naar de huid toe. Uit sommige poriën steekt een haartje.
Dat zijn de uitmondingen van de haarzakjes en de talgklieren. De poriën zonder haartje zijn de uitmondingen van de zweetkliertjes. Onder invloed van hormonen ondergaat de huid in de puberteit allerlei veranderingen, waardoor de talgklieren in het gezicht , maar ook op de rug en de borst groter worden en meer huidsmeer produceren. Bovendien wordt de talg wat dikker van samenstelling, waardoor deze moeilijker naar de huid kan worden afgevoerd.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.