Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe verliep dat je om je hand werd gevraagd?!!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5

irritantje1
26-08-2005, 21:06

Vertel...vertel...ik wil alles weten!! :D

khadija_80
26-08-2005, 21:34
ik ook ik ook ik ook

Toffifee
26-08-2005, 21:51
salam alaikom. Dit verslag heb ik weleens eerder geplaats in een andere topic maar speciaal voor jullie heb ik hem nog een keer... Ewa ik zal ff verslag doen hoe het bij mij uiteindelijk is verlopen.... Ik was er van tevoren niet echt mee bezig behalve heel veel schoonmaken dan. en eten voorbereiden. In de middag belde mij grote vonk en die wilde me even gerust stellen enzo...heel lief, volgens hem hoefde ik geen zorgen te maken want hij vertelde dat zijn moeder een schat van een mens is. Om een uur of drie belde een zusje en die gaf door hoelaat ze onegeveer zouden komen. Dus om een uur of zeven. Ik en me moeder zaten in tijdnood want we moesten nog echt veel doen, het laatste uurtje voordat ze kwamen was dan ook enorm stressen en zweten!!(we waren maar met ze tweeen)ik had me voorgenomen om alles op me gemakje te doen, zoals ff nog een douchje nemen, maskertje doen uitrusten...maar helaaas dat lukte allemaal niet meer. Ik had me heel snel aangekleed en vond mezelf achteraf eigenlijk een beetje slordig uitzien(al zeg ik het zelf)me make-up was niet goed gedaan en me hoofddoek zat niet goed en toen belde hij weer...we komen er nu aan!! Toen moest ik nog snel me hoofddoek opdoen(vandaar slordig) heb twee ra'kaat gebeden en du'a gedaan en ze stonden al zo snel voor de deur. de mannen gingen naar aparte kamer en me moeder verwelkomde zijn moeder en twee zusjes. Ik kwam ook meteen achter me moeder aan en begroette mijn schoonmoeder vervolgens de zusjes. ze hadden een enorme mooie grote bos bloemen meegenomen. we gingen op de bank zitten, vervolgens dook me moeder de keuken in en ik bleef achter met zijn zusjes en moeder. Zijn moeder keek me alleen maar aan en praatte niet tegen me, zijn zusjes waren heel erg spontaan en bleven maar praten. Maar 1 van zijn zusjes maakte af en toe een beetje rare opmerkingen,ik was eigenlijk heel erg stil en niet zo spraakzaam maar dat is normaal want op dat soort momenten moet je ook maar eerst even de kat uit de boom kijken toch? Vervolgens dronken we met z'n allen thee en me moeder en zijn moeder konden het erg goed met elkaar vinden. Maar zijn moeder heeft geen woord met mij gewisseld de hele avond niet.... Verder hadden we maaltijd geserveerd en aan het einden ging mijn schoonvader koran reciteren en du'a (dat was echt mashallah)! Toen gingen ze naar huis. Een uur laten belde hij me op en we hebben enorm lang zitten napraten over die avond, hij was erg blij en vond iedereen aardig. Ik vroeg hem meteen wat zijn moeder van mij vond, hij gaf toe dat de rit richting huis niemand wat tegen elkaar had gezegd, maar toen ze thuis waren zei zijn moeder dat ze niets beter dan mij en mijn familie kon wensen voor haar zoon! Ik keek hier heel erg van op, want ik was zooo onzeker, omdat ze hele avond nix tegen mij had gezegd dacht ik natuurlijk dat ze me maar nix vond ofzo...maar waarschijnlijk dus verkeerd gedacht...alhoewel ik voel me nog steeds een beetje onzeker.... Verder zei hij dat hij in iedergeval dolblij is en zich de gelukkigste voelt van de hele wereld!..... p.s Ik was totaal niet zenuwwachtig..vreemd he!?echt eerlijk waar niet, ik voelde me gewoon normaal eigenlijk, maar de volgende keer als ze voor de 2e keer langskomen, ga ik zeker me heel goed en mooi aankleden.

Miss_berkane87
26-08-2005, 21:54
salam alaikom. Dit verslag heb ik weleens eerder geplaats in een andere topic maar speciaal voor jullie heb ik hem nog een keer... Ewa ik zal ff verslag doen hoe het bij mij uiteindelijk is verlopen.... Ik was er van tevoren niet echt mee bezig behalve heel veel schoonmaken dan. en eten voorbereiden. In de middag belde mij grote vonk en die wilde me even gerust stellen enzo...heel lief, volgens hem hoefde ik geen zorgen te maken want hij vertelde dat zijn moeder een schat van een mens is. Om een uur of drie belde een zusje en die gaf door hoelaat ze onegeveer zouden komen. Dus om een uur of zeven. Ik en me moeder zaten in tijdnood want we moesten nog echt veel doen, het laatste uurtje voordat ze kwamen was dan ook enorm stressen en zweten!!(we waren maar met ze tweeen)ik had me voorgenomen om alles op me gemakje te doen, zoals ff nog een douchje nemen, maskertje doen uitrusten...maar helaaas dat lukte allemaal niet meer. Ik had me heel snel aangekleed en vond mezelf achteraf eigenlijk een beetje slordig uitzien(al zeg ik het zelf)me make-up was niet goed gedaan en me hoofddoek zat niet goed en toen belde hij weer...we komen er nu aan!! Toen moest ik nog snel me hoofddoek opdoen(vandaar slordig) heb twee ra'kaat gebeden en du'a gedaan en ze stonden al zo snel voor de deur. de mannen gingen naar aparte kamer en me moeder verwelkomde zijn moeder en twee zusjes. Ik kwam ook meteen achter me moeder aan en begroette mijn schoonmoeder vervolgens de zusjes. ze hadden een enorme mooie grote bos bloemen meegenomen. we gingen op de bank zitten, vervolgens dook me moeder de keuken in en ik bleef achter met zijn zusjes en moeder. Zijn moeder keek me alleen maar aan en praatte niet tegen me, zijn zusjes waren heel erg spontaan en bleven maar praten. Maar 1 van zijn zusjes maakte af en toe een beetje rare opmerkingen,ik was eigenlijk heel erg stil en niet zo spraakzaam maar dat is normaal want op dat soort momenten moet je ook maar eerst even de kat uit de boom kijken toch? Vervolgens dronken we met z'n allen thee en me moeder en zijn moeder konden het erg goed met elkaar vinden. Maar zijn moeder heeft geen woord met mij gewisseld de hele avond niet.... Verder hadden we maaltijd geserveerd en aan het einden ging mijn schoonvader koran reciteren en du'a (dat was echt mashallah)! Toen gingen ze naar huis. Een uur laten belde hij me op en we hebben enorm lang zitten napraten over die avond, hij was erg blij en vond iedereen aardig. Ik vroeg hem meteen wat zijn moeder van mij vond, hij gaf toe dat de rit richting huis niemand wat tegen elkaar had gezegd, maar toen ze thuis waren zei zijn moeder dat ze niets beter dan mij en mijn familie kon wensen voor haar zoon! Ik keek hier heel erg van op, want ik was zooo onzeker, omdat ze hele avond nix tegen mij had gezegd dacht ik natuurlijk dat ze me maar nix vond ofzo...maar waarschijnlijk dus verkeerd gedacht...alhoewel ik voel me nog steeds een beetje onzeker.... Verder zei hij dat hij in iedergeval dolblij is en zich de gelukkigste voelt van de hele wereld!..... p.s Ik was totaal niet zenuwwachtig..vreemd he!?echt eerlijk waar niet, ik voelde me gewoon normaal eigenlijk, maar de volgende keer als ze voor de 2e keer langskomen, ga ik zeker me heel goed en mooi aankleden. voordat ze naar jou waren gekomen, ging het eerst via de moeders of de vaders. Dus heeft eerst zijn vader/moeder contact opgenomen met jou ouders..of heb jij het gewoon tegen je ouders verteld. :p

Toffifee
27-08-2005, 22:22

voordat ze naar jou waren gekomen, ging het eerst via de moeders of de vaders. Dus heeft eerst zijn vader/moeder contact opgenomen met jou ouders..of heb jij het gewoon tegen je ouders verteld. :p Nou lieverd, bij mij is het eigenlijk vanaf begin af aan via de ouders gegaan. Het is eigenlijk nog een beetje traditioneel gegaan. :o Zijn vader vroeg namelijk aan mijn vader of ik wilde trouwen etc(zijn vader kon mij vader al een beetje van de moskee enzo) Ik heb eerst telefonisch contact gehad met hem en toen het klikte heb ik hem gezien(met een mahram erbij uiteraard) en we vonden elkaar erg leuk. Toen belde zijn vader en zodoende kwamen ze langs. En als het goed is na de ramadan de verloving inshallah!eigenlijk zou het eerder plaatsvinden maar helaas door omstandigheden moeten we nog even wachten.... :jammer:

Bruidje22
27-08-2005, 22:26
sallam meiden..bij mij komen ze 3 september....incha allah.ze zouden normaal vandaag komen,maar ik had dat afgezegd,was helemaal niet voorbereid.nu heb ik een week de tijd om het huis te doen blinken en een goede menu voor te bereiden zodat ze tevreden naar huis gaan keren. zijn moeder,oma en zusjes komen mee..ik ben vreselijk benieuwd naar hen.Hij zegt dat zijn moeder erg lief is en van spontane meiden houdt(dat zeggen alle mannen over hun moeders,haha),ik hoop dat ik er een beetje ok zal uitzien voor hen,ik draag een hoofddoek maar ben van plan die dag mijn hoofddoek uit te doen en mijn haar gewoon los te laten,of komt dat raar over..kweet het nog niet echt..kvoel me niet lekker met hoofddoek aan in eigen huis en trouwens het is toch alleen vrouwen onder elkaar. Ik hou jullie op de hoogte meiden.

Miss_berkane87
27-08-2005, 22:27
Nou lieverd, bij mij is het eigenlijk vanaf begin af aan via de ouders gegaan. Het is eigenlijk nog een beetje traditioneel gegaan. :o Zijn vader vroeg namelijk aan mijn vader of ik wilde trouwen etc(zijn vader kon mij vader al een beetje van de moskee enzo) Ik heb eerst telefonisch contact gehad met hem en toen het klikte heb ik hem gezien(met een mahram erbij uiteraard) en we vonden elkaar erg leuk. Toen belde zijn vader en zodoende kwamen ze langs. En als het goed is na de ramadan de verloving inshallah!eigenlijk zou het eerder plaatsvinden maar helaas door omstandigheden moeten we nog even wachten.... :jammer: Heel leuk toch. En leuk joh dat je inschallah een verlovingsfeest gaat geven. Zou ik mogen weten hoe jij je feest wil geven, gewoon heel klein of juist uitgebreid.. ik vraag te veel hé :D

Toffifee
27-08-2005, 22:42
Heel leuk toch. En leuk joh dat je inschallah een verlovingsfeest gaat geven. Zou ik mogen weten hoe jij je feest wil geven, gewoon heel klein of juist uitgebreid.. ik vraag te veel hé :D Je mag altijd vragen hoor vind ik helemaal niet erg :goedzo: Ik ga geen verlovingsfeest geven. De enige die er zullen zijn, zijn mijn eigen broers en zussen, zwagers en schoonzussen. en van zijn kant precies hetzelfde. We doen het gewoon heel simpel gewoon een etentje. Inshallah geef ik een groter bruiloftsfeest, want ik trouw dan al ongeveer 4 maanden erna. stel dat ik een jaar na mijn verloving zou trouwen dan zou ik wel wat groter verlovingsfeest houden maar in dit geval vind ik dat overbodig vanwege de korte tijd die tussen mijn verloven en trouwen zit.

Toffifee
27-08-2005, 22:51
sallam meiden..bij mij komen ze 3 september....incha allah.ze zouden normaal vandaag komen,maar ik had dat afgezegd,was helemaal niet voorbereid.nu heb ik een week de tijd om het huis te doen blinken en een goede menu voor te bereiden zodat ze tevreden naar huis gaan keren. zijn moeder,oma en zusjes komen mee..ik ben vreselijk benieuwd naar hen.Hij zegt dat zijn moeder erg lief is en van spontane meiden houdt(dat zeggen alle mannen over hun moeders,haha),ik hoop dat ik er een beetje ok zal uitzien voor hen,ik draag een hoofddoek maar ben van plan die dag mijn hoofddoek uit te doen en mijn haar gewoon los te laten,of komt dat raar over..kweet het nog niet echt..kvoel me niet lekker met hoofddoek aan in eigen huis en trouwens het is toch alleen vrouwen onder elkaar. Ik hou jullie op de hoogte meiden. Doe waar jij je lekker in voelt want als jij je niet op je gemak voelt thuis met hoofddoek dan zal je dat misschien ook gaan uitstralen en aangezien die dag al best wel spannend is moet het jezelf niet nog moeilijker maken lieverd. En ze moeder weet denk ik dat je een hoofddoek draagt buiten dus dat zit wel goed toch ? Ik wens je veel succes en hou ons op de hoogte :goedzo:

Miss_berkane87
27-08-2005, 22:58
Je mag altijd vragen hoor vind ik helemaal niet erg :goedzo: Ik ga geen verlovingsfeest geven. De enige die er zullen zijn, zijn mijn eigen broers en zussen, zwagers en schoonzussen. en van zijn kant precies hetzelfde. We doen het gewoon heel simpel gewoon een etentje. Inshallah geef ik een groter bruiloftsfeest, want ik trouw dan al ongeveer 4 maanden erna. stel dat ik een jaar na mijn verloving zou trouwen dan zou ik wel wat groter verlovingsfeest houden maar in dit geval vind ik dat overbodig vanwege de korte tijd die tussen mijn verloven en trouwen zit. Ik geef je groot gelijk meid.

Bruidje22
27-08-2005, 23:01
ja klopt...ik vind zo een hoofddoek thuis helemaal niet goed zitten,zit er toch steeds aan te prutsen,dus zwier ik em gewoon af, we'll keep in touch.

Toffifee
27-08-2005, 23:29
precies dat had ik dus ook, want toen ik af en toe langs de spiegel liep dacht ik: o mij god wat smoezelig...schots en scheef! en op dat moment had ik niet echt de tijd om me hijaab weer netjes te doen....

Bruidje22
28-08-2005, 00:31
ik ben moe.;waar hebben jullie de mannen gedaan.wij beschikken namelijk over een hele grote woonkamer,die eigenlijk 2kamers hoort te zijn.nuzegt mijn mama net dat we een gordijn in het midden gaan doen zodat de mannen en vrouwen alsnog gescheiden zitten.hihi of ik metsel in de 7dagen tijd snel een muur...

irritantje1
28-08-2005, 11:58
Haaai ladies!! wat een leuke verhaaltjes....en insallah worden jullie allen heel gelukkig:) Ik word binnenkort ook om mijn hand gevraagd door mijn prinsje..vandaar dat ik deze topic opende...ben best benieuwd hoe dat prescies verloopt...heb t weleens vaker meegemaakt hoor bij mn zussen, alleen toen was ik vrij jong...en hield ik me denk ik meer bezig met buiten spelen of dergelijke...Maar goed....NOG MEER VERHAALTJES:D????? gooi het er maar uit dames!!

Ghatar_tangawia
28-08-2005, 12:25

Toen hij om mijn hand kwam vragen.. hebben de vrouwen en de mannen ook apart gezeten! Het was een hele gezellige avond, in het begin was ik wel zenuwachtig.. Omdat mijn schoonmoeder me de hele tijd aankeek!! Maar mijn beste vriendin was bij me, dus het is goed verlopen! Ik draag ook een hoofddoek, maar op die dag had ik mijn haren los..

Pagina's : [1] 2 3 4 5