Bekijk originele versie : Haram ofnie???
m0cr0sEleven
26-08-2005, 13:45
salaam...
ksit met een vraagie. mn vriend heeft een nederlandse vriendin. (relatie dus)
hij vraagt zich dus af of hij met haar mag zoenen en knuffelen. hij zit r mee en kweet geen raad voor m???
enige seieuse mocros die t wete???
m0cr0sEleven
26-08-2005, 14:42
Ok thnx voor je advies. en zal vast heter dan de zon zijn denk ik :S
misz_mOntana
26-08-2005, 14:44
ja zkkrr
Lella_Roosje
26-08-2005, 18:19
Het is sowieso haraam om een vriendje/vriendinnetje te hebben. Zeg dat maar tegen je vriend. ;)
Imegroefen
26-08-2005, 21:38
mensen toch :hadj: maak die kinderen toch niet zo bang, ze zitten misschien in de pubertijd en hebben ze behoefte aan :nijn:
en als ze groot worden zijn ze het alweer vergeten en hoop het voor ze dat het ook vergeven is door Allah, inshallah
justice21
26-08-2005, 21:42
ik word echt ziek van die domme reacties, van het vuur is zo heet en die gaat zo branden.
niemand is daar ooit geweest, en vandaar weer terug gekeerd.
dus die mensen hebben ook geen recht van spreken over het hiernamaals.
niemand weet wie wat zal krijgen in het hiernamaals.
dus hou eens op met die onzin!!!!
dat middeleeuwse bangmakerij
justice21
26-08-2005, 22:02
Waarom bemoei jij niet met je zelf? dan zul je zien dat de middeleeuwen alleen hier hebebn plaats gevonden en niet bij ''ons''voor zover ik weet is dit een forum waar iedereen mag reageren.
en als jij hier onzin neerzet dan zeg ik daar wat van.
met die belachelijke cijfers van jou, hoe heet de hel zogenaamd dan moet zijn.
justice21
26-08-2005, 23:42
En voorzover ik zie is dit niet de hoek van ''onzin'' maar Marokkaanse jongegeren en seksualiteit, mischien is het je ontgaan maar meer als 90 procent daarvan is MOSLIM!!!
En daarbij als je niet moslim bent vraag men in 99.99 gevallen niet naar zaken die harem zijn of niet
Verder hoef ik je niks uit te leggen toch? :)
En nu jij!trek je die cijfers zo uit je hoofd of is dat ook nog feitelijk bewezen.
en als het voor jou allemaal zo haram is, hoef je toch ook geen kijkje te nemen.
ga dan naar huwlijk/islam forum.
tawfik30plus
27-08-2005, 00:09
ik word echt ziek van die domme reacties, van het vuur is zo heet en die gaat zo branden.
Welke middeleeuwse bangmakkerij meid? als je moslim bent weet je toch heel goed dat de straf voor zina de hel is, en zoenen en knuffelen met een man of vrouw waar je niet mee getrouwd bent valt ook onder zina.
idd, ik ga met je akkoord, sommige overdrijven met al dat godsdienst gedoe, we kunnen voor ons eigen keuzes maken. Waarom moet hier altijd de islam betrokken worden?
ja toch? ;)
Lella_Roosje
27-08-2005, 19:10
mensen toch :hadj: maak die kinderen toch niet zo bang, ze zitten misschien in de pubertijd en hebben ze behoefte aan :nijn:
Oo, dus in de pubertijd mag je wel harame dingetjes doen? :rolleyes:
Lella_Roosje
27-08-2005, 19:11
En anderen worden weer 'ziek' van die reacties, waarin men alles goedkeurt, ook het harame. :jammer:
pakimale18
27-08-2005, 19:37
Ja het is haram. Daar gaat ie (ook) voor branden als je vriend niet stopt op het moment dat hij het weet en berouw toont. Oprecht wel te verstaan. En zeg maar aan hem dat het vuur daar of 70x of 70.000 x heter als hier is. Suc6
Een detail... weterschappers zijn er in geslaagd vuur een warmte te geven van 2000000 (2-miljoen) Kelvin. Het hiernamaalse vuur zal 70 keer zo warm zijn... phieoe! :eek:
Je hebt gelijk je moet anderen niet uitschelden of wat dan ook, maar ik vind dat je iemand wel advies moet geven om te stoppen... dat is ons geloof. Maar om iemand voor ongelovige uit te maken is totaal verkeerd en mag niet.. dat is niet aan ons. En wat betreft je middeleeuwse bangmakerij: het staat in een Hadith dat het vuur daar 70 keer zo warm is als op de wereld...
Lella_Roosje
27-08-2005, 20:44
Je hebt gelijk je moet anderen niet uitschelden of wat dan ook, maar ik vind dat je iemand wel advies moet geven om te stoppen... dat is ons geloof. Maar om iemand voor ongelovige uit te maken is totaal verkeerd en mag niet.. dat is niet aan ons. En wat betreft je middeleeuwse bangmakerij: het staat in een Hadith dat het vuur daar 70 keer zo warm is als op de wereld...
Hey, je citeert de verkeerde. ;)
It wasn`t me.. :o
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.