Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bob is onder invloed.

Rebel_1963
25-08-2005, 22:56

Ik moest wel even lachen. De regering doet er alles aan om het rijden onder invloed van alcohol te ontmoedigen en het 'laat je rijden' aan te prijzen. Wat blijkt, volgens dit artikel, Bob blijkt steeds vaker stoned te zijn. Is Bob toch nog onder invloed! De BOB is steeds vaker stoned Den Haag - Jongeren die een avondje niet drinken om hun passagiers veilig thuis te brengen, gaan zich steeds vaker te buiten aan drugs. Daarmee zijn zij evengoed een gevaar op de weg. Dat zegt TeamAlert, een jongerenorganisatie die zich inzet voor verkeersveiligheid van leeftijdgenoten. De organisatie wil dat minister Peijs van Verkeer haast maakt met een drugstest. Medewerkers van TeamAlert controleren bij grote evenementen en in discotheken regelmatig 'Bewust Onbeschonken Bestuurders' (BOB) op drank. De feestgangers doen bij binnenkomst de belofte niet te drinken, waarna dat wordt getest als ze weer naar huis gaan. De meeste jongeren komen die belofte na, maar blijken op uitgaansavonden wel te slikken en te spuiten. ,,Je ziet steeds vaker dat zo'n jongen strak staat van de pillen of coke, terwijl de blaastest de 'p' van prima aangeeft,'' zegt Floor Lieshout van TeamAlert. De gedrogeerde chauffeurs slaan het advies om niet te rijden vaak in de wind. Vooral omdat jongeren die drugs hebben gebruikt zich niet of nauwelijks bewust zijn van de risico's. ,,Sommigen denken zelfs dat de combinatie van drugs en alcohol juist goed is, omdat de effecten van drank en drugs elkaar zouden opheffen.'' De jongerenorganisatie wil dat Peijs haast maakt met invoering van een drugstest in het verkeer. Peijs heeft de Tweede Kamer laten weten een dergelijke test in 2006 te willen hebben, maar of dat lukt is de vraag. Er is nog geen juridisch betrouwbare zweet- of speekseltest. Wel kan het bloed van bestuurders op drugs worden gecontroleerd, maar dat is tijdrovend en kostbaar. Uit een Europees onderzoek van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) bleek eerder deze week dat de combinatie van alcohol en drugs of meerdere drugs zorgt voor levensgevaarlijke verkeerssituaties. Gebruikers van meerdere soorten drugs hebben bijna 25 keer zoveel kans om bij een ongeval betrokken te raken dan nuchtere bestuurders. Met name mannelijke automobilisten tussen de 18 en 24 jaar zitten met drugs in hun lijf achter het stuur: liefst 14,5 procent werd positief getest. http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/modules/w3s-merge.phtml?w3s_dbms=mysql&w3s_host=w3s.rotterdamsdagblad.nl&w3s_database=rdagblad&w3s_table=artikel&w3s_id=27977&w3s_template=Artikel

Rebel_1963
26-08-2005, 12:13
En dat is ook wat ik eigenlijk wilde zeggen, men let alleen op alcohol, wat dacht je van medicijnen?

DutchBart
26-08-2005, 13:56
BOB: Bewust Onzettend Bezopen

Adil
26-08-2005, 14:02
BoB jij toch maar ff niet achter 't stuur.

Rebel_1963
26-08-2005, 14:45

Op medicijnen staat vaak een sticker met de tekst "dit middel kan de rijvaardigheid beïnvloeden".. hier kan dus nog rekening mee worden gehouden, hoewel dat in de praktijk niet echt gebeurd.. Daar zeg je wat, ritalin is zo'n medicijn. Toch ken ik mensen die gewoon autorijden, fietsen. Kinderen ook. Waar mensen geen rekening mee houden is met allergieën van voedsel.. als dat lichamelijke klachten veroorzaakt en, per toeval, hebben zij dit genuttigd, zijn zij strafbaar bij eventuele ongelukken.. Ik ben zelf heel allergisch, je kan het niet zo gek niet bedenken of ik ben er allergisch voor. Geen voedsel-allergie, dat hebben wel twee kinderen van mij. Heel vervelend, maar we hebben er mee leren omgaan. Voor sommige kan het inderdaad gevaarlijk zijn.

Rebel_1963
26-08-2005, 14:48
BOB: Bewust Onzettend Bezopen Nee, Bewust Onbeschonken Bestuurders. Wat vind je van: BNBB? Bewust Niet-Blowende Bestuurders.