Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Terracottem inzetten in Marokko?

kirewi
25-08-2005, 11:55

Assalamoe alaikoem, Al jaren terug zag ik bij de vpro een documentaire over een uitvinding van een professor, verbonden aan de universiteit van Gent. Het ging om een product, Terracotem, dat ingezet kan worden in de land en tuinbouw. Op de website is allerlei informatie terug te vinden www.terracottem.com Nu ben ik in een fase dat ik met famillieleden een proef wil gaan doen met dit product in de Rif. Het idee is dan om bomen te gaan planten en gebruik te maken van terracottem om te kijken of dat succesvol zal zijn. Ik weet zeker dat er nog veel meer mensen land van hun voorouders hebben in Marokko dat ze ook graag zouden willen beplanten. Ik wil graag met mensen in contact komen die ook iets dergelijks willen gaan doen. Wanneer er een grote groep is zouden we Terracottem in het groot kunnen inkopen. Ik heb begrepen dat er inmiddels een distribiteur in Tanger zit. Wat de prijs betreft moet je denken aan €8 á €9 per kilo. Voor één boom heb je circa 100 gram nodig. Wie is er geinteresseerd om te proberen de Rif weer groen te maken?? Assalamoe alaikoem

Cocos
26-08-2005, 15:37
Maar waarom zou je terracottem nodig hebben? Het meeste land in de Rif is toch al vruchtbaar? Ik had het idee dat in Marokko alles als een gek groeit met een beetje water en de Marokkaanse zon... Als ik het verkeerd heb, moet je het maar zeggen.. Groetjes

kirewi
26-08-2005, 16:25
Assalamoe alaikoem, Waarschijnlijk heb je inderdaad gelijk. Maar ik denk wel dat je op deze manier veel meer resultaat zal hebben met het water dat je gebruikt voor irrigatie of het regenwater. In de streek waar ik vandaan kom, Gzennaya, moet je veel moeite doen voor irrigatie. Met terracottem zou je denk ik al heel veel hebben aan het regenwater alleen al. Helaas heb ik er niet heel veel verstand van, maar het is wel een droom om het wat groener te maken in mijn geboortedorp, met of zonder terracottem :) Assalamoe alaikoem

Cocos
27-08-2005, 13:27
Dat hoop ik ook... Wij proberen een paar hectare grond net buiten Nador te kopen en er van alles te verbouwen.... Veel succes Salaam.

kirewi
27-08-2005, 18:03

Assalamoe alaikoem, Dat klinkt zeker goed. Allah i3awen! Rond Nador is vrij vruchtbaar en gewild heb ik begrepen. Er is zoveel te doen op dat gebied. Er zou ook wat verder moeten worden gekeken dan de bomen die er al zijn. Denk aan kiwi, advocado's etc.. Assalamoe alaikoem, Abdelaziz