Bekijk originele versie : trouwen met vier vrouwen
hallo
lieve broeders en zusters
in de islam heeft een man recht om met vier vrouwen te trouwen , mits hij ze alle vier gelijkwaardig behandeld zo wel finacieel als emotioneel.
Wie van de mannen zou graag met vier vrouwen willen trouwen?
Ik ben namelijk een keer in marokko bij een gezin geweest waarvan
een man met vier vrouwen is getrouwd , het was best apart , ieder vrouw had haar eigen kamer en ze hadden allemaal kinderen en die gingen heel goed met elkaar om, er was ook verschil qua leeftijd tussen die vrouwen, en waar ik verbaasd over was is dat ik die vrouwen goed met elkaar konden opschieten. ze accepteren elkaar.
Voor de vrouwen : Hoe zou jullie het vinden als jullie mannen zeggen ik wil nog een keer trouwen en ze komt bij jullie wonen.?
ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en wat jullie van vinden .
ik zou mijn man alle hoeken van de wereld laten zien als ie dat voorstelt..
mischien vind ie wel een tweede vrouw in zijn wereldreis :D
Mocro4eva
30-03-2003, 00:07
Origineel gepost door houda25
hallo
in de islam heeft een man recht om met vier vrouwen te trouwen , mits hij ze alle vier gelijkwaardig behandeld zo wel finacieel als emotioneel.
een man met vier vrouwen is getrouwd , het was best apart , ieder vrouw had haar eigen kamer en ze hadden allemaal kinderen en die gingen heel goed met elkaar om, er was ook verschil qua leeftijd tussen die vrouwen, en waar ik verbaasd over was is dat ik die vrouwen goed met elkaar konden opschieten. ze accepteren elkaar.
Voor de vrouwen : Hoe zou jullie het vinden als jullie mannen zeggen ik wil nog een keer trouwen en ze komt bij jullie wonen.?
dan zeg ik tuurlijk schat, zodra je de scheidingspapieren hebt getekend mag je trouwen met wie je wilt :)
Ik ben al blij als ik één praktiserende moslimvrouw kan vinden die aan mijn wensen kan voldoen :D
Mocro4eva
30-03-2003, 00:10
Origineel gepost door Najib26
Ik ben al blij als ik één praktiserende moslimvrouw kan vinden die aan mijn wensen kan voldoen :D
:giechel: over een paar jaar piep je wel anders :D
Bovendien mag je alleen 4 vrouwen hebben als je ze allemaal gelijk behandelt. In Nederland mag je maar met 1 vrouw trouwen. De rest zou je dan in Marokko moeten achterlaten. Is hier dan sprake van gelijke behandeling? Met de ene ben je bijna het hele jaar en met de andere een paar weken. In de koran of in de hadith staat dat het voor mannen bijna onmogelijk is om die vrouwen gelijk te behandelen. Dus ik begin er niet aan. Zoals eerder gezegd: ik zal dolgelukkig zijn als 1 vrouw kan vinden die aan mijn wensen voldoet.
Origineel gepost door houda25
hallo
Weet je hoe je dat kan voorkomen?
Heel simpel:
gewoon in het huwelijkscontract een voorwaarde opnemen:
DON'T YOU EVER MARRY SOMEBODY BUT ME :D
het is zielig voor die arme vrouwen die een man moeten delen?
vroeger was het anders,of anderetijd.
tegen wordig heb aan een vrouw genoeg,maar natuurlijk ze moet een lieve vrouw zijn,want aan moeilijke vrouwen kun je niet veel verwachten
dan allende en wanhoop.
HalfBlood
30-03-2003, 00:34
ik heb genoeg aan Satoentje :D..
:hihi:..
hallo najib
je hebt er blijkbaar goed overnagedacht . Inderdaad je moet ze gelijkwaardig behandelen en dat is vaak onmogelijk om ze alle vier op de juistte manier te behandelen. en in marokko gebeurd dat ook niet altijd. Maar sommige vrouwen zijn al blij dat ze een dak boven hen hoofd hebben.
en inschallah je vindt je vrouw wel .
ik heb ook geoeg aan eentje :rolleyes:
nour_el_3oejoen
30-03-2003, 00:39
IK WIL WEL 4 MANNEN..:stout:..............................
.................................................. ................
a3oedibillahi mina shajtan iradjim....:(
HalfBlood
30-03-2003, 00:40
Origineel gepost door nour_el_3oejoen
IK WIL WEL 4 MANNEN..:stout:..............................
.................................................. ................
a3oedibillahi mina shajtan iradjim....:(
:eek: ..die kwam verkeerd uit :D.
nour_el_3oejoen
30-03-2003, 00:42
Origineel gepost door Half Blood
:eek: ..die kwam verkeerd uit :D.
EWA JA JE WEET TOG SJIETAN...:stout:............. :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.