Bekijk originele versie : Vrede in Darfur???
Vredesoverleg Darfur volgende maand hervat
DAR ES SALAAM - De Sudanese regering en twee rebellengroepen uit Darfur hervatten volgende maand in Nigeria hun vredesgesprekken. Dat maakte de speciale gezant van de Afrikaanse Unie (AU) die belast is met Darfur, woensdag in Dar es Salaam bekend.
De drie partijen hielden de afgelopen drie dagen informeel overleg in de Tanzaniaanse stad. De nieuwe onderhandelingen beginnen op 15 september in Abuja in Nigeria, zei AU-gezant Salim Ahmed Salim. Vóór het beraad zullen de deelnemers workshops volgen, zei hij.
De Sudanese Bevrijdings Beweging (SLM), de Beweging voor Rechtvaardigheid en Gelijkheid (JEM) en de regering in de Sudanese hoofdstad Khartum spreken in Abuja onder meer over het delen van macht en rijkdom en diverse veiligheidsaspecten in de West-Sudanese regio, verklaarde Salim.
Volgens hem zijn de consultaties de afgelopen dagen bijzonder goed verlopen en "zijn de partijen vastbesloten om een akkoord te bereiken voor het eind van het jaar". Salim drong er bij alle betrokkenen op aan zich te houden aan eerder gemaakte overeenkomsten, waaronder een bestand.
De partijen voeren al langer overleg in Nigeria. Dat gaat gepaard met de nodige onderbrekingen en ruzies. Veel vooruitgang is tot nu toe nog niet geboekt. Het conflict in Darfur brak uit in februari 2003. Tussen de 180.000 en 300.000 mensen zijn daardoor inmiddels omgekomen.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/24542121/Vredesoverleg_Darfur_volgende_maand.html
Barca.
DonAgewan
24-08-2005, 18:23
Maar toch vind ik dat de misdadigers vervolgd moeten worden voor hun misdaden en niet vrijuit mogen gaan.
Weinig interesse weer als het over vrede gaat zeg :kwaad:
Kijk hoeveel doden in een moslim gebied, dan is het toch niet meer dan humaan om er VN vredestroepen naar toe te sturen?
Of krijgen we ook daarom dan weer aanslagen omdat "we" ons weer bemoeien met moslim zaken/landen ? :confused:
Het mooie van een VN macht is, dat het niet als westerse, imperialistische, olie dorstige bezetter wordt ervaren.
Ik zou 10000 keer minder problemen hebben met de Irak oorlog als het niet door Zionisten was aangesticht (Paul Wolfowitz en zijn clubje) en niet voornamelijk door de Amerikanen en Britten werd geleid.
Back on topic. Ik steun 100% een VN optreden in DArfur, Het is schandalig wat daar gebeurt.
wolfowitzen
24-08-2005, 22:00
Nu al? Na 25 jaar moorden, waarbij meer dan 2 miljoen mensen zijn omgekomen???
Alléén omdat Khartoem, en de arabische elite ergens rond 1980 de Sharia opdrong?
Rijkelijk te laat, heren, na ál het gekwezel over de palestijntjes!
Een kind kan zien, dat deze topic van barca niet echt uit het hart komt! ....de telegraaf!!!of all papers!
maar jullie staan niet alleen, de gehele arabische wereld schitterde door afwezigheid!
Maar ja, beter laat, dan nooit, zullen we maar zeggen!
Nu al? Na 25 jaar moorden, waarbij meer dan 2 miljoen mensen zijn omgekomen???
Alléén omdat Khartoem, en de arabische elite ergens rond 1980 de Sharia opdrong?
Rijkelijk te laat, heren, na ál het gekwezel over de palestijntjes!
Een kind kan zien, dat deze topic van barca niet echt uit het hart komt! ....de telegraaf!!!of all papers!
maar jullie staan niet alleen, de gehele arabische wereld schitterde door afwezigheid!
Maar ja, beter laat, dan nooit, zullen we maar zeggen!
Wel, de hele wereld schitterde door afwezigheid.
En wie wil je dan zo'n operatie laten leiden ? De Fidji eilanden ?
Dafur is van, voor en de morele verantwoordelijkheid van de Moslims. Uit naam van de Islam worden de atrocities uiteindelijk begaan.
Geen nederlandse soldaat voor dit drama !
Is er nog iemand die aan de slachtoffers denkt???????
Of gaat het alleen maar om wie er schuld of meer schuld heeft?
:traan1:
Hmprh!
Over tien jaar graven ze de massagraven omhoog en wijzen veel mensen met hun vinger naar de VN alsof zij de schuldige waren! Nu dan, de schuldige zijn de beginners van de genociede en dat zijn de Arabische Moslims in Sudan en niemand anders. Als de VN nu naar Irak zou gaan zouden veel hun vervloeken en zeggen dat ze schoothondjes van de VS zijn. Maar omdat de VN nu niet naar Sudan is gegaan zijn ze plotseling schijnheiligen aan wiens handen het bloed kleeft van de vermoorde mensen alsof ze schuldig waren.
Geen woord over de VN zijn beslissing van de hypocrieten in de massa. Weet dat de VN ten hoogste een doekje tegen het bloeden is. Nimmer zegt men dat ze de aanstichters zijn, of een magisch wondermiddel wat voorgoed het bloeden stopt.
De ware schurken zijn de aanstichters van de massamoorden, en de VN hoort daar niet bij. Over de VN zijn beslissing valt te twisten, edoch is naar mijn vermoeden de keuze gemaakt om Afrika het probleem gezamelijk op te lossen als groeimiddel voor saamhorigheid aldaar. In die zin vind ik de beslissing van de VN juist.
Het mooie van een VN macht is, dat het niet als westerse, imperialistische, olie dorstige bezetter wordt ervaren.
Ik zou 10000 keer minder problemen hebben met de Irak oorlog als het niet door Zionisten was aangesticht (Paul Wolfowitz en zijn clubje) en niet voornamelijk door de Amerikanen en Britten werd geleid.
Back on topic. Ik steun 100% een VN optreden in DArfur, Het is schandalig wat daar gebeurt.
De Sudanese regering heeft (ook nog in het recente verleden) al meermalen laten weten dat ze iedere interventie in Darfur (ook de interventie van een VN macht) zou beschouwen als een aanval op de Islam.
Er waren daar al VN hulpverleners en onafhankelijke hulpverleners van Non Gouvernementele Organisaties. Maar zelfs die hulpverleners werden opgepakt door de regering nadat ze een rapport hadden geschreven over de moordpartijen van de door de regering gesteunde Janjaweed troepen.
En hulpverleners die niet opgepakt werden werden vermoord of (in het beste geval) weggepest door de Janjaweed waardoor hen het werken onmogelijk werd gemaakt.
Als ze daar al geen hulpverleners tolereren? Hoe moet dat dan met gewapende VN vredestroepen?
Net zoals in Burundi....
Waarom worden de slachtpartijen in Afrika zo genegeerd, terwijl het opblazen van een arabisch huisje bewoond door een minder fraai figuur het schuim op de monden doet verschijnen ??
Ze weten niet eens waar die landen liggen, ze luisteren alleen naar de ongeletterde wahabiet die door SA hier heen wordt gestuurd.
Ik heb echt medelijden met de denkende moslims in nederland die de dupe worden/zijn van dit selectieve gedrag van een paar relletjesschoppers en wahabitische imaams.
Selectiviteit is ene deel van de mens, niet alleen van de Wahabiet.
Ik snap ook niet waarom de 60 jaar oude Holocaust met zijn 6 miljoen slachtoffers zo onevenredig veel aandacht krijgt in vergelijking met het veel recentere en veeeeeeeel brutere (technisch gezien vind ik kapmessen erger dan gas) Rwanda, met haar 1 miljoen slachtoffers. Selectiviteit is het toverwoord.
Op zich interessant als topic, al ben ik te lam om er eentje te openen.
Ik vind dat in Afrika het bestraffen en pakken van de daders prioriteit heeft boven hulp geven aan de slachtoffers. Let op ik zeg niet dat we geen hulp moeten geven, hoe nutteloos die vaak ook is...
Ik vind dat de daders moeten worden bevochten. Maar niet de hele tijd heen-en-weer zemelen over wie de meeste schuld aan het verzuim van interventie heeft. Daar schiet je n.l. helemaal niets mee op. Kan later nog....
De Sudanese regering heeft (ook nog in het recente verleden) al meermalen laten weten dat ze iedere interventie in Darfur (ook de interventie van een VN macht) zou beschouwen als een aanval op de Islam.
Dat kan best wezen, maar ik zie dat niet zo. Ik vind het vanzelfsprekend dat daar VN troepen naar toe gaan.
Er waren daar al VN hulpverleners en onafhankelijke hulpverleners van Non Gouvernementele Organisaties. Maar zelfs die hulpverleners werden opgepakt door de regering nadat ze een rapport hadden geschreven over de moordpartijen van de door de regering gesteunde Janjaweed troepen.
En hulpverleners die niet opgepakt werden werden vermoord of (in het beste geval) weggepest door de Janjaweed waardoor hen het werken onmogelijk werd gemaakt.
Als ze daar al geen hulpverleners tolereren? Hoe moet dat dan met gewapende VN vredestroepen?
Als VN sta je sterker dan een hoop hulpvereners. Je laat zien dat de hele werld het niet pikt. Dat ze geen allies hebben.
Wel, de hele wereld schitterde door afwezigheid.
Nee hoor, er waren genoeg landen die in wilden grijpen.
Maar alle VN resoluties waarin sprake was van het sturen van VN troepen werden in de veiligheidsraad geblokkeerd door China (vanwege de grote oliebelangen), Algerije (islamitische vriendjes) en Pakistan (ook islamitische vriendjes).
En zoals al aangegeven in mijn eerdere post riep de Islamitische regering in Karthoum dat iedere interventie gezien zou worden als een aanval op de Islam.
Tja, en wie wil zijn handen branden aan een stel zichzelf opblazende idioten hè?
Maar alle VN resoluties werden in de veiligheidsraad geblokeerd door China (vanwege de grote oliebelangen), Algerije (islamitische vriendjes) en Pakistan (ook islamitische vriendjes).
En zoals al aangegeven in mijn eerdere post riep de Islamitische regering in Karthoum dat iedere interventie gezien zou worden als een aanval op de Islam.
Tja, en wie wil zijn handen branden aan een stel zichzelf opblazende idioten hè?
En daar zit wellicht de ironie van het verhaal in.
De 'Islamitische' strijders welke de Islam 'beschermen van alle vijanden' hebben nu zelf het bloed aan hun handen van hun eigen broeders. Door hun gedrag isoleren ze zichzelf als een eiland van de rest van de wereld. Tegelijkertijd lijden de landen waar de Islam de vandaal zwaait onder het juk van regeringen bestaande uit corrupte leiders of religieuze dictators. Als een zelfmoordenaar het zwaard in zijn borst steekt moet je hem niet tegenhouden, maar van een afstand afkeurend toekijken en hem salueren voor zijn dwaasheid.
Maar alle VN resoluties werden in de veiligheidsraad geblokeerd door China (vanwege de grote oliebelangen), Algerije (islamitische vriendjes) en Pakistan (ook islamitische vriendjes).
Jaja... ik ken er alle details van (ook van de hielenlikkerij van Europa in dit aandeel jegens China).
Maar niets zou iemand ervan mogen weerhouden zo'n genocide te be-eindigen.
Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk.......
wolfowitzen
25-08-2005, 09:13
voorlopig zijn in Irak de verschillende soorten Sjieten weer aan de rel met elkaar, 15 doden.
Maar om even terug te komen op ingrijpen van de VN; wie blies het hoofdkwartier van de Vn op in Bagdad, waarbij die Braziliaan dood ging, de Melor, ofzo, het hóófd van de VN-hulpverlening nog wel???????
Bij ons werk is een client uit Somalie; gister zat hij Somalische gedichten en liedjes te luisteren, via internet, van een somalische site; ik vroeg hem, wat zingen ze nu eigenlijk?
"oh" zegt ie, "ze zingen, dat ze ruzie hebben met een andere stam, en dat die gasten van die andere stam lang niet zo slim en dapper zijn, als van hun stam!"
O, zei ik, ( ik dacht liefdesliedjes of zo, hé!), wat raar!
"tja, zegt ie, dat is een héél andere wereld hoor, petra".
En ik denk dat dat een waarheid als een koe is; zolang mensen elkaar nog beoordelen naar stamafkomst, huidskleur, etc, maar ook naar geloof, dan helpt geen 1 VN ingrijpen!
Dan helpt alleen heropvoeding, en een totale herstruktering van traditonele normen en waarden, en het aanleren van elkaar respekterende waarden. Maar daar zal net zoveel verzet tegen komen, en reakties in de zin van dat we dat hier zien in europa, als men iets zegt, dat negatief is over de Islam, bijv.
Om aan te geven, hoe ingrijpend dat zou zijn; In Nederland zou de overheid het moeten verbieden dat er scholen zijn met religieuze grondslag, zolang deze religies in strijd zijn met de Rechten van de Mens.
En om die discussie te vermijden moet de overheid deze scholen gewoon verbieden; helaas, maar het is zo; wel zal men de verschillende geloven door deskundigen moeten doceren, maar vrijblijvend; laat mensen dan zélf maar op hun 18e een keus maken!
Als dat al in Nederland niet te realiseren is, dan kun je nagaan, hoe dat elders wordt tegen gewerkt!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.