Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Daders aanslag 7/7 hadden 'bomknoppen'

an3sdej
24-08-2005, 09:48

Daders aanslag 7/7 hadden 'bomknoppen' LONDEN - De vier terroristen die op 7 juli toesloegen in Londen hebben de explosieven die ze bij zich hadden zelf tot ontploffing gebracht. Ze gebruikten daarvoor een drukknop die de bommen in hun rugzakken liet afgaan. Dat berichtte The Guardian woensdag op basis van bronnen binnen het Londense politiekorps. Het bewijs voor het gebruik van 'bomknoppen' rekent af met theorieën die willen dat de explosieven op afstand door derden tot ontploffing werden gebracht met bijvoorbeeld mobiele telefoons. Ook de theorie dat de plegers van aanslagen gedwongen zouden zijn rugzakken te dragen, onwetend van de explosieve inhoud, zijn nu niet langer houdbaar. Bronnen van de krant reppen van een belangrijke ontwikkeling in het onderzoek omdat er nu meer bekend is over de technische kennis van de daders en over de wijze waarop de aanslagen voorbereid moeten zijn. Overigens is ook gebleken dat ook de vier plegers van de mislukte aanslagen op 21 juli explosieven bij zich droegen ze zelf tot ontploffing hadden moeten brengen. http://www.telegraaf.nl/buitenland/24523551/Daders_aanslag_7_7_hadden__bomknoppen_.html

Blade20
24-08-2005, 10:46
Ik denk dat de meeste er al vanuit waren gegaan dat ze zelf de explosieven tot ontploffing hebben gebracht. Voor sommige, met name in Groot Britannie zelf is dit extra kolen op het vuur. In ieder geval is zeker dat de terroristen van 7/7 het verknalt hebben voor de Islamitische samenleving in Groot Britannie. Het moge ook duidelijk zijn dat het in heel Europa steeds moeilijker wordt voor de Islamitische gemeenschap om normaal te kunnen leven en dat het moeilijker zal worden met iedere aanslag. De recente ontwikkelingen wekken bij mij de indruk dat steeds meer Moslims in Europa liever niet meer in Europa willen wonen. Tegelijkertijd is er een tendens in het MO onder de jongeren om naar Europa te komen wegen de veranderende financiele situatie in hun thuisland. Je zou kunnen zeggen dat veel Islamieten kunnen kiezen tussen twee slechte plaatsen op dit moment. Dankzij de terroristische aanslagen wordt de positie van de Moslims in de wereld steeds meer hetzelfde als die van de Joden was tijdens de middeleeuwen.

MrHaarlem
24-08-2005, 10:58
Ik denk dat de meeste er al vanuit waren gegaan dat ze zelf de explosieven tot ontploffing hebben gebracht. Voor sommige, met name in Groot Britannie zelf is dit extra kolen op het vuur. In ieder geval is zeker dat de terroristen van 7/7 het verknalt hebben voor de Islamitische samenleving in Groot Britannie. Het moge ook duidelijk zijn dat het in heel Europa steeds moeilijker wordt voor de Islamitische gemeenschap om normaal te kunnen leven en dat het moeilijker zal worden met iedere aanslag. De recente ontwikkelingen wekken bij mij de indruk dat steeds meer Moslims in Europa liever niet meer in Europa willen wonen. Tegelijkertijd is er een tendens in het MO onder de jongeren om naar Europa te komen wegen de veranderende financiele situatie in hun thuisland. Je zou kunnen zeggen dat veel Islamieten kunnen kiezen tussen twee slechte plaatsen op dit moment. Dankzij de terroristische aanslagen wordt de positie van de Moslims in de wereld steeds meer hetzelfde als die van de Joden was tijdens de middeleeuwen. Ik denk dat allemaal wel meevalt, ik merk in het dagelijks leven weinig van behalve hier op dit foum.

an3sdej
24-08-2005, 11:17
Ik denk dat allemaal wel meevalt, ik merk in het dagelijks leven weinig van behalve hier op dit foum. Dus de Nederlanders zijn zo erg nog niet, het wordt door andere moslims hier overdreven denk je?

an3sdej
24-08-2005, 11:19

In ieder geval weten we nu dat hier geboren moslims wel als zelfmoordenaars anderen mee de dood in willen sleuren, want daarin zal het extremisme in Nederland niet zoveel verschillen met Engeland.

DonAgewan
24-08-2005, 11:31
Dus de Nederlanders zijn zo erg nog niet, het wordt door andere moslims hier overdreven denk je? De meeste Nederlanders weten ook wel dat de gemiddelde moslim er geen ene moer aan kan veranderen of doen.

MrHaarlem
24-08-2005, 12:09
De meeste Nederlanders weten ook wel dat de gemiddelde moslim er geen ene moer aan kan veranderen of doen. hier wil ik me bij aansluiten.......ik denk dat de meeste nederlanders slim genoeg zijn om dat onderscheid te kunnen maken. Het onderscheid tussen extremisten en moslims die hun geloof willen beleiden op de manier die zij willen.

Abu_Charafedine
24-08-2005, 14:26
Daders aanslag 7/7 hadden 'bomknoppen' LONDEN - De vier terroristen die op 7 juli toesloegen in Londen hebben de explosieven die ze bij zich hadden zelf tot ontploffing gebracht. Ze gebruikten daarvoor een drukknop die de bommen in hun rugzakken liet afgaan. Dat berichtte The Guardian woensdag op basis van bronnen binnen het Londense politiekorps. Het bewijs voor het gebruik van 'bomknoppen' rekent af met theorieën die willen dat de explosieven op afstand door derden tot ontploffing werden gebracht met bijvoorbeeld mobiele telefoons. Ook de theorie dat de plegers van aanslagen gedwongen zouden zijn rugzakken te dragen, onwetend van de explosieve inhoud, zijn nu niet langer houdbaar. Bronnen van de krant reppen van een belangrijke ontwikkeling in het onderzoek omdat er nu meer bekend is over de technische kennis van de daders en over de wijze waarop de aanslagen voorbereid moeten zijn. Overigens is ook gebleken dat ook de vier plegers van de mislukte aanslagen op 21 juli explosieven bij zich droegen ze zelf tot ontploffing hadden moeten brengen. http://www.telegraaf.nl/buitenland/24523551/Daders_aanslag_7_7_hadden__bomknoppen_.htmlDe Zogenaamde daders Aanslag 7/7 hadden niets en zijn onschuldig. Inmiddels is al onderzocht dat er bommen onder de metro's zaten en de 4 zogenaamde daders die naar school of werk gingen ook de dupe ervan zijn geworden. In het begin was er al sprake van Highly Explosives Bombs paar dagen daarna was er sprake van Homemade Bombs. Dus allemaal onzin. :ego:

an3sdej
24-08-2005, 16:09
De Zogenaamde daders Aanslag 7/7 hadden niets en zijn onschuldig. Inmiddels is al onderzocht dat er bommen onder de metro's zaten en de 4 zogenaamde daders die naar school of werk gingen ook de dupe ervan zijn geworden. In het begin was er al sprake van Highly Explosives Bombs paar dagen daarna was er sprake van Homemade Bombs. Dus allemaal onzin. :ego: Kijk ABU weer eens wegduiken :hihi: Nee zij hebben niets gedaan, terwijl alle anderen het wel weten, blijft ABU gewoon ontkennen. Net als dat hij bij vragen over zijn geloof, hij voor de antwoorden eerst even bij de geleerden langs moet :hihi: