Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn bedrijf Loopt hartstikke goed in marokko.. lees maar.

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Zomerbloempje
20-08-2005, 19:55

Mensen Mensen. Ik zag net allemaal dat vele van ons een bedrijfje wil gaan starten in marokko. Onwijs tof! Ik heb het namelijk ook 2 jaar geleden gedaan en loopt hartstikke goed. Ik zal je wat er over vertellen: Ik verkoop namelijk auto's en verhuur ze. Ik verkoop 3 merken.. Wat je wel moet hebben is een hoge startkapitaal. Anders redt je het niet. Het is best een grote Garage (zo noem ik het)met ongeveer 38 auto's geparkeerd. Ik Ben van plan om er nog een grote hal aan vast te plakken. Waar je wel moet voor oppassen is je personeel, dat zijn namelijk de grootste dieven daar. Ik moest er 3 ontslaan. ik heb 30 personeel. Beveilig je bedrijf etc. goed. Want ik had om die autos glazen ramen ingelegd. Helaas 2 keer inbraak. Maar het was ze niet geluktomdie autos meetenemen. Nou als jullie nog ietswillen weten, aarzel dan niet om te vragen. Groet.

fatima_9
20-08-2005, 21:27
masha'Allah meid! heel goed van je! ik wil later (na het afronden van mijn studie) een eigen reclame bureau openen. incha'Allah blijft je bedrijfje nog lang voort bestaan!

lMlaestro
21-08-2005, 15:47
Klasse voor je lef! Wat betreft startkapitaal, had jij die al van jezelf of heb je deze geleend bij de bank?

kirewi
22-08-2005, 11:49
Klinkt heel goed, masha'allah. Tawfik insh'allah. Zou je wat informatie kunnen plaatsen wat betreft de administratieve zaken als belastingen, vergunningen etc.

Zomerbloempje
22-08-2005, 22:30

Klasse voor je lef! Wat betreft startkapitaal, had jij die al van jezelf of heb je deze geleend bij de bank? Ik heb zelf geld gespaard, het bedrag zit wel in de duizende euro. En voor de rest geleend bij familie. etc.En ik kende ook nog goede vriend die mij op weg wilde helpen. Het moetecht via via komen anders moet redt je het niet.

yasmina_dh
22-08-2005, 23:17
jij bent echt stoerrrrrrrrrr

Couscous_1
23-08-2005, 14:57
Nou ik moet er gewoon simpelweg om lachen. Mevr vertelt eigenlijk niks over haar "eigen bedrijf". Ik zou graag antwoorden willen hebben op vragen zoals: Waarom je in godsnaam 30 mensen in dienst neemt, tegenover een voorraad van 38 auto's. Moet ieder een wiel vast houden van 8 tot 5??? Daarnaast is het best interessant om te weten: - Hoe ben je erbij gekomen om het te doen . - Hoe heb je het aangepakt. - Wat zijn je hindernissen geweest. (hoe heb je bijv corruptie ervaren). - Hoe heb je jouw doelgroep in kaart gebracht. - Daarnaast in 2 jaar 30 auto's??? Als je zo hard blijft groeien dan kan je volgens mij binnenkort na de beurs met je bedrijf. - Ik neem aan dat diezelfde auto's uit het buitenland komen?? veel papierwerk als je gaat invoeren in marokko. naast dat worden ze minder interessant voor de marokkaanse markt omdat protectionisme hoog in het vaandel staat. Of zie ik dat verkeerd????

lMlaestro
23-08-2005, 15:17
Nou ik moet er gewoon simpelweg om lachen. Mevr vertelt eigenlijk niks over haar "eigen bedrijf". Ik zou graag antwoorden willen hebben op vragen zoals: Waarom je in godsnaam 30 mensen in dienst neemt, tegenover een voorraad van 38 auto's. Moet ieder een wiel vast houden van 8 tot 5??? Daarnaast is het best interessant om te weten: - Hoe ben je erbij gekomen om het te doen . - Hoe heb je het aangepakt. - Wat zijn je hindernissen geweest. (hoe heb je bijv corruptie ervaren). - Hoe heb je jouw doelgroep in kaart gebracht. - Daarnaast in 2 jaar 30 auto's??? Als je zo hard blijft groeien dan kan je volgens mij binnenkort na de beurs met je bedrijf. - Ik neem aan dat diezelfde auto's uit het buitenland komen?? veel papierwerk als je gaat invoeren in marokko. naast dat worden ze minder interessant voor de marokkaanse markt omdat protectionisme hoog in het vaandel staat. Of zie ik dat verkeerd???? Yeah what ever... :rolleyes:

lMlaestro
23-08-2005, 15:26
Nou ik moet er gewoon simpelweg om lachen. Mevr vertelt eigenlijk niks over haar "eigen bedrijf". Ik zou graag antwoorden willen hebben op vragen zoals: Waarom je in godsnaam 30 mensen in dienst neemt, tegenover een voorraad van 38 auto's. Moet ieder een wiel vast houden van 8 tot 5??? Daarnaast is het best interessant om te weten: - Hoe ben je erbij gekomen om het te doen . - Hoe heb je het aangepakt. - Wat zijn je hindernissen geweest. (hoe heb je bijv corruptie ervaren). - Hoe heb je jouw doelgroep in kaart gebracht. - Daarnaast in 2 jaar 30 auto's??? Als je zo hard blijft groeien dan kan je volgens mij binnenkort na de beurs met je bedrijf. - Ik neem aan dat diezelfde auto's uit het buitenland komen?? veel papierwerk als je gaat invoeren in marokko. naast dat worden ze minder interessant voor de marokkaanse markt omdat protectionisme hoog in het vaandel staat. Of zie ik dat verkeerd???? Nee geintje waarom zou het niet kunnen. - Hoe ben je erbij gekomen om het te doen . Er is veel vraag naar autohuur in Marokko - Hoe heb je het aangepakt. In marokko heb je alleen geld nodig om dingen te beginnen. De grootste dombo kan zelfs een zaak beginnen. - Wat zijn je hindernissen geweest. (hoe heb je bijv corruptie ervaren). Corruptie is haast nooit te voorkomen, indien het bij je eigen personeel voorkomt is het gewoon een kwestie van ontslaan. - Hoe heb je jouw doelgroep in kaart gebracht. Deze vraag slaat nergens op, marokko is een land in ontwikkeling en heeft dus van alles nodig. - Daarnaast in 2 jaar 30 auto's??? Als je zo hard blijft groeien dan kan je volgens mij binnenkort na de beurs met je bedrijf. Wie zegt dat het om mercessen S-klasses gaat.?? Als ik 1 week je krantenwijk loop kan ik geloof ik al 9 auto's kopen - Ik neem aan dat diezelfde auto's uit het buitenland komen?? veel papierwerk als je gaat invoeren in marokko. half dagje werk in Melilla

Couscous_1
23-08-2005, 16:08
Nee geintje waarom zou het niet kunnen. Er is veel vraag naar autohuur in Marokko In marokko heb je alleen geld nodig om dingen te beginnen. De grootste dombo kan zelfs een zaak beginnen. Corruptie is haast nooit te voorkomen, indien het bij je eigen personeel voorkomt is het gewoon een kwestie van ontslaan. Deze vraag slaat nergens op, marokko is een land in ontwikkeling en heeft dus van alles nodig. Wie zegt dat het om mercessen S-klasses gaat.?? Als ik 1 week je krantenwijk loop kan ik geloof ik al 9 auto's kopen half dagje werk in Melilla Lees jij ergens tussen mijn vragen/opmerkingen dat het niet zou kunnen???? Iets goed lezen/begrijpen is van essentieƫl belang om vervolgens daar op te kunnen reageren. Maar naast dat kraam jij klinkklare onzin uit en bagataliseer je elk opstakel waar je tegenop kan lopen in het opzetten van een bedrijf. Je zegt dat er veel vraag is naar autohuur in Marokko... hoe kom je daarbij??? heb je onderzoek gedaan??? terwijl jij hard zegt dat dat niet nodig is of ben je helderziend??? Kortom jij zou een waardeloze ondernemer zijn.....

Atlasleeuw
23-08-2005, 16:17
Interessant, maar niet echt doorzichtig. Er hangt een geurtje aan...Waarom zou je 30 mensen in dienst nemen voor 38 auto's zoals meneer couscous al zei? 4 of 5 mensen zijn al meer dan voldoende. Ingevoerde auto's zijn duur, in Marokko geproduceerde auto's kosten zo rond de 8000 euro, denk aan de Fiatjes en de Logan. Hiervan uitgaande: 8000 maal 37= 304.000 euro aan auto's. Hierbij komt nog de ruimte waarin de auto's worden gestald etc. Als het al waar is, dan hangt er een sterk "drugs"luchtje aan......Hoe kom je aan zo'n hoog startkapitaal, of heb je gewoon schrootauto's gekocht, niet dat iemand die wil hebben ofzo....We willen best wel wat meer opheldering.... En daarbij zou ik nooit dingen verhuren aan Marokkanen, want Marokkanen zijn zwaar onbetrouwbaar. Ze slopen altijd iets of je bent t voorgoed kwijt..... Opheldering graag.... :hadj:

Couscous_1
23-08-2005, 16:18
oow ik las net nog het 1 en ander terug, maar sorry je profileert jezelf echt als de zakenman die weet van alles heeft..... daarnaast lees ik In marokko heb je alleen geld nodig om dingen te beginnen. De grootste dombo kan zelfs een zaak beginnen. Is het daarom dat je zo extreem in jezelf gelooft??? Nog iets marokko is een ontwikkelingsland roep je omdat ik vroeg hoe zij de doelgroep in kaart heeft gebracht zeg je dat dat een domme vraag is omdat iedereen van alles nodig heeft... Vreemd dus jij zou zo je autoverhuur bedrijf midden in de sahara planten misschien dat zo'n nomaad z'n kameel wil inruilen tegen jouw suzuki alto??? Ik pleit ervoor dat voor alles onderzoek nodig is, dat marokko een groeiend land is kan mijn broertje mij ook vertellen maar waar je precies in welke omgeving met een bepaald bevolkingsgroei/ leeftijdscategorie/aantal rijbewijzen (want die heeft ook niet iedereen ) het beste je bedrijf neer kan zetten. En dat is toch het in kaart brengen van je doelgroep of nie????

lMlaestro
23-08-2005, 16:19
Lees jij ergens tussen mijn vragen/opmerkingen dat het niet zou kunnen???? Iets goed lezen/begrijpen is van essentieƫl belang om vervolgens daar op te kunnen reageren. Maar naast dat kraam jij klinkklare onzin uit en bagataliseer je elk opstakel waar je tegenop kan lopen in het opzetten van een bedrijf. Je zegt dat er veel vraag is naar autohuur in Marokko... hoe kom je daarbij??? heb je onderzoek gedaan??? terwijl jij hard zegt dat dat niet nodig is of ben je helderziend??? Kortom jij zou een waardeloze ondernemer zijn..... Meneertje, Ik weet niet wie jou stress-hormonen heeft laten doen indienen. Maar wat betreft bedrijven opzetten in Marokko heb jij blijkbaar geen kaas van gegeten. Verder ga ik met jou niet in discussie omdat we anders een touwtrek gesprek krijgen en daar heb ik nu dus echt even geen zin in. Voor de goede orde, het is OBstakel en niet OPstakel. Ik wens je voor nu een fijne dag en take care

lMlaestro
23-08-2005, 16:22
oow ik las net nog het 1 en ander terug, maar sorry je profileert jezelf echt als de zakenman die weet van alles heeft..... daarnaast lees ik In marokko heb je alleen geld nodig om dingen te beginnen. De grootste dombo kan zelfs een zaak beginnen. Is het daarom dat je zo extreem in jezelf gelooft??? Nog iets marokko is een ontwikkelingsland roep je omdat ik vroeg hoe zij de doelgroep in kaart heeft gebracht zeg je dat dat een domme vraag is omdat iedereen van alles nodig heeft... Vreemd dus jij zou zo je autoverhuur bedrijf midden in de sahara planten misschien dat zo'n nomaad z'n kameel wil inruilen tegen jouw suzuki alto??? Ik pleit ervoor dat voor alles onderzoek nodig is, dat marokko een groeiend land is kan mijn broertje mij ook vertellen maar waar je precies in welke omgeving met een bepaald bevolkingsgroei/ leeftijdscategorie/aantal rijbewijzen (want die heeft ook niet iedereen ) het beste je bedrijf neer kan zetten. En dat is toch het in kaart brengen van je doelgroep of nie???? Je natuurlijk had ik het ook niet over de Sahara, ik had het meer over de standaardsteden Nador, Fes, Rabat, Casablanca, Oujda. Maar zelf doelde ik voornamelijk op Nador en Oujda

Atlasleeuw
23-08-2005, 16:22

Trouwens, als je bedrijf goed loopt, dan ga je dan niet rondbazelen, want dan krijg je in no-time zware concurrentie.

Pagina's : [1] 2 3 4 5